Najnovije vesti

VELIKA KONFERENCIJA ADRIJA MEDIJA GRUPE! Turistički potencijal zavisi od političke stabilnosti, pa je pred SRBIJOM SVETLA BUDUĆNOST! Naša zemlja stvara e-turiste (KURIR TV)
Foto: Nemanja Nikolić

adria media group

VELIKA KONFERENCIJA ADRIJA MEDIJA GRUPE! Turistički potencijal zavisi od političke stabilnosti, pa je pred SRBIJOM SVETLA BUDUĆNOST! Naša zemlja stvara e-turiste (KURIR TV)

Društvo

"Adrija medija grupa" je organizovala konferenciju "Turizam Srbije - Partnerstva za bolju budućnost" koja se.danas održava u hotelu "Crown Plaza"  Eksperti će još jednom podsetiti koliko je Srbija napredovala u ovoj grani privrede, ali i gde se može naći u narednim godinama ukoliko se primene dobre strategije, ali i uloži trud i rad.

Prisutnima će se na samom početku obratiti potpredesdnik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, gradinačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.

13.50 - Branislav Veljković: "Svi problemi koje imamo možemo da prevaziđemo koristeći fondove koje imamo ukrštajući činioce iz ruralnog  turizma."

foto: Kurir

13.45 - Tijana Maljković: "Tri sektora u kojima turisti ostavljaju najveći novac su lovni, kockarski i klabing turizam, pa u to treba i ulagati. Budućnost je da se ujedene budžeti institucija i da imamo isti cilj."

foto: Nemanja Nikolić

13.37 - Obren Drljević: "Školska deca jedino organizovano mogu da idu u prirodu. Zato je bitno da sva ministarstva pre svega sarađuju."

Dodaje da je lovački turizam u usponu, pa je počelo podizanje lovačkih vila sa restoranima.

foto: Nemanja Nikolić

13.34 - Branislav Veljković: "Pripremljena su ulaganja za sve one smeštajne kapacitete do 30 ležaja. Početkom sledeće godine će finansijama iz EU biti potpomognute nove ideje i projekti. Prednost će imati planinska područja, žene i mlađi od 40 godina kada se bude raspisao konkurs."

foto: Nemanja Nikolić

13.28 - Miroslav Knežević: "Turizam utiče na ekonomiju i direktno i indirektno. Sa preko milijadu evra zarade vi značajno utičete na BDP. Potreban je podsticaj ruralnom turizmu, pa bi i njega trebalo posebno zakonski odrediti."

foto: Nemanja Nikolić

13.26 - Tijana Maljković: "Digitalni nomadi su turisti nove ere biraju domaćinstva gde mogu udobno da odsedenu, bitno im je samo da bude dobar internet.

foto: Nemanja Nikolić

13.23 - Obren Drljević: "Na Naših 17 gazdinstava, preko pet parkova prirode, fokusirali smo se na eko-turizam. Cilj je da lokalno stanovništvo bude privatni i javni partner."

foto: Kurir

13.21 - Branislav Veljković: "Strategijom razvoja poljoprivrede je upravo u tome da se prihod diverzifikuje. Cilj je da se omogući vraćanje uloženog novca u gazdinstva, što dolazi i od seoskog turizma."

foto: Kurir

13.17 - Tijana Maljković: "Novina u Beogradu su paketi za goste koji su u transferu. Da bismo do toga došli mnoge institucije i organizacije su morale da se udruže. Biće jođ mnogo investicija i promena koje će potpomoći Privredna komora Srbije." 

foto: Nemanja Nikolić

13.11 - Miroslav Knežević: "Strategija turizma je predvidela 11 turističkih područja od posebnog značaja, ali bitno je postaviti ciljeve kako bismo znali gde smo zaista. Postojeći rezultati su solidni, jer se izjednačio broj stranih i domaćih turista."

Podseća da su na snazi novi zakoni o turizmu i o ugostiteljstvu, koji predviđaju postojanje e-turista.

foto: Nemanja Nikolić

13.06 - Obren Drljević: "Specijalna turistička ponuda se pre svega oslanja na gastronomiju. Imamo specifičan ukus koji se samo ima korene u drugim kuhinjama, no mi smo to prilagodili našem apetitu." 

foto: Nemanja Nikolić

13.04 - Branislav Veljković: "Treba iskoristiti i atraktivne pejzaže, bogatstvo folklora i običaja. Poraditi na infrastrukturi u ruralnim područjima."

foto: Nemanja Nikolić

12.59 - Miroslav Knežević: "Naš brending su veliki gradovi i kulturno-istorijsko nasleđe. Obogaćivanje programa za turiste je samo po sebi brending. Pitanje je onih ljudi koji predstavljaju zemlju, pa treba obratiti pažnju na kadrove."

foto: Nemanja Nikolić

12.54 - Tijana Maljković: "Kampanja Ja sam u muzeju je u toku i to je najbolji način brendiranja. Treba promovisati zelju kroz muzeje i kulturne spomenike. lokalne zajednice treba da promovišu specifičnost svog kraja u kulturnom smislu."

foto: Kurir

12.52 - Otvorena diskusija u kojoj učestvuju Miroslav Knežević, državni sekretar za turizam ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Tijana Maljković, sekretar za turizam u Privrednoj komori Srbije, Branislav Veljković, savetnik sektora za ruralni razvoj ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Obren Drljević, kordinator za razvoj turizma u JP Srbijašume.

12.50 - PANEL 2 - POTENCIJALI, BUDUĆNOST I STRATEGIJA RAZVOJA TURIZMA

foto: Kurir

12.45 - Jelena Skrba: "Jahorina je tokom zime primila 250.000 skijaša, oborila je sve rekorde. Izgradili smo bob stazu, što je neverovatno, broj vožnji je 40.000. Planira se za novembar prva kabinska gondola, koju trenutno možete videti u centru Beograda, gde je izložena."

Dodaje da su od važnog značaja i manifestacije i koncerti.

foto: Kurir

12.40 - PRIMER DOBRE PRAKSE: JAHORINA

Govornik: Jelena Skrba, marketing menadžer, Jahorina

1 / 6 Foto: Nemanja Nikolić

12.35 - Igor Rill: "National Geographic na srpskom jeziku je privilegija, dobili smo dozvolu za štampanje pre jedne Kine, a to se u izdavaštvu mnogo ceni. Moramo da budemo naučno istiniti. Partneri u Turističkoj organizaciji Srbije treba da nas vide kao direktne promotere destinacija."

Dodaje da je Dunav najznačajnije blago koje turistički gledano imamo.

National Geographic će se ubuduće truditi da još više ispromoviše turizam u Srbiji.

foto: Kurir

12.30 - PRIMER DOBRE PRAKSE: NATIONAL GEOGRAPHIC

Govornik: Igor Rill, urednik magazina National Geographic Srbija

11.49 - Tamara Pupovac: "Promovišući Srbiju koristimo i savremene i tradicionalne medije. O nama pišu veliki svetski mediji i važni turistički portali."

foto: Kurir

11.44 - Nataša Pavlović: "Turistu na društvenim mrežama zanima samo to šta će oni naučiti o destinaciji. Kada smo takav sadržaj počeli da postavljamo na stranice, privukli smo ljude koji vole putovanja. Važno je da dobiju tačne informacije. Sajt je upotpunjen novim servisima."

foto: Kurir

11.30 - Miodrag Popović: "Najvažnija je poruka koju ćemo da prenesemo, ali bez šumova. Razmotrimo čemu stremimo, uporedimo sa realnošću u kojoj živimo, pa onda pravimo planove. Beograd već sledeće godine prelazi na Smart City."

foto: Kurir

11.27 - Tamara Pupovac: "Savremeni digitalni marketing je u ekspanziji što se Srbije tiče. Putem digitalnih kampanja se najefikasnije promovišu destinacije."

foto: Kurir

11.24 - Branislav Knežević: "Exit je pokrenuo mnoge stvari u Novom Sadu, zbog toga je jako važno da se taj festival neguje. Radimo razna istraživanja i tako znamo da je turistima važno da vide tvrđavu i salaše."

foto: Kurir

11.16 - Nataša Pavlović: "Identist projekat se realizuje u području potisja. Treba naglasiti da se jako razvija i banjski turizam, a vojvođanska ponuda je tu obimna. Ipak, treba sve to još unaprediti."

