IZUZETNA BRIGA KOMPANIJE VIP MOBILE O ZAPOSLENIMA: Porodica je stub našeg uspeha!
Foto: Promo

IZUZETNA BRIGA KOMPANIJE VIP MOBILE O ZAPOSLENIMA: Porodica je stub našeg uspeha!

Društvo -

Izazovi za poslodavce rastu iz godine u godinu, s obzirom da je svako tržište priča za sebe u slučaju regulative i ostalih uslova poslovanja. Među najvažnijim stavkama jeste i odnos prema zaposlenima, koji umnogome može odrediti uspeh određene kompanije. U Srbiji je mnogim poslodavcima to i dalje izazov, a pravi primer postavlja kompanija Vip mobile, koja je nosilac prestižnog Family Friendly Enterprise sertifikata zbog omogućavanja zaposlenima da imaju pravi balans između poslovnog i privatnog života. Više o tome smo razgovarali sa Natalijom Pešić, rukovodiocem Ljudskih resursa u Vipu.

Šta tačno podrazumeva Family Friendly Enterprise sertifikat?

Najkraće rečeno, u pitanju je garancija našeg porodično odgovornog poslovanja. Dodeljuje se onim kompanijama koje unapređuju svoju organizacionu kulturu prepoznavanjem ravnoteže poslovnog i privatnog života zaposlenih. Vip je duže od godinu dana nosilac ovog sertifikata prema licenciranoj sertifikacionoj šemi „Ekvilib“ Instituta iz Slovenije, i svi smo ponosni da smo prva kompanija u Srbiji kojoj je dodeljen.

foto: Promo

Kakav je koncept porodično odgovornog poslovanja, kako se to održava na vaše zaposlene?

Na mnogim poljima smo inovatori, pa tako i u ovom slučaju. Prisutni smo na tržištu već 11 godina, i od početka smo svesni koliko je važno da zaposlenima omogućimo radno okruženje u kom mogu da ispune svoj potencijal i da imaju kvalitetno slobodno vreme. Brigom o zaposlenima podstičete njih da budu najbolja verzija sebe, što dugoročno donosi i napredak čitave kompanije. Na našem primeru se to itekako vidi.

Koliko zaposlenih radi u Vipu, i koje su to dobre strane rada u vašoj kompaniji?

Više od hiljadu zaposlenih u našoj kompaniji može, na primer, da sebi prilagodi smenu zbog fleksibilnog radnog vremena, ili da radi van kancelarije ukoliko to neka privatna situacija zahteva. Kako više od polovine naših zaposlenih čine roditelji, njima smo se posebno posvetili, i omogućili im da rade od kuće prilikom perioda prilagođavanja dece vrtiću, ili da koriste slobodan dan za polazak njihove dece u prvi razred. I u okviru same kompanije imamo vrtić, što je bila dobra odluka, jer su roditelji mirni kada znaju da im je dete u istoj zgradi u kojoj rade.

Kakva je politika kompanije kada su u pitanju trudnička i porodiljska odsustva?

foto: Promo

To pitanje je među najvažnijim za sve poslodavce. Mi smo u vrlo kratkom roku doneli odluku da svim zaposlenima koji su na porodiljskom odsustvu isplaćujemo punu razliku do ugovorene zarade, tokom celog trajanja odsustva. U tako osetljivom periodu kada se postaje roditelj i u skladu sa time što smo porodično odgovorna kompanija, želimo da budemo maksimalna podrška mamama u Vipu. Po povratku sa odsustva, mogu da računaju na period privikavanja, uz pola radnog vremena i punu isplatu. Naravno, i tate su nam jako važne, zato imaju dodatno slobodne plaćene dane povodom rođenja deteta.

Imate i dodatne podsticaje kada su u pitanju bebe?

Tako je, naši zaposleni za treće dete dobijaju mesečnu nadoknadu od 10.000 dinara do 15. godine deteta. U 2018. godini u Vipu imamo 80 beba, i iskreno se nadamo da će ih naredne godine biti još više.

Ovako hrabre mere su izuzetak u Srbiji. Šta vas je motivisalo da sve ovo obezbedite?

Osnova brige o zaposlenima je vrlo jednostavna – poštovanje i omogućavanje što boljih uslova za rad. Telekomunikacije su takva industrija da su izazovi uvek pred vratima. Ako želimo kvalitetne i lojalne zaposlene, koji će da ostvaruju svoje potencijale na radnom mestu, onda moramo da budemo spremni da im se nađemo, i da obaveze na poslu ne ugrožavaju kvalitet njihovog života. U slučaju benefita za mame, želimo da pošaljemo jaku poruku koliko je porodica važna ne samo za našu kompaniju, nego za društvo u celosti. Mi kao Vip možemo i želimo tome da doprinesemo.

foto: Promo

Planirate li nove mere i u 2019. godini?

Imamo oformljen i Family Friendly tim, zadužen za primenu svih mera i osmišljavanje novih benefita koji će balansiranje između posla i privatnog života zaposlenima učiniti još lakšim. Trendovi su takvi da morate da ih pratite, pogotovo u vremenima kada kao poslodavac sa dobrom reputacijom želite da imate zadovoljne zaposlene, što jeste u slučaju Vipa.

(Promo - tekst / Foto:Promo)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track