Umesto valjevske, ruski kredit za prugu Stara Pazova-Novi Sad
Foto: Kurir

Umesto valjevske, ruski kredit za prugu Stara Pazova-Novi Sad

InfoBiz -
Prema ugovoru je predviđeno da naše firme učestvuju u 30 odsto posla, a 70 odsto ruske, ali ako se budemo dobro organizovali mislim da ćemo ići na pola-pola, jer će i neki naši ljudi raditi u ruskim firmama, rekao generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović

BEOGRAD - Deo ruskog kredita namenjenog izgradnji pruge Valjevo - Loznica biće preusmeren na gradnju pruge od Stare Pazove do Novog Sada, na Koridoru 10, izjavio je danas generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Čelnik srpske železnice je najavio da će radovi finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara početi u martu izgradnjom drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva i gradnjom tri deonice Koridora 10.

"Prema ugovoru je predviđeno da naše firme učestvuju u 30 odsto posla, a 70 odsto ruske, ali ako se budemo dobro organizovali mislim da ćemo ići na pola-pola, jer će i neki naši ljudi raditi u ruskim firmama", rekao je Simonović.

On je kazao da je njegov stav da ne treba razvlačiti pare od kredita za železnicu već ih skoncentrisati na Koridor 10 i Koridor 11, deo pruge Beograd - Bar kroz Srbiju.

O tome je, kako je rekao, već razgovarao sa pojedinim predstavnicima vlade i izrazio očekivanje da će Vlada Srbije podržati taj predlog.

Simonović je dodao da je bolje da se nešto završi i da bi ulaganjem novca u prugu Stara Pazova - Novi Sad voz mogao da pređe od Beograda do Novog Sada za oko 45 minuta, jer bi mogao da se kreće brzinom od 120 kilometara na čas.

Što se tiče pruge Beograd - Pančevo, tu je sve pripremljeno za gradnju na tri manje deonice, dok će se uporedo sa radovima rešavati imovinsko-pravni problemi na četvrtoj deonici, rekao je on.

U martu će, takođe, biti započeti radovi na tri deonice Koridora 10 Golubinci - Ruma, Mala Krsna - Velika Plana i Sopot - Kosmajski Kovačevac.

"Imamo sad operativni problem, jer ne možemo da radimo na 10 gradilišta, pošto nemamo kapacitete. Na pruzi Pančevo - Beograd ćemo raditi sa 90 odsto našim materijalima i domaćim izvođačima, a ostalo će raditi ruske firme", naveo je Simonović i istakao da je to preduzeće potpuno spremno za realizaciju ruskog kredita.

U drugoj fazi realizacije ruskog kredita tokom 2014. gradiće se još tri deonice Koridora 10 i obnoviti pruga Beograd-Bar kroz Srbiju, tako da će, kako je rekao, zbog povezivanja sa Pančevom i Vršcem biti izbegnuta opasnost da nas vozovi zaobiđu Koridorom 4 preko Rumunije i Bugarske.

Što se tiče Koridora 10, reč je o deonicama južno od Niša: Vinarce-Đordevo, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac - Bukarevac.

Simonović je kazao da će deo materijala sa deonice Koridora 10 Golubinci - Ruma biti prebačen na prugu Rumu - Šabac - Zvornik i tako će biti otklonjena dva uska grla i podignuta brzina vozova na 80 kilometara na čas.

Železnice Srbije će naći rešenje da se povežu dalje sa Republikom Srpskom prema Tuzli i Hrvatskoj, pre svega u putničkom saobraćaju, dodao je Simonović.

Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić potpisao je 11. januara u Moskvi sa ruskim ministrom finansija Antonom Siluanovom ugovor o državnom izvoznom kreditu od 800 miliona dolara za potrebe Železnica Srbije.

Predviđeno je bilo da ta sredstava budu uložena, pored projekata za modernizacija i elektrifikacija pruge Beograd - Pančevo, obnovu šest deonica pruge na Koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, nabavku novih dizel-motornih vozova, rekonstrukciju srpskog dela pruge Beograd - Bar, i izgradnju pruge Valjevo - Loznica.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je ranije izjavio da bi trebalo ruskim kreditom praviti prugu Valjevo - Loznica, kao što je bilo predviđeno, zbog velikog značaja tog železničkog pravca.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track