Dodaje da je u Vojvodini vrlo razvijen turizam specijalnih interesa, među kojima je prvi lovni turizam.

foto: Kurir

11.11 - Miodrag Popović: "Neophodno znati svojstva onog "proizvoda" koji prodajete. Beograd je danas "Berlin" zato što mi tako želimo, a na "Bangkok", odnosno grad ludog noćnog provoda."

foto: Kurir

11.05 - Tamara Pupovac: "Saradnja sa turističkim organizacijama gradova, ali i sa kulturnim institucijama je važna za promociju Srbije uopšte."

foto: Kurir

11.02 - Branislav Knežević: "Novi Sad je proglašen i za prestonicu kulture za 2021. godinu, pa nas čeka veliki posao koji se ogleda u prijemu turista na adekvatan način. Novinari i tur-operateri su nam jako značajan kadar i na tome treba potencirati."

foto: Kurir

10.56 - Nataša Pavlović: "Savremeni turisti žele holograme i trodimenzionalne naočari. Treba ih zadovoljiti. Prave se planovi za nove rute širom Vojvodine."

foto: Kurir

10.50 - Miodrag Popović: "Trba da razvijamo gradski turizam, ali svi gradovi u Srbiji su povezani, a ona je na Balkanu, pa na tu činjenicu treba staviti akcenat."

foto: Kurir

10.47 - Otvorena diskusija u kojoj učestvuju Tamara Pupovac, rukovodilac Službe za marketing Turističke organizacije u Srbiji, Miodrag Popović, v.d. direktora Turističke organizacije Beograda, Nataša Pavlović, direktor Turističke organizacije Vojvodine, Branislav Knežević, direktor Turističke organizacije Novog Sada.

10.45 - PANEL 1 - TURIZAM: PROMOCIJA SRBIJE NA DOMAĆEM I MEĐUNARODNOM TURISTIČKOM TRŽIŠTU

foto: Kurir

10.27 - Miloš Vučević: "Novosadska turistička organizacija najbolja u kategoriji omladinskih organizacija, Novi Sad je omladinska prestonica Evrope i sam grad je proglašen za 10. najbolji za posetiti u Evropi."

Dodaje da Srbija ima šta da kaže, jer su se ovde odigrale čitave epopeje. To treba ispromovisati i finansirati.

Važno je praviti ambijent i prepoznavanje stručnjaka i ljudi koji žele da unaprede svoju zemlju. Bitno je da neko želi da investira u ono u šta zaista veruje.

Biciklistički turizam je inovacija, pa možda treba na to da obratimo pažnju. Na primer, da pravimo sve više biciklističkih staza.

Vučević je istakao da su, ipak, kadrovi u turizmu jako važni i da od njihovog unapređenja zavisi turistički razvoj cele zemlje.

foto: Kurir

10.21 - Zoran Radojičić: "Trend od pet odsto rasta posetilaca beograda. Gosti su uglavnom iz Kine, Turske, Rusije, ali i iz zapadne Evrope. Zahvaljujući delegacijama koje dolaze, a koje dovodi predsednik Vučić, takođe, doprinose razvoju turizma u Beogradu"

Dodaje da srećom turisti sve češće dolaze u Beograd zbog kulturnih spomenika, muzeja, a ne samo zbog dobrog provoda.

Gradnja Beograda je ključna, jer i to privlači turiste. Obnova, takođe.

foto: Kurir

10.07 - Rasim Ljajić: "Geopolitičke prilike u svetu ne ogoduju razvoj turizma, ali ipak se oseća rast od 3-4 odsto na globalnom nivou. I sledeće godine se očekuje više milijardi turističkih pomeranja. Važno je što se vize ukidaju, aviosaobraćaj je jeftiniji, drumski saobraćaj bezbedniji. Tehnološki napredak vidljiv, turizam je pionir u primeni tehnologije. Uskoro će više od 60 odsto rezervacija ići elektronskim putem."

Dodaje da se trendovi menjaju i raste gradski turizam, u čemu Srbija vidi svoju budućnost u turističkoj ponudi.

Turisti traže kontakt sa lokalnom zajednicom, žele da upoznaju kulturu.

Potrencijal Srbije treba da se stavi u funkciju samog turizma.

Ljajić dodaje da očekuje razvoj Palića, Donjeg podunavlja, Divčibara, Niša, Sokobanje.

Glavna promena je primena novih tehnologija: sinergija javnog i privatnog sektora, promocija putem interneta, elektronski buking.

foto: Kurir

10.00 - SVEČANO OTVORENA KONFERENCIJA

O turizmu u Srbiji i o očekivanjima na samom početku govore potpredesdnik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, gradinačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.

1 / 44 Foto: Kurir

U narednim satima će se analizirati turizam u Srbiji, ali i predstaviti dobri primeri u našoj zemlji koji postoje.

(Kurir.rs)

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...