icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

CILJ 11 UN AGENDE ZA ODRŽIVI RAZVOJ DO 2030: Ulaganje u zajednicu vraća nam se višestruko
Foto: Marina Lopičić

UČINIMO GRADOVE ODRŽIVIM I BEZBEDNIM

CILJ 11 UN AGENDE ZA ODRŽIVI RAZVOJ DO 2030: Ulaganje u zajednicu vraća nam se višestruko

Održivi razvoj

Za unapređenje komunalnih usluga, kulture, rekreacije, predškolskog obrazovanja, lokalnih puteva i stanovanja ključno je partnerstvo vlasti i kompanija.

Divlje deponije, loš gradski prevoz, zagađen vazduh, nehigijenska naselja, nedovoljno vrtića i parkova samo su neki od problema koji svakodnevno muče građane, a imaju gotovo presudan uticaj na održivi razvoj lokalnih zajednica.

 

foto: Kurir

Prepoznajući značaj unapređenja komunalnih usluga, kulture, rekreacije, predškolskog obrazovanja, lokalnih puteva i stanovanja, Ujedinjene nacije su u Agendi za održivi razvoj do 2030. kao 11. cilj zacrtale uspostavljanje društveno, ekonomski i fizički zdravih gradova i naselja. Najveću odgovornost u postizanju ovog cilja imaju lokalne vlasti, ali uspeh u tom poslu nije moguć bez angažmana svih ostalih zainteresovanih strana - od građana do poslovne zajednice.


Da su delotvorna javno-privatna partnerstva posebno bitna kada je u pitanju razvoj lokalnih zajednica, uverena je i Kori Udovički, predsednik UO Centra za visoke ekonomske studije.

 

foto: Kurir

Očuvanje prirode


- Uključivanje poslovne zajednice je od najveće važnosti za ostvarivanje boljitka i težnji građana i našeg društva, uz očuvanje prirode, kada govorimo o ciljevima održivog razvoja. Poslovni sektor najveći doprinos pravi kada dobro posluje, jer se onda zapošljavaju ljudi, plaćaju porezi. A iz poreza se plaćaju i škole i putevi i mnoge druge potrebe - navela je Udovički za Kurir.


Dodaje da dobro poslovanje, pre svega, znači poštenje, poštovanje zakona, ali i dijalog sa državom o tome kako da ona više podržava, a manje guši preduzetništvo.


- Naravno, poslovni sektor može i treba, kad god je moguće, i da ide dalje, da se i neposredno angažuje na zaštiti reka, vazduha, šuma u svojoj sredini, na unapređenju škola i programa koji im školuju buduće zaposlene, na saradnji sa društvenim organizacijama koje podržavaju lokalni razvoj, a naročito mlade. To je ono što se zove „društveno odgovorno poslovanje“ - zaključila je ona.


Lokalne zajednice


Budući da je Srbija na svim nivoima posvećena ostvarivanju globalnih ciljeva održivog razvoja, Centar za visoke ekonomske studije nedavno je napravio presek stanja u ostvarivanju tih ciljeva, u kome se takođe osvrće i na unapređenje lokalnih zajednica kao mesta gde se susreću i pokreću skoro svi aspekti razvoja.

 

foto: Kurir

U izveštaju se ističe da srpske lokalne zajednice obezbeđuju osnovne potrebe na relativno visokom nivou, ali da se većina jedinica lokalne samouprave muči s izazovima lokalnog održivog razvoja, jer im nedostaju autonomija i instrumenti za njihovo prevazilaženje.

Kapacitet za razvoj

MANJAK INVESTICIJA


Više od dve investicije godišnje privuče tek svaka osma opština u Srbiji, dok manje razvijene sredine ne prepoznaju sopstvene potencijale kao priliku da nadomeste manjak ulaganja, zaključak je istraživanja Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED) o razvojnim kapacitetima lokalnih samouprava.


- Ključno je da lokalne samouprave aktivno uključe lokalnu privredu i poslovna udruženja u izradu strategije i da prate njeno sprovođenje - zaključio je NALED.

PRIMERI DOBRE PRAKSE

Kompanija HEINEKEN u misiji „Stvaramo bolji svet“

ČUVAMO VODU KAO NAJDRAGOCENIJI PRIRODNI RESURS


U skladu sa svojim globalnim programom „Stvaramo bolji svet“, kompanija HEINEKEN Srbija posvećena je rastu i razvoju zajednice u kojoj posluje. Nabavkom lokalnih sirovina najvišeg kvaliteta za proizvodnju piva, smanjenjem emisije ugljen-dioksida i smanjenjem potrošnje vode, ulažemo napore da zaista stvorimo bolji svet.

 

foto: Vilhjalmur Ingi Vilhjalmsson

Kao jedan od vodećih proizvođača piva štitimo prirodne vodene resurse.

