NEDIMOVIĆ: Srpsko vino je kao brend u razvoju
Foto: Printscreen TV Prva

vinogradarstvo

NEDIMOVIĆ: Srpsko vino je kao brend u razvoju

InfoBiz -

U ovoj godini izdvojeno je tri puta više novca za vinogradarstvo nego prošle godine, kaže ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović i navodi da je srpsko vino kao brend u razvoju.

Ministar je rekao da je puno posla pred nama kako bismo dobili zasluženu prepoznatljivost srpskog vina u svetu.

Nedimović kaže da je upravo zbog toga izrađena i Strategija za razvoj vinogradarstva i vinarstva za koju navodi da će nam biti temelj i putokaz u budućem periodu.

"Potvrda naše odlučnosti je i činjenica da smo samo u ovoj godini izdvojili tri puta više novca nego prošle godine za razvoj tog sektora", rekao je Nedimović na konferenciji "Okusi razliku, okusi prokupac".

Sve to je, napominje ministar, važno ne samo za proizvođače vina, već i za celokupnu prehrambenu industriju, ruralni turizam i mnoge druge grane.

Konferencija je organizovana uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, u okviru manifestacije obeležavanja Dana prokupca.

Kako je saopštio USAID, konferencija je okupila regionalne, domaće i svetske vinske eksperte, predstavnike vinske industrije i sve ljubitelje vina kako bi promovisali vina od najvažnije autohtone sorte u Srbiji.

Cilj događaja je razmena znanja i iskustava o vinogradarskim, tehnološkim, ali i tržišnim potencijalima prokupca i drugih lokalnih sorti vinove loze, kao i promocija razvoju vinske industrije u Srbiji i povećanje njene međunarodne prepoznatljivosti.

Direktorka USAID-ove Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj Šenli Pinčoti rekla je da Srbija ima divna vina i da je vreme da svet to sazna.

Napomenula je da, pored promocije, treba raditi na poboljšanju i povećanju proizvodnje, obrazovanju i većem uključivanju mladih u industriju.

"U ovim teškim vremenima je važno podržati domaće proizvođače da istraju i da ne odustaju od svojih poslovnih planova", kaže Pinčoti.

Organizator i osnivač manifestacije Igor Luković naveo je da se prokupac kao vinska sorta vratio na domaću vinsku scenu, što je važno za izgradnju identiteta vinske Srbije.

Kaže da je do pre 5 godina, postojalo 10 vinarija koje su proizvodile prokupac, a danas ih je 50.

Kurir.rs/Tanjug

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track