Radmilović je zbog "Radovana III" morao da prestane da igra "Kralja Ibija": Šta krije izložba o velikom glumcu u Ateljeu 212
Brojevi su kod njega veoma relativni. Bio je 20 godina u Ateljeu, otišao u 53. godini, a ostavio toliko toga, kaže Gordana Goncić
U gornjem foajeu Ateljea 212 je otvorena izložba povodom obeležavanja 40 godina od smrti jednog od naših najvećih glumaca Zorana Radmilovića. U okviru petog festivala Mucijevi dani tokom narednih desetak dana izvode se i neke predstave koje nisu stigle da budu odigrane u januaru, a prikazuje se i film o glumcu Petru Kralju autorke Anite Panić.
Kostim i nokšir
- Zoran je 21 godinu proveo u Ateljeu, od 1964. do 1985. godine. Na izložbi "Zoran Radmilović u Ateljeu 212" su fotografije iz njegovih predstava koje je odigrao u našoj kući. Bilo ih je 20. Nema svih fotografija sačuvanih i u dobrom kvalitetu. Imamo i malu ekskluzivu i izložen je originalni kostim iz "Kralja Ibija". U sefu smo našli jedan od nokšira koji je nosio na glavi, plašt, kravata i starke su sačuvani - kaže za Kurir upravnica Gordana Goncić.
Zanimljivo je da je ova predstava izvedena na 29. Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji 1970. godine, a prvi put će publika moći da vidi i taj originalni plakat.
- Brojevi su kod Radmilovića veoma relativni. Bio je 20 godina u Ateljeu, imao je samo 20 predstava i projekat "Selo u pohode", otišao je u 53. godini, prošlo je 40 godina od njegove smrti, a ostavio je toliko toga. Nije bio samo temelj Ateljea 212, sigurno je bio jedan od naših najvećih glumca - navodi upravnica.
Nakon što je 1964. godine postavljen "Kralj Ibi" u Ateljeu 212, predstava je izvođena više od deset godina, a Radmilović ju je obeležio svojom igrom. Postojala je mlada publika koja je prisustvovala svim izvođenjima i zvala se ibijevci.
- Neki više vole "Ibija", a drugi "Radovana". Bilo je za njega veoma naporno da ih igra obe. Odrekao se Ibija jer je smatrao da je dovoljno puta odigrana.
Goncićeva je podsetila da je Radmilović najpre bio član Beogradskog dramskog pozorišta, a nakon predstave "Sprovod" privukao je pažnju ljudi iz Ateljea 212, kada je Ljuba Tadić izašao iz podele "Kralja Ibija".
- Te improvizacije nisu tek tako. On vrlo ozbiljno tome pristupa, priprema se za svaku predstavu. Zna da ljudi to očekuju od njega, zna da publika koja više puta gleda predstavu očekuje nešto novo.
Gordana je imala sreću da prisustvuje uručenju Dobričinog prstena Radmiloviću u hotelu "Metropol".
- Bio je veoma duhovit, ali i povučen i zatvoren. Imao je neku muku, nešto što se na sceni pretvaralo u radost igre - navela je Gordana Goncić.
Izložbu je otvorio Milan Caci Mihailović.
- Posle 40 godina Zoran je i dalje prisutan. Pričaju se i prenose s kolena na koleno događaji u kojima je učestvovao. Bio je mag scene. Njegov Zaječar postao je epicentar dešavanja zbog festivala u njegovu čast. Dolaze već 30 godina glumci da se bore za Zoranov brk i nagradu "Zoran Radmilović". U dve reči u svojoj profesiji bio je elementarna nepogoda. U glumi je pomerio sve do neslućenih razmera - rekao je Caci.
Projekcije kultnih predstava
Nakon otvaranja prikazan je dokumentarni film "Glumčina", rađen u produkciji "Siti grupe" iz Niša, a koproducent je Narodno pozorište Timočke Krajine "Zoran Radmilović" Zaječar. Saradnik na scenariju je bio Milan Caci Mihailović, a reditelj Vladimir Ristić. Tokom naredna dva dana, 24. i 25. juna, u podne prikazaće se snimci legendarnih predstava Ateljea 212 "Kralj Ibi" i "Radovan Treći".
UHAPŠENI BLOKADERI KOJI SU POVREDILI POLICAJCA U ČAČKU: Privedena 3 muškarca