PROTEST KAMIONDŽIJA U ČAČKU: Prevoznici očajni, uslovi sve gori, manjak vozača sve veći
Ilustracija, Foto: EPA/Ilustracija

teško

PROTEST KAMIONDŽIJA U ČAČKU: Prevoznici očajni, uslovi sve gori, manjak vozača sve veći

InfoBiz -

ČAČAK - Nekoliko desetina kamiona transportnih firmi iz Čačka, Kraljeva, Užica i Ivanjice danas je organizovalo protestnu vožnju u nameri da ukažu na probleme s kojima se susreću u radu.

Predsednik Udruženja MDT SISTEM iz Kraljeva Ljubinko Zlatić kazao je da su se okupili kako bi omogućili bolji ekonomski položaj prevoznika, a u čemu ih ometaju problemi na graničnim prelazima i carinskim ispostavama, ali i agencija za bezbednost i ispitivanje vozila, te česti tehnički pregledi.

Ilustracija
Ilustracijafoto: AP/Ilustracija

Kako kaže, na graničnim prelazima čeka se po 20 i više sati, a gorivo u Srbji najskuplje je u Evropi.

"Nadležni su nam rekli da što se tiče čekanja na graničnim prelazima, stvar je u ličnim dohocima zaposlenih i da oni neće da rade. Najbolje da i mi stanemo i da ne radimo, pa da vidimo od čega bi i ove plate primali. Imamo veliku konkurenciju inostranih prevoznika, oni nemaju granične prelaze iz EU, a i gorivo im je jeftiniji", kaže Zlatić.

Pominje da je problem i dužina tehničkih pregleda, koji se rade 45 minuta, te da imaju i ispitivanje vozila jednom sedmično, a da se onda na rešenje čeka i po nekoliko meseci.

"Jedino mi u Evropi imamo to ispitivanje, tvrdi Zlatić.

Vlasnik firme "Unitrag" Užice Branko Bešević, inače i jedan od osnivača i član UO Međunarodnog transporta Beograd, kaže da se već deset firmi ugasilo "što zbog loših uslova, što zbog manjka vozača", a da je cilj današnjeg protesta da zainteresuju nekoga da sedne s njima i dogovori se kako da se poboljšaju uslovi rada.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Dado Đilas/Arhivska Fotografija

"Nećemo mi da zaustavljamo saobraćaj, ali ne znam šta bi bilo sa srpskom privrednom ako bi prevoznici stali sa radom deset dana", kazao je Bešević.

Vozač Milosavljević Božidar iz Čačka kaže da niko ne obraća pažnju na vozače, jer i oni trpe zbog loših uslova rada.

Takođe, kako kaže, obaraju se cene i od prošle godine one su pale i za 500 evra za iste relacije.

Inače, u Srbiji ima preko 1.500 transportnih firmi samo u međunarodnom drumskom saobraćaju, a za taj broj preduzeća potrebno je otprilike 160.000 vozača.

Dnevnica vozaca u Srbiji je 50 evra, u Sloveniji 100 evra.

(Kurir.rs/Tanjug)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track