VOZILI SMO! TOJOTA C-HR: Šeta po budućnosti, klizi po asfaltu, ne da vam da izađete iz auta!
Foto: Kurir

Test

VOZILI SMO! TOJOTA C-HR: Šeta po budućnosti, klizi po asfaltu, ne da vam da izađete iz auta!

Auto -

Mora da se napravi NLO da bi automobil bio futuristički, sasvim drugačiji, lepši i moćniji! To je princip autoindustrije od kada postoju SUS motor. Gledali smo šta se radilo sredinom prošlog veka, kada su sve fabrike pravile "svemirske" automobile. Ima samo jedan problem. To uspe samo u malobrojnim slučajevima. Ipak, uspeva i danas u vremenu visoke tehnologije i dizajna budućnosti koji srećemo na svakom uglu.

foto: Kurir
foto: Kurir

Školski primer je "tojota C-HR". Briljantna vizija modernog i uspešnog. Ovde je po sredi japanski obračun. Kao što "Mercedes" juri za agresivnim linijama BMW, tako je "Tojota" imala problem i sa opasnim izgledom "Honde". Ovu bitku je, po svemu sudeći, dobila.

foto: Kurir
foto: Kurir
foto: Kurir

C-HR ima snažne linije, gde dominiraju oštri oblici, sa primesama fluidnog dizajna. Farovi su ogromni, prednja maska izvajana i "izlomljena", bokovi "snažni, zadnji deo potpuno "svemirski"! Čista desetka za dizajn, u kom su autori spoljašnjosti iz "Tojote" konkurenciji dali domaći zadatak. Pomenimo samo, pazite sad, spojler na haubi... Dosad nezabeleženo u klasi.

foto: Kurir
foto: Kurir

Kada ga spazite spolja, postoji bojazan da se futuristički karakter neće nastaviti u kabini. A kad sednemo za komande, radost je mnogo veća. Genijalan enterijer ostavlja nas bez teksta. Korišćeni su veoma dobri materijali, a u opremi sa testa tu su i sjajna sedišta sa izrezbarenom tkaninom i mešavinom sa kožom. Kada padne noć (ne zovemo u pomoć) pregrade osvetljava plavoljubičasta boja, koja daje originalnost otmenom ambijentu. Tu je i vrhunsko osvetljenje instrument table, a kruna je dizajn sportske ručice menjača. Ipak, uspeli su da naprave i grešku jer je centralni ekran od 7 inča potpuno hends-fri, a nema potrebnih dugmića za lakše manevrisanje prstima.

foto: Kurir
foto: Kurir

Pored luksuznog dizajna, prati nas i vrhunska hibridna tehnologija po kojoj je "Tojota" poznata dve decenije, pa je sada daleko od konkurencije. Kada, naime, pritisnete dugme "start" i u našem C-HR dešava se... ništa! A auto može da krene, i to tiho. Da, i naš C-HR je hibrid, koji pri malim brzinama ide samo na struju. Ako ste nežni na gasu, uz pomoć visokog napona može da ubrza do čak 55 km na sat.

Ipak, nemojte se nadati da je C-HR u rangu njegovog veličanstva "prijusa" jer ima slabije baterije, iako sa njim deli platformu sa nezavisnim oslanjanjem. Međutim, u gradskoj kreni-stani vožnji može se postići senzacionalna potrošnja od samo 3,5 litara na 100 kilometara. Naravno, i ovde imamo dva motora, električni sa 82 KS, kao i 1,8 benzinac sa 99 "konja". Ukupno, algoritam broji 122 konjske snage, koje se prenose na prednju osovinu putem CVT automatskog menjača, koji dobro radi i dopušta i sportske momente jer sa mesta kreće veoma odlučno.

foto: Kurir
foto: Kurir

Ipak, bez štednje na gasu, test u kom smo uglavnom vozili u gradu završili smo sa 6,5 litara. Dugačak je 4,3 metra, što je obezbedilo dovoljno mesta u oba reda sedišta, dok je i prtljažnik od 377 litara sasvim upotrebljiv.

foto: Kurir

Najvažnije je to da je uživanje u vožnji privilegija vozača. Mora se pohvaliti veliki radijus pomeranja volana, pa se sedi veoma dobro. Ne postoji vožnja u "tojoti C-HR" u kojoj nećete uživati u gradskoj i međugradskoj relaciji. Pojačan servo, dobro ležanje u krivinama čine ga savršenim za grad, gde je agilan i spretan. Odličan osećaj tu je i pri velikim brzinama... Uz sve to pogledi prolaznika teško mogu da mimoiđu naš NLO. Nekada mu je konkurencija bila "nisan džuk", ali sada je to "audi Q2", pa i "nisan kaškai".

Koliko košta NLO? Cena nas je prijatno iznenadila jer osnovni model sa 1,2 turbo motorom i 115 KS košta manje od 20.000 evra, dok je model sa testa 27.000. "Tojota C-HR" se već masovno vozi po Beogradu, to je samo potvrda da smo u pravu. Ovo je rođeni bestseler.

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

foto: Kurir

TOJOTA C-HR 1,8 hibrid

Benzinski motor: 1,798 ccm - 4 cilindara 16 v Snaga: 99 KS pri 3.600 o. Elektromotor: 82 KS Ukupna snaga: 122 KS pri Masa: 1.380 kg Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s Maksimalna brzina: 170 km/h Dužina / širina / visina: 4.360 / 1.795 / 1.555 mm Međuosovinski razmak: 2.640 mm Prtljažnik: 377 l Rezervoar: 43 l Potrošnja na testu (grad): 6,5 l Testirani model: 27.000 evra

foto: Kurir

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track