Ukoliko Mitos travel bankrotira ne mogu svi oštećeni turisti dobiti novac! Globos osiguranje dalo detaljno objašnjenje
Pre nekoliko dana na Fejsbuk stranici "Grčka uživo" objavljeno je da je putnicima turistička agencija "Mitos travel" tkazala uplaceno letovanje, a novac nije vratila. Informacija je podsetila na dane kada je bankrotirala agencija "Barcino travel", ali i neke druge u poslednjih nekoliko godina.
Kurir je odmah se obratio "Mitos travelu", ali do danas nikakav odgovor nismo dobili. Saopštenjem se oglasilo Globos osiguranje.
- U cilju zaštite interesa putnika, važno je naglasiti da je za dalje postupanje Globos osiguranja neophodno sačekati zvanične informacije i postupanje nadležnih državnih organa kako bi se ispunili zakonski uslovi za aktivaciju obaveza iz ugovora o osiguranju za slučaj insolventnosti - naveli su:
- Nakon zvaničnog utvrđivanja insolventnosti, nadležni organi treba da identifikuju broj oštećenih putnika i visinu njihovih potraživanja. Osiguravač ispunjava obaveze u okviru ugovorene osigurane sume, pri čemu refundacija može biti celokupna ili delimična, u zavisnosti od odnosa vrednosti neizvršenih obaveza Mitos doo, kao organizatora putovanja i sume osiguranja koja je limitirana ugovorenim iznosom na polisi osiguranja.
Ono što je važno istaći jeste da nemaju svi pravo na povrat novca!
- Pravo na podnošenje zahteva za refundaciju imaju samo putnici čiji ugovor o putovanju jasno definiše da je Mitos doo organizator putovanja, što se može utvrditi u potpisanom ugovoru o putovanju i predstavlja osnov za ostvarivanje prava iz osiguranja. Ova polisa ne pokriva aranžmane u kojima je Mitos doo nastupao kao subagent, odnosno kada se u svojstvu organizatora putovanja pojavljuje druga agencija, što se jasno i navodi na samom Ugovoru o putovanju. Takođe, pravo na refundaciju ne postoji u slučaju kada je putovanje realizovano preko organizatora čiji je Mitos doo subagent, kada je obezbeđeno zamensko putovanje ili su uplaćena sredstva na drugi način refundirana.
Ukoliko se ispune zakonski uslovi, putnici če morati da na mejl komunikacije@globos.rs dostave ime i prezime osobe ili osoba koje su trebale da putuju, kao i ime kontakt osobe sa brojem telefona, skeniran potpisan ugovor o putovanju, dokaz o uplati celog ili dela aranžmana, šta je agencija sugerisala da se preduzme, da li je od agencije dobijena usmena ili pisana informacija o otkazivanju aranžmana, da li je agencija ponudila bilo kakvu alternativnu opciju, kao što je povraćaj novca, zamensko putovanje ili drugo rešenje.