MARKO KUPIO PATIKE NA INSTAGRAMU, KAKVA PREVARA: Kad je stigla kutija, imao šta i da vidi! A kad je pozvao prodavca-ŠOK
Foto: Profimedia

ne nasedajte

MARKO KUPIO PATIKE NA INSTAGRAMU, KAKVA PREVARA: Kad je stigla kutija, imao šta i da vidi! A kad je pozvao prodavca-ŠOK

InfoBiz -

Agonija nastala kada je otvorio paket i video šta je zapravo dobio za 4.400 dinara

BEOGRAD - Marko poručio patike preko Instagrama, a kada mu je stigao paket nije mogao da veruje šta je dobio. Poslao sam mu i poruku preko Instagrama, da bi me neverovatnom brzinom blokirao, rekao je on.

Marko M. poručio je crne patike jednog skupog brenda, a u paketu dobio nekoliko puta jeftiniju crvenu kopiju drugog velikog proizvođača. Prodavac nestao bez traga, blokirao ga, odbija pozive, a onda promenio i naziv stranice.

Kada naručujete robu preko Fejsbuk ili Instagram stranica, budite spremni na to da će vam stići proizvod koji nije ni nalik onom koji ste videli na fotografijama!

foto: Carina Srbije/Ilustracija

Naručivanje preko sumnjivih stranica na društvenim mrežama znači da vam tu niko ne garantuje kvalitet i bezbednost, a samim tim ni šta ćete zateći u paketu kada ga platite, piše Zaštitnik potrošača.

Samo jedan u nizu prevarenih potrošača koji su "izvisili" za narudžbinu preko interneta bio je i Marko M. iz Beograda, koji je preko Instagram stranice "sell_s......." poručio patike.

Prema njegovim rečima, sve je delovalo veoma profesionalno i dečko po imenu D. C. zaista je bio ljubazan preko poruka, ali agonija je nastala kada je otvorio paket i video šta je zapravo dobio za 4.400 dinara.

- Danima već tražim patike preko internet stranica i zaista mi nije prvi put da kupujem onlajn. Zapratio sam ovu stranicu i stupio u kontakt sa prodavcem. Sve je izgledalo profesionalno i ni slutio nisam da iza ovog profila stoji prevara. Poručio sam crne patike marke "aleksandar mekvin", a dečko koji ih prodaje je bio toliko ljubazan da mi je ponudio i zamenu u slučaju da nešto ne dogovara. Poručio sam model koji sam želeo, i rečeno mi je da stiže za dva dana. Tako je i bilo. Bio sam oduševljen, platio sam kuriru paket, a onda je nastala agonija jer sam shvatio da sam prevaren - otkriva Marko i dodaje:

- U kutiji uopšte nisu bile patike koje sam poručio, već neke crvene, koje ni približno ne vrede para koje sam dao! Bio sam besan, i odmah sam pozvao broj telefona izvesnog Dejana, koji se vodi kao pošiljalac. Nije mi se javio, probali smo sa nekoliko drugih brojeva, odgovora nije bilo.

foto: Profimedia

Poslao sam mu i poruku preko Instagrama, da bi me neverovatnom brzinom blokirao. Da je reč o običnoj prevari, potvrđuje i činjenica da je za 24 sata promenio i naziv stranice.

Čak i adresa koju je ostavio u brzoj pošti, Mihajla Pupina 116, u Vršcu, na belim stranama ne postoji. Prijaviću slučaj nadležnima i smatram da potrošači moraju biti zaštićeni kada kupuju onlajn.

Potpisao a nije zavirio u kutiju

Predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić predlaže da kupci odustanu od svake kupovine ukoliko prodavac ne želi da lično uzmete robu ili ne možete da je proverite pre plaćanja.

- Ovo je tipičan primer prevare i obmane potrošača! I to i jeste zamka kada se naručuje onlajn, naročito preko neproverenih internet stranica na društvenim mrežama. Najbolje je da kupci zakažu susret sa prodavcem kako bi mogli da provere ispravnost robe.

foto: Carina Srbije

Najveću opasnost od prevare nosi to što je kupac dužan da potpiše da je primio neoštećenu pošiljku pre nego što je otpakuje. Veliki problem je i što većina ne zna da potpisuje upravo to, jer poštari i kuriri samo kažu: "Potpišite da ste primili" - napominje Bumbić i smatra da nadležni organi moraju da urede ovu potrošačku sferu i reše ovakve probleme.

Trgovac koji prodaje robu preko interneta je dužan da u trenutku zaključenja ugovora, a najkasnije prilikom isporuke robe, preda potrošaču u pisanoj formi:

* obrazac za odustanak od ugovora

* uputstvo za odustanak od ugovora

* primerak potpisanog ugovora o prodaji robe na daljinu

Potrošač ima 14 dana da odustane od kupovine. Ukoliko je reč o legalnim, odnosno registrovanim trgovcima, na Fejsbuku i Instagramu moraju da ostave poslovne podatke, odnosno podatke o svojoj delatnosti, poslovno ime, adresu, telefon, PIB, formulare.

(Kurir.rs/Informer)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track