icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

KURIR INTERVJU SA MARIJOM MITROVIĆ: Za filantropiju je ključno društveno odgovorno poslovanje
Foto: Igor Pavićević

KURIR INTERVJU SA MARIJOM MITROVIĆ: Za filantropiju je ključno društveno odgovorno poslovanje

Održivi razvoj

Ove godine Trag fondacija dodeljuje 12. VIRTUS nagradu za filantropiju. Ona pronalazi najbolje i najinovativnije dobrotvore iz našeg okruženja i aktivno radi na razvijanju filantropije u Srbiji. Pričali smo sa Marijom Mitrović, direktorkom za filantropiju i partnerstva Trag fondacije, o tome šta sve podrazumeva filantropski rad, kakvog uticaja kompanije i obični ljudi mogu imati na svet oko sebe i kako se razvija filantropija u Srbiji.

 

Koja je razlika između filantropije i društveno odgovornog poslovanja jedne kompanije?

 

Društvena odgovornost je model poslovanja koji usvajaju etične i transparentne kompanije. To su one firme koje pokazuju odgovornost i brigu za to kako posluju. To znači da će brinuti ne samo o svojim zaposlenima, partnerima i klijentima nego i o široj zajednici, posebno kroz brigu o uticaju koji mogu imati na životnu sredinu.

 

Filantropija je deo odgovornog poslovanja u kome kompanija pruža podršku nekoj neprofitnoj organizaciji, humanitarnoj akciji ili instituciji. Ona to može učiniti kroz davanja u novcu, robi, uslugama, kao i posvećenom vremenu i znanju svojih zaposlenih. Trag fondacija VIRTUS nagradom ističe one kompanije koje su otišle korak dalje u unapređenju i osnaživanju zajednica u kojima posluju.

 

U kojim se sve kategorijama dodeljuje VIRTUS nagrada?

Nagrada se dodeljuje u pet glavnih kategorija: Glavna nagrada za doprinos kompanije na nacionalnom nivou, Nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, Nagrada za malo i srednje preduzeće, Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora, kao i Nagrada za individualni doprinos filantropiji.

 

Šta građane može da spreči da učestvuju u filantropskim akcijama?

 

Iako većina građana izražava želju da pomogne inicijativama za opšte dobro, određeni broj nije uvek u mogućnosti da im doprinese zbog nedostatka materijalnih sredstava. Takođe, još uvek je prisutno i izvesno nepoverenje prema pokretačima dobrotvornih akcija, zbog čega su nam potrebni primeri dobre prakse kako bi se pokazalo da iza ovakvih inicijativa u najvećoj meri stoji dobra namera. VIRTUS nagradom Trag fondacija sa zadovoljstvom nagrađuje ovakve primere, jer dobro ne treba da ostane skriveno. Mi ih nagrađujemo, ali glavni akteri su kompanije i pojednici koji svojim odgovornim i velikodušnim zalaganjem postižu merljive rezultate i tako bude poverenje građana Srbije u dobročinstvo oko nas.

 

foto: Dalibor Stanković

Koliko veliki uticaj na društvo mogu imati dobrotvorne akcije?

 

Organizacije civilnog društva, kao i pojedinačne filantropske inicijative, najčešće se fokusiraju na rešavanje određenih problema u društvu. Problemi kojima se one posvećuju pokrivaju široku lepezu aktivnosti i one pružaju strukturu koja građanima i poslovnim subjektima olakšava da se ovim pitanjima posvete na informisan i stručan način. One su takođe odraz ubeđenja građana da su, pored države, i oni sami odgovorni za opšte dobro u svojoj zemlji.

 

Koliko građana i poslovnih subjekata učestvuje u filantropskom radu?

 

Obećavajuća je činjenica da broj ljudi i kompanija koje se uključuju u dobrotvorni rad raste. U oblasti filantropije je ponekad teško meriti rezultate, jer velike promene dolaze polako, ali kada uporedimo stanje danas sa onim iz 2007. Godine, kada smo pokrenuli nagradu, stvari su se i te kako popravile. Kompanije danas neprofitnim inicijativama doniraju preko pedeset odsto poznate darovane sume i one ostaju ključni akteri u podržavanju značajnih i dugoročnih promena. Takođe, sve je veći broj domaćih kompanija koje doprinose opštem dobru, tako da filantropski milje Srbije raste i postaje raznovrsniji. Sa druge strane, dve trećine građana su izjavile da su podržale neku dobrotvornu akciju, a većina je to učinila u prethodne tri godine. Primećujemo i da sve veći broj mladih ljudi ulaže napore da svet oko sebe učini boljim mestom, i zato posao nezavisnog žirija za dodelu VIRTUS nagrade postaje teži, ali i zanimljiviji.

 

Prijava za ovogodišnji konkurs počela je 21. januara i trajaće sve do 19. februara 2019. godine. Više informacija o prijavi i samoj nagradi možete pronaći na sledećem linku: www.tragfondacija.org/virtus.

 

(Promo - Tekst / Foto: Promo)

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.