icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

STUB RAZVOJA EKONOMIJE U SVAKOJ ZEMLJI: Cilj agende kreativan i dostojanstven rad!
Foto: Shutterstock

održivi razvoj do 2030.

STUB RAZVOJA EKONOMIJE U SVAKOJ ZEMLJI: Cilj agende kreativan i dostojanstven rad!

Održivi razvoj

Važna stavka ovog cilja je i podsticanje formalnog osnivanja i rasta mikropreduzeća, odnosno malih i srednjih preduzeća, između ostalog, i putem pristupa finansijskim uslugama

Prepoznajući značaj inkluzivnog i održivog ekonomskog rasta, Ujedinjene nacije su zaposlenost i dostojanstven rad svrstale u cilj broj 8 Agende za održivi razvoj do 2030. godine, u čijem se članu 8.3 posebno ističe promocija razvojno orijentisane politike koja podržava proizvodne aktivnosti, stvaranje pristojnih poslova, preduzetništvo, kreativnost i inovativnost. Važna stavka ovog cilja je i podsticanje formalnog osnivanja i rasta mikropreduzeća, odnosno malih i srednjih preduzeća, između ostalog i putem pristupa finansijskim uslugama.


Dve trećine zaposlenih


Mala i srednja preduzeća (MSP) stub su razvoja ekonomije svake zemlje, generator razvoja i inovacija, znatno doprinose društvenom bruto proizvodu i zapošljavanju, predstavljaju neophodnu podršku sektoru velikih preduzeća.


Od 19,3 miliona preduzeća u Evropskoj uniji, čak 99,8 odsto definisano je kao MSP i zapošljava oko 75 miliona ljudi ili 66 odsto od ukupnog broja zaposlenih. U EU postoji samo 35.000 preduzeća sa više od 250 zaposlenih, dok je 18 miliona firmi mikroveličine i zapošljava manje od 10 radnika. Prosečni evropski biznis obezbeđuje posao za četiri osobe, uključujući vlasnika, odnosno direktora, uz godišnji promet od oko 500.000 evra, dok ukupan promet MSP sektora EU iznosi 56,2 odsto ukupnog prometa.

 

foto: Shutterstock

Uspešni primeri

FINANSIJSKA PODRŠKA EU


U Srbiji je najveći broj mikropreduzeća - 88,9 odsto, malih je 9,4, srednjih 1,2 odsto, dok velika čine samo 0,5 odsto i zapošljavaju trećinu ukupnog broja zaposlenih. Ostatak zapošljava MSP, što je u skladu sa evropskim prosekom. Ima mnogo uspešnih primera malih i srednjih preduzeća iz Srbije koja su svoje poslovanje započela zahvaljujući finansijskoj podršci EU.


U Srbiji postoji nekoliko velikih kompanija, ali one ne mogu biti nosioci rasta. Stoga, ekspanzija i razvoj malih i srednjih preduzeća predstavljaju šansu, ali i nužnost za zdrav razvoj domaće privrede. Zbog svoje veličine, MSP brže prepoznaju i spremnija su da prihvate nove trendove u industriji.


Veće investicije


Ovo im omogućava da budu pioniri u razvoju tehnologije, čime se stvaraju uslovi za veće investicije i dalji razvoj. Mala i srednja preduzeća stvaraju više od polovine bruto domaćeg proizvoda i u njima radi gotovo dve trećine zaposlenih. Prvi i neophodni uslov koji bi omogućio MSP da postanu glavni deo globalno konkurentnih sektora, da generišu veliki broj radnih mesta i potencijalne prihode, jeste politika vlade i finansijskih institucija koje će biti prilagođene potrebama sektora.


Nadležni najavljuju da će ta preduzeća u deceniji preduzetništva imati stalnu podršku preko povoljnih kredita Fonda za razvoj, ali i poslovnih banaka, kao i bespovratnu pomoć države.

 

 

 

 

PRIMERI DOBRE PRAKSE


Dm drogerie markt

PODRŠKA DOMAĆIM PROIZVOĐAČIMA KROZ PROJEKAT „DM INKUBATOR“

 

Kompanija dm drogerie markt pružiće podršku domaćim mikro, malim i srednjim preduzećima, kao i start up kompanijama kroz projekat „dm inkubator“, kako bi oni mogli da razviju svoj proizvod i plasiraju ga na domaće tržište upravo kroz lanac dm drogerija.

 

foto: Promo


Na ovaj način kompanija želi da doprinese razvoju domaće proizvodnje i konkurentnosti proizvoda na tržištu, kao i da u najboljem svetlu predstavi njihov veliki potencijal.


U dm radnjama će biti odvojeno istaknuto mesto na policama za sve one koji imaju jedinstvenu ideju za inovativni, kvalitetni, poželjno organski domaći proizvod ili proizvod sa delimično organskim sastojcima iz segmenta hrane, dodataka prehrani ili kozmetike, odnosno proizvoda za negu i lepotu koji sadrže komponente voća, povrća ili lekovitog bilja, a koji proizvode ili planiraju da ih proizvedu u Srbiji od pretežno domaćih sirovina i to za minimalno 20 takvih proizvoda.


