NA PIJACI 220, U MARKETU ČAK 600 DINARA: Ova roba na tezgama jeftinija i do tri puta, a proizvođač isti
Foto: Printscreen/RTS

NA PIJACI 220, U MARKETU ČAK 600 DINARA: Ova roba na tezgama jeftinija i do tri puta, a proizvođač isti

InfoBiz -

Ponovo je izgleda došlo vreme da na pijace ne idemo samo po voće i povrće. Sva kozmetika je na tezgama jeftinija i do tri puta. Da li je kvalitet isti u radnjama i na pijacama i šta mi zapravo plaćamo trgovcima?

Na pijaci 220, u komšijskom dućanu 250, u velikim marketima čak 600 dinara – isti dezodorans istog proizvođača. To pokazuje istraživanje organizacije potrošača, ali i sami smo svedoci da su cene sredstava za higijenu različite od prodavnice do prodavnice.

"Dakle, pričamo o istim proizvodima – toalet papir kod jednog trgovca košta 500, kod drugog 1.200 dinara. Sredstvo za mašinu za sudove čak je i drastična razlika od 1.250 do 3.600 dinara. Nemoguće je da ovaj što prodaje za 1.250 to prodaje radeći u nekom gubitku", kaže Dejan Gavrilović iz Organizacije potrošača "Efektiva".

Tamo gda je povoljnije, kupuju oni sa plićim džepom, kažu prodavci.

"Povoljnije su cene od marketa zbog niže marže, jer marketi logično je da se ugrađuju sa većom maržom zato što plaćaju zakupe lokala, radnike", objašnjava Dejan Nikolić, prodavac na pijaci.

O visini marži na proizvodima za higijenu trgovci ne žele da govore. To je kao da javno govore o profitu koji je po pravilu tajna svake kompanije. Međutim, u velikim marketima veliki deo potoršačke korpe zauzimaju upravo sredstva za higijenu, posebno kada su akcije.

"Učešće akcijske prodaje sredstava za higijenu sve je veće, potrošači prate akcije. Najveći udeo imaju salvete, papirna galanterija, deterdženti i slično", poručuje trgovac Stefan Stojković.

Roba na pijacama, kažu trgovci, uglavnom se nabavlja od malih uvoznika. Proizvodi su najčešće sa mađarskog tržišta, jer su tamo povoljniji.

Nije sve do cene. Da li će se proći jeftinije ili skuplje zavisi i od toga ima li dovoljno gotovog novca u novčaniku ili se roba kupuje platnom karticom. Obilazak prodajnih mesta svakako čuva kućni budžet, ne samo kada su u pitanju sredstva za higijenu, već i svi ostali proizvodi.

(Kurir.rs/RTS)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track