JEDNIMA SMRKLO, DRUGIMA TEK SVANULO: Za vreme epidemije firme koje se bave dostavom doživele bum, ali najbolje ide IT kompanijama
Ilustracija, Foto: Shutterstock

korona privreda

JEDNIMA SMRKLO, DRUGIMA TEK SVANULO: Za vreme epidemije firme koje se bave dostavom doživele bum, ali najbolje ide IT kompanijama

InfoBiz -

BEOGRAD - Kompanije koje su se najbolje snašle na tržištu tokom krize izazvane pandemijom jesu upravo one koje su odlučile da se digitalizuju, a to su, osim IT industrije, na koju fizičko odsustvo kontakta nije uticalo u velikoj meri, firme koje su odlučile da svoju robu i usluge prodaju onlajn, a poseban "bum" doživela je dostava.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Aleksandar Jovanović

Dostava je, naime, počela kao dostava hrane, a kako se kriza produžila i produbila, proširila se i na dostavu, ne samo iz restorana, već i proizvoda iz apoteka, trgovinskih centara, malih prodavnica do velikih trgovinskih lanaca, kaže za Tanjug sekretar Udruzenja za elektronske komunikacije i informaciono društvo Privredne komore Srbije (PKS) Marjan Stojanović.

"Što više vreme prolazi, primećujemo da se to širi i na robu široke potrošnje. Takva vrsta trgovine i dostave je nešto što uzima zamah i postaje naša svakodnevica", ističe Stojanović.

Kako u kriznim vremenima dolazi do "prelivanja" radne snage iz jednog sektora u drugi, kaže Stojanović, tako je u Beogradu veliki broj mladih koji su radili u restoranima našlo zaposlenje u dostavi.

"Porastom ugovora koji su potpisani između dostavljača i kompanija, broj ljudi koji se zapošljavao je rastao, a to je broj koji se u desetinama puta uvećava u odnosu na period pre kovid krize", navodi Stojanović.

Međutim, sektor koji se najbolje snašao u ovoj krizi, dodaje on, jeste IT i to u svim oblastima, te navodi da su te kompanije uspele da nastave projekte koje su počeli, ali i dobili nove projekte.

"Naše IT kompanije u svim oblastima su veoma aktivne i prave nove proizvode, osvajaju nova tržišta, potpisuju nove ugovore. To je oblast na koju smo ponosni", kaže Stojanović.

Kada je reč o prilagođavanju ostalih grana privrede, tu je, dodaje on, situacija "šarenolika" i zavisi od toga u kojoj meri su firme prešle na onlajn trgovinu i da li su taj oblik prodaje mogle da ponude.

Stojanović dodaje da je zahtev privrede da onlajn trgovina postane sistemski način kupovine i prodaje i nakon kovid krize.

Zbog toga je, kaže, PKS u saradnji sa JP "Pošta Srbije" i Upravom carina da radi na vodičima koji će pomoći privrednicima koji žele da počnu da se obave online trgovinom.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Shutterstock

Primećeno je, navodi Stojanović, da su se velika preduzeća na tržištu bolje snašla u uslovima krize, jer su u svojoj ponudi već imali elektronsku prodaju, ali dodaje da je bilo i onih koji nisu uspeli da ispune zahteve kupaca, zbog velike količine narudžbina.

Dodaje da su preduzetnici i male kompanije tek tokom kovid krize počeli da prelaze na onlajn prodaju, što im je, kaže Stojanović, pomoglo da održe poslovanje.

Čak su, ističe, i manje apoteke počele da otvaraju onlajn prodavnice na svojim veb sajtovima i da prodaju kozmetičke preparade i proizvode koji nisu na recept.

(Kurir.rs/Tanjug)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track