Najnovije vesti

KURIR INTERVJU SA MARIJOM MITROVIĆ: Za filantropiju je ključno društveno odgovorno poslovanje
Foto: Igor Pavićević

KURIR INTERVJU SA MARIJOM MITROVIĆ: Za filantropiju je ključno društveno odgovorno poslovanje

Održivi razvoj

Ove godine Trag fondacija dodeljuje 12. VIRTUS nagradu za filantropiju. Ona pronalazi najbolje i najinovativnije dobrotvore iz našeg okruženja i aktivno radi na razvijanju filantropije u Srbiji. Pričali smo sa Marijom Mitrović, direktorkom za filantropiju i partnerstva Trag fondacije, o tome šta sve podrazumeva filantropski rad, kakvog uticaja kompanije i obični ljudi mogu imati na svet oko sebe i kako se razvija filantropija u Srbiji.

 

Koja je razlika između filantropije i društveno odgovornog poslovanja jedne kompanije?

 

Društvena odgovornost je model poslovanja koji usvajaju etične i transparentne kompanije. To su one firme koje pokazuju odgovornost i brigu za to kako posluju. To znači da će brinuti ne samo o svojim zaposlenima, partnerima i klijentima nego i o široj zajednici, posebno kroz brigu o uticaju koji mogu imati na životnu sredinu.

 

Filantropija je deo odgovornog poslovanja u kome kompanija pruža podršku nekoj neprofitnoj organizaciji, humanitarnoj akciji ili instituciji. Ona to može učiniti kroz davanja u novcu, robi, uslugama, kao i posvećenom vremenu i znanju svojih zaposlenih. Trag fondacija VIRTUS nagradom ističe one kompanije koje su otišle korak dalje u unapređenju i osnaživanju zajednica u kojima posluju.

 

U kojim se sve kategorijama dodeljuje VIRTUS nagrada?

Nagrada se dodeljuje u pet glavnih kategorija: Glavna nagrada za doprinos kompanije na nacionalnom nivou, Nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, Nagrada za malo i srednje preduzeće, Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora, kao i Nagrada za individualni doprinos filantropiji.

 

Šta građane može da spreči da učestvuju u filantropskim akcijama?

 

Iako većina građana izražava želju da pomogne inicijativama za opšte dobro, određeni broj nije uvek u mogućnosti da im doprinese zbog nedostatka materijalnih sredstava. Takođe, još uvek je prisutno i izvesno nepoverenje prema pokretačima dobrotvornih akcija, zbog čega su nam potrebni primeri dobre prakse kako bi se pokazalo da iza ovakvih inicijativa u najvećoj meri stoji dobra namera. VIRTUS nagradom Trag fondacija sa zadovoljstvom nagrađuje ovakve primere, jer dobro ne treba da ostane skriveno. Mi ih nagrađujemo, ali glavni akteri su kompanije i pojednici koji svojim odgovornim i velikodušnim zalaganjem postižu merljive rezultate i tako bude poverenje građana Srbije u dobročinstvo oko nas.

 

foto: Dalibor Stanković

Koliko veliki uticaj na društvo mogu imati dobrotvorne akcije?

 

Organizacije civilnog društva, kao i pojedinačne filantropske inicijative, najčešće se fokusiraju na rešavanje određenih problema u društvu. Problemi kojima se one posvećuju pokrivaju široku lepezu aktivnosti i one pružaju strukturu koja građanima i poslovnim subjektima olakšava da se ovim pitanjima posvete na informisan i stručan način. One su takođe odraz ubeđenja građana da su, pored države, i oni sami odgovorni za opšte dobro u svojoj zemlji.

 

Koliko građana i poslovnih subjekata učestvuje u filantropskom radu?

 

Obećavajuća je činjenica da broj ljudi i kompanija koje se uključuju u dobrotvorni rad raste. U oblasti filantropije je ponekad teško meriti rezultate, jer velike promene dolaze polako, ali kada uporedimo stanje danas sa onim iz 2007. Godine, kada smo pokrenuli nagradu, stvari su se i te kako popravile. Kompanije danas neprofitnim inicijativama doniraju preko pedeset odsto poznate darovane sume i one ostaju ključni akteri u podržavanju značajnih i dugoročnih promena. Takođe, sve je veći broj domaćih kompanija koje doprinose opštem dobru, tako da filantropski milje Srbije raste i postaje raznovrsniji. Sa druge strane, dve trećine građana su izjavile da su podržale neku dobrotvornu akciju, a većina je to učinila u prethodne tri godine. Primećujemo i da sve veći broj mladih ljudi ulaže napore da svet oko sebe učini boljim mestom, i zato posao nezavisnog žirija za dodelu VIRTUS nagrade postaje teži, ali i zanimljiviji.

 

Prijava za ovogodišnji konkurs počela je 21. januara i trajaće sve do 19. februara 2019. godine. Više informacija o prijavi i samoj nagradi možete pronaći na sledećem linku: www.tragfondacija.org/virtus.

 

(Promo - Tekst / Foto: Promo)

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...