Ovaj projekat realizuje se u saradnji sa USAID Projektom za konkurentnu privredu, Razvojnom agencijom Srbije (RAS) i Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje Serbia Organica.


Svi zainteresovani proizvođači mogu da se prijave putem portala www.dm-inkubator.rs, a konkurs je otvoren od 1. oktobra do 30. novembra 2018. godine.


Finalni odabir je u periodu 1. 4 - 30. 4. 2019. godine, a proglašenje je planirano za 1. 5. 2019.

 

foto: Promo

 

Metro

PRVI IZBOR SAMOSTALNIH TRGOVACA, PREDUZETNIKA

 

Svi znamo da su male radnje veliko zadovoljstvo komšija, a da je ugostiteljski sektor u ekspanziji i zato METRO nudi širok spektar proizvoda i usluga. Širom sveta METRO radi za milione preduzetnika i svoje bogato iskustvo nudi kao garant pouzdanom partnerstvu svim samostalnim preduzetnicima iz oblasti trgovine i ugostiteljstva, što je prioritet METRO poslovanja i u Srbiji.
Kroz program „Moja radnja“, u koji je danas uključeno 500 objekata širom Srbije, kao i novu kampanju „Za više komada cena pada“ - samostalnim trgovcima dajemo mogućnost da razvijaju sopstveno poslovanje i privuku veći broj kupaca, da budu deo šire zajednice i odgovore na svakodnevne poslovne izazove. Vodeći se činjenicom da je svako tržište priča za sebe, METRO definiše i pronalazi specifičnosti i potrebe domaćeg tržišta i u skladu sa tim razvija usluge, pružajući ono što kupci očekuju i traže.
Još jedna specifična i bitna odlika ove kompanije ogleda se i u kontinuiranim besplatnim obukama za stotine samostalnih privrednika u oblasti ugostiteljstva kroz radionice pod nazivom „Tendencije u ugostiteljsko-turističkoj privredi“, koje sprovodi širom Srbije uz podršku Privredne komore Srbije.
Sve navedeno, izgrađeno tokom 13 godina rada u Srbiji, kvalifikuje METRO kao partnera od poverenja brojnih samostalnih trgovaca i ugostitelja u Srbiji, čineći time da se ova kompanija, ali i njeni korisnici - kvalitetom istaknu na tržištu.

 

Hemofarm

DOBAR GRAĐANIN I POUZDAN PARTNER

 

Jedan od najvažnijih aspekata održivog razvoja jeste uticaj koji kompanija ima na svoje okruženje. Što je taj uticaj pozitivniji, to održivost dalje raste.


To je upravo i razlog zašto „Hemofarm“ nastoji da bude dobar građanin i pouzdan partner svuda gde posluje. Štaviše, svestan da poslovanje u duhu održivog razvoja često iziskuje i dodatna ulaganja, „Hemofarm“ ima za cilj da drugim kompanijama, a posebno malim i srednjim preduzećima, predoči šta mogu sami da urade same i da bez velikih izdataka unaprede sopstvenu održivost. U modernom poslovanju ključni su svest i inovativnost, a ova kompanija svojim izveštavanjem o održivom razvoju upravo insistira na tome. Zaleđivanje vode tokom noći, kada je struja jeftinija, pa postepeno otapanje i korišćenje u rashladnim uređajima, kao i recikliranje kad god je to moguće i digitalizacija gde god je moguća, samo su neki od „Hemofarmovih“ primera koje mnogi mogu da slede.

 

foto: Promo

Još jedan važan aspekt održivog razvoja i podrške lokalnom razvoju jeste udeo lokalnih dobavljača u nabavci. Upravo zato „Hemofarm“ posebnu pažnju posvećuje lokalnim dobavljačima iz Srbije, pružajući im jednake šanse. Kvalitet nema kompromis, a prednost domaćih dobavljača ogleda se i u kratkim rokovima isporuke i smanjenju potrebe za skladištenjem zaliha, što sve omogućava fleksibilnije planiranje nabavke. Ova kompanija konstantno nastoji da poveća udeo lokalnih dobavljača i na taj način osnažuje domaću privredu. Samo tokom prošle godine, udeo lokalnih dobavljača u segmentu investicija u „Hemofarmu“ porastao je sa 64 na gotovo 88 odsto. Budući da je „Hemofarm“ deo nemačke „Stada grupe“ i da veći deo svoje proizvodnje izvozi u EU, samim tim ponuda lokalnih dobavljača postaje konkurentnija i na globalnom tržištu, što je veliki podsticaj za njihov dalji razvoj.

 


Kurir / Jelena Pronić

 

Foto: Shutterstock, Promo

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.