icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

SAČUVAJTE ZDRAVLJE DOK NIJE KASNO: Stres je uzrok teških bolesti, a evo kako da ga izbacite iz tela, i to na prirodan način!
Foto: Profimedia

MISLITE O SEBI

SAČUVAJTE ZDRAVLJE DOK NIJE KASNO: Stres je uzrok teških bolesti, a evo kako da ga izbacite iz tela, i to na prirodan način!

Doktor

Stres je definitivno postao najčešća "bolest" današnjice. Izloženi smo stresu gotovo svakog dana – od nagle zvonjave alarma ujutro, preko svakodnevnih gužvi u saobraćaju koje prati briga da ne zakasnimo na posao, do radnih obaveza, napornih sastanaka i problema sa decom, naše telo trpi količinu stresa koje zapravo nismo ni svesni.

Ali, kada se stres nagomila u telu, može da izazove ozbiljne zdravstvene probleme.

 

Mnoge naučne studije do sada su potvrdile jaku vezu između stresa i opasnih stanja, poput srčanih bolesti, gojaznosti, dijabetesa, migrene, problema sa varenjem, pa čak i Alchajmerove bolesti, depresije i preranog starenja. Najopasnija posledica nagomilanog stresa može da bude čak i prerana, iznenadna smrt.


Zato je veoma važno da se što pre uhvatite u koštac sa stresom i pronađete najbolji i najprirodniji način da se izborite sa ovim tihim ubicom.

 

Postoji metoda koja vas ništa ne košta, a može mnogo da vam pomogne – pisanje dnevnika kad god osetite da stres navire.

foto: Profimedia

Ako budete redovno praktikovali pisanje dnevnika, brzo ćete početi da uviđate šablon i zajedničke uzroke stresa.

 

Zapišite obavezno sledeće 4 stvari svaki put:

 

– Šta je uzrok stresa (ako niste sigurni, zapišite ono što vam se čini da je uzrok)
– Kako se osećate, i psihički i fizički?
– Kako ste reagovali na stresan događaj?
– Šta ste uradili da biste se osećali bolje?

 

Kroz vođenje dnevnika i zapisivanje odgovora na ova pitanja, dobićete jasnu sliku šta vam zapravo izaziva najveći stres, pa ćete moći lakše da eliminišete uzrok.

foto: Profimedia

Ipak, nekim ljudima treba više vremena i dodatna pomoć da izbace stres i spreče njegove posledice. Najbolji pomoćnik svakako su prirodna rešenja, a pokazalo se da je kombinacija valerijane, matičnjaka i nane među najefikasnijim.


Valerijana je jedno od najpoznatijih umirujućih sredstava u alternativnoj medicini. Valerenska kiselina koju sadrži daje joj sedativno dejstvo, a koliko je dobra u lečenju nervne napetosti, razdražljivosti, nesenice i velikog stresa, govori i podatak da se tokom Prvog i Drugog svetskog rata koristila za lečenje vojnika koji su pretrpeli velike traume i takozvani "rovovski šok".

 

Matičnjak je jedna od retkih biljaka koje su i lekovite, i mirisne, i ukrasne u isto vreme. Nekoliko istraživanja potvrdilo je fantastičan efekat matičnjaka na stres, nesanicu i napetost, a u kombinaciji sa valerijanom sjajno deluje na centralni nervni sistem.

foto: Profimedia

Zbog svog moćnog antistres delovanja, nana je jedan od omiljenih i najčešće korišćenih biljaka u aromaterapiji. Naime, ekstrakt nane stimuliše proizvodnju serotonina u mozgu, poznatijeg kao hormon sreće, koji suzbija stres i opušta organizam. Čak i nežni, divni miris toplog čaja od nane može blagotovorno da deluje na stres i umiri vas.

 

Najbolji način da pomognete svom telu da se oslobodi stresa jeste da pronađete biljni preparat koji sadrži sve tri biljke – i valerijanu, i matičnjak, i nanu. Pri odabiru, trebalo bi da vodite računa da to bude prirodan proizvod, da je klinički ispitan i da ne izaziva zavisnost.

 

Ako niste sigurni koji preparat da odaberete, konsultujte se sa farmaceutom, a najbolje bi bilo da pre svega uradite jednostavan test i otkrijete koliko je vaše telo pod stresom – da li je situacija još uvek pod kontrolom ili vam je potrebno opuštanje, čak i stručna pomoć.

foto: Profimedia

(Kurir.rs/Stil.Kurir)

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.