5 MILIONA GRAĐANA SRBIJE UŠTEDELO VREME I NOVAC ZAHVALJUJUĆI ELEKTRONSKIM USLUGAMA: Država završava poslove za građane
Foto: Thinkstock

Direktor Kancelarije za iT i elektronsku upravu

5 MILIONA GRAĐANA SRBIJE UŠTEDELO VREME I NOVAC ZAHVALJUJUĆI ELEKTRONSKIM USLUGAMA: Država završava poslove za građane

InfoBiz -

Više od pet miliona građana uštedelo je vreme i novac na uslugama koje su rađene elektronski. Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailo Jovanović rekao je da je najznačajnije to da su u prethodne dve godine Vlada i Kancelarija uspele da postave građane u središte pažnje javne uprave.

Od svih elektronskih usluga koje su od jula 2017. godine dostupne našim građanima, jedna je zainteresovala i razvijenije od nas. "Bebo, dobrodošla na svet", zadivila je vodeće zemlje zapadne Evrope.

Izveštaj Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj - SIGMA i EU o reformi javne uprave, pokazao je da je naša zemlja, sa 100 miliona pruženih usluga građanima, lider u regionu.

Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu rekao je da je najznačajnije to da je u prethodne dve godine Vlada i Kancelarija za IT i e-upravu uspela da postavi građane u središte pažnje javne uprave, da transformiše način razmišljanja i da se kroz uvođenje elektronske uprave upostavi ekonomična, efikasna i transparentna uprava.

- Pružili smo 100 miliona elektornskih usluga, na desetine različitih sistema je uvedeno, a ovaj primer za pet miliona razmenjenih dokumenata samo govori da je uspostavljen tok sistema gde smo povezali opštine, gradove i republičke organe i omogućili da građani ne budu kuriri koji će nositi svoja dokumnenta od šalteta do šaltera, već država to da završava za njih, rekao je Jovanović.

Prema njegovim rečima, sve elektronske usluge su dostupne na dva načina.

Dodaje da je jedno putem interneta ili mobilnog telefona i one su u tom slučaju dostupne na teritoriji cele Srbije.

Drugi način je da kada građani odu na neki šalter onda da zaposleni u javnoj upravi pribavljaju sva dokmenta za potrebe tog građanina po službenoj dužnosti.

Sve opšine i gradovi su se uključičli u ovaj sistem, mnogi su stimulisani i nagradama.

- Jedan od modela je i taj, njihova svest treba da bude da time doprinose kvalitetu života građana i brzini rada privrede, kaže Jovanović.

Uvođenjem post terminala u opštinama napravili smo takmičenje svih opština ko će omogućiti bolju uslugu i više elektrionskih transakcija na šaltetima, ukazao je Jovanović.

Prema njegovim rečima, strategija Kancelarije za IT i e-u pravu je da bude u dodiru sa najvećim svetskim tehnologijama i proizvođačima IT opreme.

- Želimo da tu opremu imamo u našoj zemlji, da postanemo regionalni lider kada je u pitanju IT sektor. Zbog toga smo prilikom izgradnje državnog Dejta centra u Kraguejvcu potpisali sporazume sa velikim svetskim kompanijama koje dolaze sa Zapada, sa željom da njihovi svetski dejta centri budu u Kragujevcu, istakao je on.

- Napravili smo kontakt sa kompanijom Huavej, tehnološkim liderom koji dolazi iz Kine, koji je zainteresovan da njihov dejta centar bude u Kraguejvcu i u narendim nedeljma očekujemo potpisivanje memoradnuda i sa Huavejem, zaključio je Jovanović.

(Kurir.rs/RTS)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track