RETKO KO JE PRIMETIO TRIK U ZAMRZIVAČIMA SUPERMARKETA PO SRBIJI: Svi uzmu kesu smrznutog i pravac kasa, a ovo i ne pogledaju!
Ilustracija, Foto: Beta/Dragan Gojić

marketinška podvala

RETKO KO JE PRIMETIO TRIK U ZAMRZIVAČIMA SUPERMARKETA PO SRBIJI: Svi uzmu kesu smrznutog i pravac kasa, a ovo i ne pogledaju!

InfoBiz -

BEOGRAD - Značajno raste broj pritužbi na smanjenu gramažu (težinu) proizvoda, a potrošači najčešće ukazuju na smrznuto povrće čija su se pakovanja smanjila sa pola kilograma na 400 grama, saopšteno je iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Predstavnik Nacionalne organizacije potrošača Marko Dragić rekao je da to predstavlja zloupotrebu potrošača, ali da nije kažnjivo ukoliko su svi podaci o proizvodu jasno navedeni na deklaraciji.

"Ovo je marketinški trik jer proizvođači računaju na navike kupaca koji obično ne proveravaju težinu proizvoda, ne čitaju deklaraciju, već očekuju da proizvod ima težinu na koju su navikli", ističe Dragić za Večernje novosti.

On je dodao da se toj praksi ne može stati na put, jer je direktiva Evropske unije od pre 10 godina dala slobodu proizvođačima da legitimno mogu da promene gramažu i zapreminu proizvoda.

Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić je najavila da od septembra počinje edukacija učenika osnovnih škola o zaštiti potrošača i da će deca kroz praktične primere naučiti koja su osnovna prava potrošača.

Smanjenje gramaže proizvoda naziva se šrinkflacija, a termin potiče od reči "shrink" što na engleskom jeziku znači skupljanje ili smanjenje.

Kurir.rs/Fonet

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track