"PREČICE" OPASNE PO ŽIVOT: Na brzom putu Loznica –Šabac
LOZNICA – Svako malo na društvenim mrežama osvane snimak vožnje u kontra smeru na brzom putu Loznica-Šabac, a osim automobila to čine traktoristi i biciklisti ugrožavajući svoju, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju koji voze u skladu sa propisima.
U takvim slučajevima, po prijavi građana, ili na osnovu objava viđenih po društvenim mrežama, saobraćajna policija reaguje odmah, ali počinioce ne zatekne na licu mesta jer oni brzi, odnosno moto-put koriste za kratke deonice kako bi što pre stigli do poljoprivrednih parcela, ili drugog odredišta.
Nadležni apeluju na sve, a posebno poljoprivrednike, da se saobraćajnih propisa striktno pridržavaju jer kratkotrajno korišćenje moto puta zbog ‘‘prečica’‘ može imati tragične posledice. Upozoravaju da je kretanje suprotnom kolovoznom trakom ozbiljan prekršaj koji direktno ugrožava bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Podsećaju da je prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima na moto- putu zabranjeno kretanje traktora, radnih mašina, bicikala, zaprežnih vozila, kao i pešaka, osim u posebnim slučajevima kada je to posebno obeleženo.
Prema informacijama nadležnih na moto-putu Loznica–Šabac saobraćajna policija je maksimalno pojačala kontrolu saobraćaja. To čine pomoću takozvanih ‘‘presretača’‘, a uvedena je redovna kontrola brzine kretanja učesnika u saobraćaju uz pomoć stacionarnih radara. Na toj deonici maksimalna dozvoljena brzina je sto kilometara na sat, ali neki se ‘‘zaborave’‘ pa jače stisnu gas tako da je u samo u dva dana otkriveno oko 240 prekršaja prekoračenja brzine. Policija apeluje na vozače da poštuju ograničenja brzine jer se taj prekršaj najčešći uzročnik saobraćajnih nezgoda, posebno na kružnim tokovima na ovoj saobraćajnici između Loznice i Šapca, a ima ih pet Šabac-jug, Lešnica, Lipnički Šor, Loznica-sever i Loznica gde je ranije bilo dosta izletanja. Od 29. decembra prošle godine kada je između Loznice i Šapca otvoren novi moto-put, od graničnog prelaza ‘‘Trbušnica’‘ pa do nadvožnjaka Drenovac, odnosno auto-puta Ruma–Šabac, njime se mnogo brže prelaze 54,5 kilometara između dva grada.
U početku je problem bilo navikavanje na kružne tokove pa je u prva tri i po meseca zabeleženo osamnaest saobraćajnih nezgoda u kojima je bilo povređenih. Sad su problem i oni koji ‘‘hvataju prečice’‘ rizikujući svoj, ali i tuđe živote.