Slušaj vest

Koliko ste puta zatekli vaše starije ili ste i sami u toj kategoriji, da vidite kako neki uporni trgovci putem telefona pokušavaju da prodaju neke proizvode ili usluge, a niste znali kako da ih odbijete. Nasrtljivi, često neljubazni, dovode starije ljude u neprijatne situacije, a i navode da kupe nešto što im nije potrebno.

Formiran je novi registar pod imenom "Ne zovi" koji će građani moći da iskoriste kako bi sebe zaštitili od neželjenih poziva, od tih trgovaca koji nekada i obstruiraju popodnevni odmor i neko ležerno vreme kod kuće.

Sagovornica za Kurir televiziju bila je Ivana Tomić Ilić, pomoćnica ministra za trgovinu. Tom prilikom je i objasnila koliko je korisnika za sada u registru i na koji način građani mogu njemu da pristupe.

366443_250612.07_42_34_06.Still020.jpg
Foto: Kurir Televizija

 - Za sada se u državi Srbiji upisalo oko 39.061 korisnika u registru "Ne zovi" i voleli bismo zaista svi u Ministarstvu i Vladi Republike Srbije, ministarka Jagoda Lazarević, da to mnogo više i bolje funkcioniše, odnosno da naši građani znaju da imaju pravo da se upišu u registar Ne zovi i da ih niko ne uznemirava telefonom - kaže Tomić Ilić i dodaje na koji način se upisuje:

- To mogu da učine vrlo jednostavno kod svog operatera kod kog su pretplaćeni. Znači, da li je to MTS ili bilo koji drugi operater, mogu da urade to preko aplikacije, u samoj poslovnici ili na sajtu, izvrše pretragu, Ne zovi. Ukoliko su baš stari, mogu da daju nekome ovlašćenje, da ih neko upiše. Onog trenutka kada su upisali svoj broj telefona, trgovci više nemaju pravo da ih zovu. Ukoliko krše tako nešto, naravno, tu je država Srbije, opet da zaštiti svoje građane. Prijavite takav poziv, takvo uznemiravanje na 362-8800, Omladinska brigada 1 ako je poštom ili podnesite prijavu i kazne su od 30 do 50 hiljada dinara i oni prestaju da zovu.

Tomić Ilić kaže da država brzo reaguje na prijave o uznemiravanju trgovaca, postoji besplatan broj za pomoć i da Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji funkcioniše dobro, ali je važno da građani budu bolje informisani.

Dobijate učestale pozive od upornih trgovaca? Ovo su načini na koji možete sprečiti uznemiravanje! Formiran je novi registar za zaštitu od neželjenih poziva! Izvor: Kurir televizija

 - Država reaguje jako brzo, odmah nakon prijave. Dovoljno je da pribeleže vreme kada su pozvani, kada su uznemireni, od strane trgovca, a upisali su se u registar "Ne zovi" i nakon toga pozovu svog operatora ili jednostavno ukoliko postoji bilo kakvih nejasnoća, tu je Ministarstvo unutrašnje i spoljene trgovine na bilo kakva pitanja može da odgovori. 0800 103 104, to je besplatan broj telefona i pozivam ih da se jave. Pozovite i daćemo sve informacije i prijavite takve slučaje. Zakon zaštite potrošača u Srbiji funkcioniše itekako dobro kao i u celoj Evropi, tako da je primenljivo, samo želimo da se više zna o tome.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 9 za korisnike SBB EON, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs