3 PUTA SKUPLJE ODRŽAVANJE RAČUNA OD 1. AVGUSTA! Banke dižu cene ovih usluga, a stručnjak otkrio kojim se trikom služe
Foto: Shutterstock

3 PUTA SKUPLJE ODRŽAVANJE RAČUNA OD 1. AVGUSTA! Banke dižu cene ovih usluga, a stručnjak otkrio kojim se trikom služe

InfoBiz -

Poskupljenje bankarskih usluga najavljeno je od avgusta, a mnoge banke uvele su naplatu novih naknada i u elektronskom bankarstvu.

Šta će poskupeti od 1. avgusta?

Finansijski savetnik Dušan Uzelac rekao da se to ne može baš precizno sada znati, ali da to ljudi uglavnom saznaju tek kad se promeni cenovnik.

- Bankarski cenovnici su najčešće knjige od 15 strana, to nisu papiri pa da kažete ovo i ovo ja koristim. Banke možda koriste jedan mali trik da vam ne saopšte šta će vama poskupeti, nego kažu mi smo promenili cenovnik, pa ti traži šta se tebe tiče i da li će to poskupeti ili neće. Najčešće to građani saznaju kad krene primena novog cenovnika i kad vide da im nešto bode oči - rekao je Uzelac u emisiji Jutro na TV Prva.

Dušan Uzelac
foto: Printscreen/TV Prva

Jedna od informacija koja je iznenadila jeste da su neke banke podigle održavanje računa sa 150 na čak 500 dinara, a Uzelac je pokušao da objasni ima li opravdanja za to i objasnio kako to banke pravdaju.

- Oni to pravdaju promenom celog paketa, dakle ne prodaju više istu uslugu, nego prodaju malo drugačiju i to u nekom slučaju ima smisla. Neke banke kažu održavanje računa nam je 100 dinara, a transakcija 50, podizanje sa bankomata 30, provera stanja 40 i onda to sve na kraju ispadne suma nekih naknada. Dok neke banke kažu održavanje vam je 500 dinara, a u to je uključeno i 15 transakcija, i podizanje novca na tuđim bankomatima - rekao je Uzelac.

Kako je dodao banka mora da obavesti svog klijenta o bilo kakvom poskupljenju.

- Pošto vi imate ugovor sa bankom u ugovoru i piše da će vas obaveštavati ako dođe do promene i daju vam i prostor da vi raskinete ugovor o saradnji. To suštinski znači ako vam promene cenovnik, da vi ako ne želite da pristanete, da možete rakinuti ugovor koji ste imali do sada i da odete u drugu banku. To je ujedno i najbolji savet. Ako vam je nešto skupo i ne želite toliko da plaćate tražite gde ima povoljnije - objasnio je on.

Istakao je i da se retko dešava da banka ne obavesti o promeni cenovnika jer banke to rade vrlo prosto, slanjem mejla, a da ako se desi da banka ne obavesti, svakako da potrošači imaju neka prava kojima bi se to regulisalo.

Kaže da ne postoje tačno utvrđene cifre preko kojih banka ne sme da ide kada je u pitanju podizanje cena.

(Kurir.rs/TV Prva)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track