Naučnici ugledali planetu bez zvezde

Univerzum ne prestaje da zadivljuje

Naučnici ugledali planetu bez zvezde

Tech -

HONOLULU - Intrigantno.Internacionalni tim astronoma otkrio je egzotičnu egzoplanetu bez zvezde. Nebesko telo koje su nazvali PSO J318.5-22 samo je 80 svetlosnih godina udaljeno od Zemlje i ima masu šest puta manju od Jupitera.Naučnici, pogotovo u poslednje vreme, često otkrivaju veliki broj novih planeta, ali ono što PSO J318.5-22 čini posebnim nije činjenica da nezavisno pluta svemirom, već da je tu planetu moguće direktno opaziti.- Nikad ranije nismo videli objekat koji se slobodno kreće svemirom. On poseduje sve karakteristike mladih planeta, koje se, za razliku od ove planete, mogu naći oko mnogih zvezda. Oduvek sam se pitao da li ovakva usamljena nebeska tela postoje, a sad znamo odgovor - rekao je dr Majkl Liju iz Instituta za astronomiju havajskog Univerziteta Manoa.Nove planete uglavnom se otkrivaju na indirektan način i broj onih koje možemo direktno da opazimo je veoma mali. Novootkrivena planeta stara je svega 12 miliona godina, što je čini bebom među planetama, a zbog svoje male mase, boje i energetskog signala koji odašilje unikatna je.(M. J.)