MILAN JE I FAKULTET ZAVRŠIO ŽALEĆI ZA SVOJIM SNOM - DA BUDE VOJNI PILOT! A onda se desilo ČUDO! Nikad ne reci nikad!
Foto: Kurir, Nenad Kostić

Kurir na aerodromu u batajnici

MILAN JE I FAKULTET ZAVRŠIO ŽALEĆI ZA SVOJIM SNOM - DA BUDE VOJNI PILOT! A onda se desilo ČUDO! Nikad ne reci nikad!

Društvo -

Od malih nogu je skupljao aviončiće, pa makete vazduhoplova, kad je došlo vreme da se opredeli za poziv, i drugove je nagovorio da zajedno idu u Vojnu gimnaziju... Međutim, nikako mu se nije dalo. Milan Šarić iz Rume završio je i fakultet žaleći što u životu nije probao ono o čemu sanja od malih nogu - da bude vojni pilot. Ali nikad ne reci nikad...

Milan je sa 27 godina, sa završenim Fakultetom fizičkog sporta i vaspitanja, postao pilot Vojske Srbije! Iz civilnog odela uskočio je u uniformu i dosanjao san.

- Od detinjstva gajim veliku ljubav prema avionima. Išao sam i na svaku promociju oficira Vojske Srbije samo da bih gledao prelet avijacije. Oduvek me je samo interesovalo da budem borbeni vojni pilot - priča za Kurir Milan, te veli:

Milan Šarić
Milan Šarićfoto: Kurir

- Kao osnovac sam konkurisao za Vojnu gimnaziju, čak sam i dvojicu drugara nagovorio da idu sa mnom. I oni prođu, a ja ne iako sam imao dovoljan broj bodova. Podignu lestvicu. Ni Vojna akademija mi se nije dala - zakasnim da konkurišem. Kako ne bih gubio godinu, upišem drugi fakultet, gde sam sad na master studijama.

I kad se oprostio od sna, Milan je lane video konkurs Ministarstva odbrane za kurs rezervnih oficira avijacije. Prvi put u Srbiji, ako ne računamo ono davno prošlo vreme stare Jugoslavije, civili ulaze u vojne avione!

- Bez razmišljanja sam konkurisao i rekao sebi: "Proći ću sigurno!" I prošao sam! Dug je put bio, ali kad nešto toliko voliš i želiš, ipak se ostvari - ističe Milan.

Vukašin Bandić
foto: Nenad Kostić

Upravo je završio obuku, prva je generacija vojnih pilota stasala na ovaj način, ima i čin potporučnika. I samostalno je leteo s vojnog aerodroma "Pukovnik-pilot Milenko Pavlović" u Batajnici. A tamo nas čeka poručnik Vukašin Bandić, nastavak letenja u 252. školsko trenažnoj avijacijskoj eskadrili. Podučavaće drugu generaciju civila željnih da sednu u kokpit vojnih aviona i helikoptera Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

MAKSIMUM

Obuka je bila zahtevna i tražila je maksimum od kandidata.

- Skok padobranom nije toliko strašan koliko mi je bila sama pomisao da moram da skočim. Trema je bila tu, ali na kraju je sve bilo dobro. Znao sam da treba da dam svoj maksimum u svakom segmentu jer dobijam ono što najviše na svetu želim. I ništa mi nije bilo teško - kaže Milan.

Konkurs za najbolje kandidate je otvoren, a oni koji prođu selekciju za pola godine postaju oficiri avijacije Vojske Srbije!

Vukašin Bandić
Vukašin Bandićfoto: Nenad Kostić

- Prvi korak je lekarski pregled, ko ga prođe, ide na obuku za skok padobranom u Niš. Potom slede dva skoka. I nakon toga dolaze na selektivno letenje kod mene. Imaju 10 sati letenja na "utvi". Tu se vidi kako kandidat napreduje, ima li potencijal, kako procenjuje situacije... Moraju da poznaju kompletne redovne i vanredne postupke u vazduhoplovstvu, kao što su svi postupci prilikom ulaska u kabinu, provere pre i nakon pokretanja motora, tokom leta, režimi penjanja, horizontalnog leta, spuštanja... Na kraju komisija odlučuje ko ide na obuku - objašnjava nam Bandić dok ulazi u kokpit "laste".

Ko prođe tu selektivnu obuku - uspeo je! Od septembra kreće šestomesečna obuka za vojnog pilota.

- Tri meseca vojničke obuke, pa tri meseca nastava iz vazduhoplovnih stvari i letenje. Najpre se radi tehnička učionica - sklop aviona, konstrukcije... Nakon toga zemaljska priprema i učenje redovnih i vanrednih postupaka. Sledi test, moraju sve da znaju. Svi to shvataju ozbiljno, u prvoj generaciji su bili perfektni - veli Bandić.

Vukašin Bandić
foto: Nenad Kostić

I negde u decembru, tamo pred Novu godinu, dolaze do aviona na kom su sve do kraja februara.

- Na kraju imaju i samostalno letenje. I potom kad dođu u jedinicu, potpisuju ugovor s vojskom, gde tokom daljeg rada prolaze četiri nivoa na "lasti". U odnosu na svoje sposobnosti usmeravaju se dalje i mogu da pređu i na neke mlazne avione - objašnjava Bandić.

USLOVI KONKURSA

- kandidat ne sme da ima više od 27 godina

- mogu da konkurišu i mladići i devojke

- mora da ima završene osnovne akademske studije (najmanje 240 ESPB)

- konkurs traje do 31. marta

Kurir.rs/J.S.Spasić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track