Do kraja 2018. godine zajedno sa lokalnim vlastima u Zaječaru i NVO ZA česme revitalizovaćemo prve arteske česme i omogućiti zdravu pijaću vodu građanima ovog grada.

 Projekat predviđa revitalizaciju desetak najvažnijih česama u Zaječaru u narednih dve-tri godine. Inače, Zaječar je poznat po velikom broju arteskih česama i jedan je od gradova u Evropi sa najvećim brojem javnih česama po glavi stanovnika. Na ovaj način HEINEKEN Srbija želi da se oduži i pomogne građanima i ovom gradu u kojem se pravi popularni „Zaječarac“.


Pored ovoga, kompanija strogo vodi računa i o potrošnji vode u okviru svoje proizvodnje. Samo u poslednjih šest godina, „Zaječarska pivara“ smanjila je potrošnju vode u proizvodnji piva za više od 50%. Pred nama je još mnogo posla, jer održivo poslovanje nije samo dužnost već i obaveza kompanije prema zajednici u kojoj posluje.

Eurobanka ulaže u lokalnu zajednicu

„INVESTIRAMO U EVROPSKE VREDNOSTI“


Kroz sveobuhvatni program korporativne društvene odgovornosti pod nazivom „Investiramo u evropske vrednosti“, Eurobanka je do sada uložila više od četiri miliona evra u razne projekte i inicijative.

 

foto: Eurobank Srbija

Prilikom izbora projekata koje će podržati, banka uvažava interese svih zainteresovanih strana - zaposlenih, klijenata, investitora, nevladinog sektora, a planira ih prema potrebama i specifičnostima lokalne zajednice u kojoj posluje. Takođe, posebno razmatra uticaje koje njeno poslovanje ima na lokalnu zajednicu. Nastoji da osnaži pozitivne uticaje poslovanja i smanji negativne, kao i da kontinuirano podstiče ekonomski i društveni razvoj lokalnih zajednica.


Regionalno FinTech takmičenje pod nazivom „Beyond Hackathon“, koje se održava u Atini, omogućava učešće IT stručnjacima iz Srbije koji imaju ideje za unapređenje bankarskog poslovanja, kao i start-up kompanijama. Kao društveno odgovorna kompanija, Eurobanka podržava razvoj preduzetništva i na ovaj način pokazuje da je prepoznala značaj inovacija u finansijskom sektoru koje će korišćenjem digitalnih tehnologija transformisati bankarske proizvode i usluge. Zajedno sa partnerima „Fondacijom Ana i Vlade Divac“, a zahvaljujući više od 22.000 korisnika humanitarne Mastercard kartice „Veliko srce“, do sada je obnovljeno više od 45 vrtića, prostorija u osnovnim školama i dečjim zdravstvenim institucijama u koje je uloženo više od 62 miliona dinara. Eurobanka je ove godine započela svoj samostalni projekat „Škola kao nacrtana za vas“. Ovaj projekat je novi pravac ulaganja u renoviranje učionica, kabineta i kupovinu neophodne opreme za srednje škole širom Srbije, a koji će srednjoškolcima omogućiti lepše i bolje uslove za učenje.

Apatinska pivara

ULAGANJE U LOKALNU ZAJEDNICU GARANCIJA ZA BOLJU BUDUĆNOST

 

foto: MC Company Apatinska pivara

Proizvodnja sjajnih pivskih brendova znači veliku odgovornost prema lokalnoj zajednici, ali i našoj planeti. Upravo zato, svi u Apatinskoj pivari edukacijom, ali i konkretnim akcijama koje preduzimaju pokazuju koliko su posvećeni pozitivnom pivskom otisku.


Briga o zaštiti životne sredine ogleda se u pravilnom odlaganju i smanjenju količine otpada koji se odvozi na deponije i misiji da se sav otpad do 2025. šalje na reciklažu, iniciranje i podršku kampanjama „Reciklirajte i Vi“, „Dan bez automobila“, „Čep za hendikep“ i skretanje pažnje javnosti na važnost očuvanja prirodnih resursa. Takođe, otvaranje postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, smanjenje potrošnje energije i vode u proizvodnji, korišćenje biogasa od sedam do 15% i samim tim smanjenje zavisnosti od snabdevanja prirodnim gasom, kao i smanjenje emisije CO2, samo su neke od mnogobrojnih aktivnosti koje Apatinska pivara sprovodi u zajednici u kojoj posluje.


Iako je pivo jedno od najjednostavnijih životnih zadovoljstava, za pivaru je bezbednost potrošača na prvom mestu. Zbog toga su posebno posvećeni edukaciji svih ljubitelja piva o važnosti odgovorne konzumacije i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola putem kampanje „Kad pijem ne vozim“, a procenat nezgoda čiji su uzročnici mladi vozači smanjen je za do 3%. Pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu pivara daje i podrškom radu BelHospice centra, čiji je partner od 2009. godine.

 

Kurir.rs/Sanja Đorđević/Foto: Marina Lopičić

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.