NEKAD SU IH OMALOVAŽAVALI I ZVALI ŠOFERČINE A SAD PLIVAJU U LOVI Srbiji fali 12.000 vozača, plata i do 2.000€! NEMA KO DA NAS VOZI
Foto: Aleksandar Jovanović/Ilustracija

deficitarno i teško, ali dobro plaćeno zanimanje

NEKAD SU IH OMALOVAŽAVALI I ZVALI ŠOFERČINE A SAD PLIVAJU U LOVI Srbiji fali 12.000 vozača, plata i do 2.000€! NEMA KO DA NAS VOZI

InfoBiz -

Kamiondžijama plate i do 2.000 evra, ali ove 2 stavke su prepreka

BEOGRAD - Transportna industrija u Srbiji suočava se sa ozbiljnim deficitom profesionalnih vozača. Stručnjaci procenjuju da ih nedostaje više od 10.000.

- Prema procenama predstavnika poslodavaca u Srbiji danas nedostaje oko 12.000 profesionalih vozača, 8.000 u drumskom teretnom transportu, sa C i CE kategorijom i oko 4.000 vozača u sektoru autobuskih prevoznika, sa D i DE kategorijom. Ovo stvara sve veći problem za poslodavce u drumskom transportu i korisnike usluga u Srbiji, zbog čega je podsticanje edukacije radi povećanja njihovog broja izuzetno važno - kaže Goran Aleksić, generalni direktor Srbijatransporta, piše Ekapija.

Vozač kamiona u Srbiji može da zaradi od u proseku od oko hiljadu evra, a idu i do 2.000. Plate vozača u evropskim zemljama istovremeno iznose oko 2.500 hiljade evra u proseku, i mogu da idu i do 4.000.

GSP, noćni prevoz, noćni autobus, gradski autobus
foto: Dado Đilas

Pritom je važno znati da vozači koji dođu u zapadnoevropske zemlje porodično, imaju manji porez na platu. Samcima se, recimo, od plate koja je 2.300 bruto, odbije 800 evra poreza, a ako imate porodicu taj odbitak je 400 evra - kaže Vinko M. koji je godinama vozio kamion u Srbiji, a sada za istu firmu to radi u Nemačkoj.

Iako su zarade za ovo deficitarno zanimanje značajno povećane, jedna od velikih prepreka za one koji žele da se njime bave, prema mišljenju Aleksića, predstavljaju strogi uslovi licenciranja, čak stroži nego u mnogim državama EU, kao i visoka cena obuke, navedeno je u saopštenju.

maske, maska, GSP, koronavirus, korona virus
foto: Ana Paunković

Otkako je u 2020. uveden novi način sertifikacije vozača, u Srbiji se uspostavljao sistem centara za obuku, sertifikovali su se stručni predavači, registrovali CPC centri, zahvaljujući čemu sada postoji sertifikovano 20 centara za CPC obuku.

Aleksić navodi da se uz to svakako očekuje i donošenje sistemskih mera u cilju unapređenja poslovanja i podsticanja edukacije i time povećanja broja profesionalnih vozača u drumskom transportu.

Kurir.rs/Ekapija/Blic

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track