icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

DILEMA: Kako je lakše izgubiti višak kilograma
Foto: Shutterstock

Manje hrane ili više vežbanja

DILEMA: Kako je lakše izgubiti višak kilograma

Doktor

Istraživanje sa renomiranim stručnjakom na čelu konačno dalo odgovor na ovo pitanje


Svake godine ista priča: posle novogodišnjih i božićnih praznika želite da skinete nekoliko kilograma, a savet koji svi preporučuju jeste: „Jedite pravilno i počnite da vežbate!“


Ali koja je od te dve stvari delotvornija?


Za Filipa Stanforta, profesora na teksaskom univerzitetu i direktora instituta za fizičku aktivnost, dileme nema.


Šta daje bolje rezultate


- Kad je gubljenje kilograma u pitanju, ishrana igra mnogo veću ulogu nego vežbanje. A evo i zašto: vežbanje zahteva vreme i trud i potreban je duži period da se vide rezultati. Tako se troši mnogo manje kalorija nego što većina ljudi misli - dodaje profesor.


S druge strane, postoji mnogo toga spornog u ishrani bogatoj šećerom, mastima i kalorijama, čega se možemo odreći i relativno brzo videti promenu u predelu struka.

- Morate pešačiti 56 kilometara da biste potrošili 3.500 kalorija. To je zaista mnogo hodanja. A jedna čokolada ima, otprilike, 500 kalorija. Mnogo je lakše preskočiti tu čokoladu nego ići osam kilometara - objašnjava Stanfort.

 

foto: Shutterstock


Nauka sve potvrdila


Velika studija sprovedena na više od 3.000 ljudi pokazala je da je tačno sve ono što je Stanfort rekao - ishrana s manje kalorija daje bolje rezultate u mršavljenju od vežbanja.


Ali vežbanje se nipošto ne sme zanemariti - ono je važno kasnije. Ljudi koji izgube kilograme, najbolje će zadržati tu novu kilažu uz redovnu fizičku aktivnost. Pored toga, ona poboljšava raspoloženje i pomaže organizmu da se bolje nosi sa stresom, depresijom i anksioznošću.


Dakle, zaključak je sledeći: ako želite da izgubite kilograme u 2018, prvo promenite ishranu, a ako želite da zadržite dobru liniju, pokrenite se.

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.