Otkrivamo: Kako izgleda testiranje kod psihologa za upis u prvi razred! Ovo su pitanja, a od znanja je jedna stvar mnogo važnija!
Na testiranju od deteta se traži da zna, recimo, da broji od jedan do 10, ili unazad od 12 do sedam, šta je uže, šire, koje su suprotne reči, kako razume deo nekog teksta...
Oko 65.000 mališana u Srbiji u septembru će prvi put sesti u školske klupe, a u školama je već uveliko krenulo testiranje zrelosti deteta za upis.
Ovi testovi pokazuju da li je dete spremno da pođe u školu, odnosno njima se utvrđuje stepen intelektualne, socijalne i emocionalne spremnosti budućih prvaka.
Polazak deteta u školu je velika stvar i za roditelje, koji neretko imaju i tremu kako će se njihov mališan snaći na testovima kod školskog psihologa, odnosno pedagoga. Mama jednog od predškolaca za Kurir je ispričala kako samo testiranje izgleda i koji su to zadaci koje mališani rešavaju.
- Testovi nisu teški, ali ih ima puno. Pedagoškinja je testiranje započela upoznavanjem s detetom. Pitala ga je kako se preziva, s kim živi, voli li vrtić i zašto. Nakon toga su usledili zadaci. Jedan od zadataka je bio brojanje unapred i unazad. Tražila mu je da broji od jedan do 10, od pet do 12 i unazad od 12 do sedam - priča ova majka.
Drugi zadatak je bio da navede suprotne termine, pa je tako dete trebalo da navede šta je suprotno rečima uzak, visok... Testiralo se i detetovo razumevanje teksta, pa mu je tako pedagoškinja čitala određene rečenice, a onda mu postavljala pitanja u vezi s tim kako bi proverila da li je pažljivo slušalo i razumelo. I što je veoma važno da roditelji znaju - dete ne mora da zna da čita!
- Takođe je kod sebe imala neke, kako je sin rekao - cevčice, pa mu je pokazala jednu, a onda tražila od njega da pokaže koja je uža od te, koja je šira, veća, manja... Bio je i zadatak da upamti oblike koji su na crtežu i da ih potom nacrta, kao i da prepozna oblike koji nisu završeni, to jest da prepozna da su na crtežu riba i sto, iako crtež nije bio kompletiran - priča majka, koja je bila srećna kad je čula da je njeno dete ne samo dobro uradilo testove već i da je ceo proces shvatio kao zanimljiv kviz.
Ni roditelji ni deca ne bi trebalo da imaju "frku" od ovog testiranja, jer čak i da mališani ne daju tačne odgovore na većinu pitanja, to ne znači da nisu zreli za polazak u školu, kaže za Kurir školski psiholog i pedagog Jelena Kenić i dodaje da zadaci jesu važni, ali je mnogo važnije da je dete opušteno, da zrelo komunicira, da ume da razmišlja i da ima dovoljno razvijenu pažnju...
- Ovo su standardizovani testovi, ali oni su samo pomoćno sredstvo u razgovoru sa ispitivačem, koji proverava ne samo znanje, već na prvom mestu kako se dete ponaša, da li i kako razmišlja o odgovoru, da li se priseća stvari i povezuje ih sa svojim iskustvom, na koji način se izražava... Procenjuje se i kako se dete ponaša u situaciji kada razgovara na nepoznatom mestu sa nepoznatom osobom. Deca koja su zrela znaju da prihvate svaku situaciju i znaju kako treba da se u njoj ponašaju - kaže ona i dodaje da to možda izgleda jednostavno ali - nije.
NOVI SAD NA UDARU BLOKADERA: Buše gume, gađaju ljude jajima, opkolili sud i tužilaštvo, a večeras će građanima dodatno zagorčati život BLOKADOM 30 RASKRSNICA!