icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

SVETSKA ZDRAVSTVENA ORGANIZACIJA OTKRILA: Evo koliko su DIJETALNA PIĆA zaista dijetalna!

Pića bez šećera

SVETSKA ZDRAVSTVENA ORGANIZACIJA OTKRILA: Evo koliko su DIJETALNA PIĆA zaista dijetalna!

Doktor

Pića bez šećera se zapravo ne mogu smatrati dijetalnim. Njih najčešće koriste mladi i sportisti. Obično ih smatraju za niskokalorična i zdrava bezalkoholna pića, a zapravo nisu dobra strategija za mršavljenje.

Na oznaci piše „bez šećeraˮ, ili „dijetalnoˮ, ali mnoga pića na tržištu sa ovim natpisom se ne mogu smatrati zdravim, čak iako se konzumiraju kao zamena za njihove verzije koje sadrže šećer.

 

To naglašavaju stručnjaci sa dva brazilska Univerziteta, koji stavljaju fokus na istraživanja o aktuelnim nacionalnim politikama u vezi sa slatkim napicima. Oni zaključuju da odabir pića bez zaslađivača nije dobra strategija da se izgubi kilaža ili da se ostane u formi, niti se time sprečava nastanak dijabetesa i gojaznosti.

 

U martu 2015. godine, Svetska zdravstvena organizacija pozvala je nadležne institucije za zaštitu zdravlja da sprovedu jasne strategije kako bi se ograničilo konzumiranje šećera i sve veća popularnost slatkih napitaka. Cilj je da se stavi kočnica na ovu globalnu epidemiju koja se odnosi pre svega na razvijenije zemlje. Zapažen je sve veći broj obolelih od dijabetesa i gojaznosti, kao i od bolesti koje su direktno povezane – tumori i kardiovaskularne bolesti, na prvom mestu. U praksi, to su zapravo najzastupljenije bolesti, odgovorne za najveći broj smrtnih slučajeva.

 

 

„Svet drastično dobija na težini, a pod „veštački zaslađenim pićimaˮ podrazumevaju se sva ona pića koja ne sadrže šećer, već veštačke zaslađivače i obično ih ljudi i javnost smatraju dijetetskim pićima, koja su zdravija od njihovih verzija koje sadrže šećer. U stvari, naučne studije koje su sprovedene do sada, pokazale su da ne postoje čvrsti dokazi koji pokazuju da je odabir ovih napitaka bolji po zdravljeˮ, komentariše Kristofer Milet, autor tek objavljene studije u časopisu „Plos Medicineˮ i istraživač britanske akademije.

 

Ono što posebno zabrinjava naučnike je to koliko mladi konzumiraju ova pića.

 

„Bezalkoholna pića, sokovi i energetska pića, kao i sva ona koja konzumiraju oni koji se bave sportom, veoma su rasprostanjena na tržištuˮ, izjavila je Marija Karolina Borgez, epidemiolog. Gazirana, slatka pića i sokovi stvoreni su posebno za mlade, jer su sve češće po njihovom ukusu, i sve su zastupljenija među tinejdžerima, koji nisu svesni da unose mnogo kalorija, a malo hranljivih materija. I još gore: mnogi ljudi (čak i odrasli) imaju tendenciju da ih koriste za mršavljenje, kao zamenu za kalorije koje sadrži hrana.

 

Savet je da se izbegne preterano unošenje, da se koristi zdrav razum i da se ova pića konzumiraju samo u posebnim prilikama, a ne kao zamena za jedinu istinski zdravu tečnost – vodu.

 

redinfoportal

 

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.