icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

STVORITE DOBRE NAVIKE: Evo kako da ojačate imunitet za 24 sata!
Foto: Shutterstock

ZA DOBRO ZDRAVLJE

STVORITE DOBRE NAVIKE: Evo kako da ojačate imunitet za 24 sata!

Doktor

Umesto da čekate prve znake prehlade, najbolje je na vreme preduzeti preventivne korake kojim ćete ojačati imunitet.

foto: Profimedia


Nutricionisti su dali nekoliko primera kako da tokom 24-satne rutine poboljšate imunitet.


1. Dan započnite čašom vode pomešane s malo sveže isceđenog soka od limuna (ne više od polovine). Ovaj napitak ne samo da će vas hidrirati već će imati pozitivan uticaj na probavni sistem u smislu pripreme za prijem i varenje hrane.


Ovo je takođe i vrlo jednostavan način da povećate nivo C vitamina, ključnog sastojka za imunosistem, a u kineskoj medicini se već godinama veruje kako da ova mešavina pomaže u čišćenju i detoksikaciji. Takođe, uz doručak se preporučuje konzumiranje dodataka ishrani, poput jogurta, koji podržava pozitivne bakterije dobre za crevnu floru.


2. Ručak treba da bude šarenih boja. U prevodu, treba da sadrži što više povrća. Povrće poput šargarepe ima visok nivo beta-karotena, dok ljubičaste vrste voća i povrća sadrže jake antioksidanse potrebne za dobro zdravlje organizma.


Imunosistemu potrebni su različiti sastojci kako bi bio zdrav. Zaboravite na sendviče i umesto toga spakujte svežu salatu duginih boja (sa što više povrća) punu kvalitetnih proteina, savetuju nutricionisti.

foto: Profimedia


3. Umesto da nakon ručka legnete ili sednete za kompjuter - prošetajte. Na ovaj način ćete sniziti nivo kortizola i povećati nivo vitamina D. Šetnja se preporučuje u prirodi, gde je mirno i ima što više zelenila.

 

4. U poslepodnevnim satima jedite užinu bogatu proteinima. Neslani kikiriki, orasi i semenke, kuvana jaja, štapići od povrća, humus i čija puding odlični su za užinu.


5. Vežbajte, ali kada ste odmorni, u protivnom ćete narušiti svoj imunosistem. Večerajte što ranije, jer kasna večera može da ošteti probavni sistem i kvalitet sna. Idite ranije u krevet, jer su san i imunitet usko povezani. U prevodu, malo sna negativno utiče na imunitet i slabi ga. Držite se optimalnog vremena odlaska u krevet (ne ležite prekasno) i izbegavajte korišćenje kompjutera i telefona bar sat vremena pre odlaska u krevet. Preporučuje se i da pre toga napravite kupku i da čitate knjigu.

foto: Profimedia

(Kurir, Foto:Shutterstock)

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.