Najnovije vesti

SLOVENCI POLUDELI ŠTO IM JE PROPALA ER ADRIA: Sad im je kriva Er Srbija, pa razmišljaju da je tuže zbog linija od javnog značaja
Foto: Promo

imaju veliki problem

SLOVENCI POLUDELI ŠTO IM JE PROPALA ER ADRIA: Sad im je kriva Er Srbija, pa razmišljaju da je tuže zbog linija od javnog značaja

Biznis

Posle bankrota nacionalnog avio-prevoznika koji je gotovo upropašten od strane privatnog finansijskog fonda 4K, država Slovenija razmišlja da li da pokrene novu kompaniju Air Slovenija ili da subvencioniše najbitnije rute drugim kompanijama, piše slovenački portal Sio1.net.

 

Ilustracija
Ilustracijafoto: Shutterstock

Planirano je da opcija nove kompanije u svojoj novoj floti ima do 12 aviona sa kojima bi letela 15 najisplativijih linija, posade bi prešle iz bankrotirane Adrie sa očekivanim gubitkom od 5 miliona evra godišnje. Slovenija je očigledno iznenađena i nespremna bankrotom Adrije i plan da nacionalizuje kompaniju za 1 evro nije realan budući da je prethodni vlasnik, fond 4K napravio dug od 90 miliona evra. Ukoliko se odluči da sama pravi avio-kompaniju moraće da uloži mnogo vremena i novca, kupi slotove za najbitnije aerodrome, ponovo se prijavi u članstvo alijanse, obnovi kod-šer ugovore.

 

Ironija, kako stručnjaci smatraju, je da je upravo Slovenija preko svog advokata u Beogradu (koji je sada verovatno na spisku onih koji neće dobiti svoje naknade) planirala da tuži Er Srbiju zbog legalno uvedenih linija od javnog značaja iz Niša. Opcija da Slovenija subvencioniše linije nekako bi i mogla da prođe, ali pravljenje nove avio-kompanije bio bi presedan i pitanje je da li će EU to dozvoliti. 

 

Dok je Er Srbija morala da igra po pravilima iako nije u Evropskoj uniji, smatraju stručnjaci iz ove oblasti, Slovenija bi mogla da značajno poremeti tržišnu utakmicu. Srpski nacionalni avio-prevoznik je dotiran od strane države Srbije ali samo kao plan restrukturiranja, stabilizacije partnerstva sa Etihadom.

 

foto: Shutterstock

Ta "bitka" godinama je vojevana u Briselu i Srbija je uspela da je ostvari. Međutim, ona mora da bude profitabilna, samoodrživa u nekom trenutku za šta se subvencije onda računaju. Adrija bi ovim potezom "preko noći" preskočila godine potrebne da pronađe partnera i postavlja se pitanje koliko je ovaj "nagli" način bankrota bio planiran? Da li je u pitanju namerno "iznenadno ostavljanje na cedilu", gde je bio nadzor države Slovenije, njihovih vazduhoplovnih vlasti?

 

Biće interesantno videti da li će Slovenija na ovaj način da "navuče" EU da odobri veliko ulaganje, veće nego što je planirano običnim legalnim subvencionisanjem linija od javnog značaja. Taj potez će znatno poremetiti fer uslove igre na prostoru bivše Jugoslavije.

 

(Kurir.rs/sio1.net)

 

 

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...