PRAVO IZNENAĐENJE: Dinosaurusi su bili toplokrvni?

Neverovatna teorija paleontologa

PRAVO IZNENAĐENJE: Dinosaurusi su bili toplokrvni?

Tech -
Gmizavci koji su vladali planetom nisu bili hladnokrvni kao današnji krokodili i gušteri, pokazalo istraživanje metabolizma

ALBUKERKI - Dugo se smatralo da su dinosaurusi bili spora i hladnokrvna stvorenja nalik današnjim krokodilima ili gušterima, međutim, sve više dokaza svedoči u prilog tome da su zapravo bili toplokrvna stvorenja nalik sisarima i pticama.Naime, ustanovljeno mišljenje bilo je da su ta davno izumrla stvorenja bila ektotermična, to jest da su im telesnu temperaturu određivale vremenske prilike. S druge strane, ljudi i ostali sisari su endotermični, to jest toplokrvni, i zahvaljujući tome daleko su aktivniji i veoma brzo se razvijaju.Nešto izmeđuPrema istraživanju naučnika s Univerziteta u Novom Meksiku, dinosaurusi su zapravo bili nešto između i imali su daleko komplikovaniji metabolički sistem nego što se isprva mislilo.Naučnici koji su objavili studiju u časopisu Sajans tvrde da su ispitivanjem kostiju izumrlih džinova otkrili da one pokazuju znake ubrzanog razvoja koji ne bi trebalo da bude moguć za hladnokrvna bića zbog ogromne količine energije koja je potrebna.Pretpostavka- Izvršen je metabolički cenzus. Uporedili smo stopu rasta, veličinu odraslih jedinki i metabolizam 381 vrste kičmenjaka, uključujući i 21 dinosaurusa - rekla je dr Felisa Smit, vođa projekta.Njihova pretpostavka bila je da životinje s bržim tempom odrastanja imaju brži metabolizam, a stvorenja s bržim metabolizmom su obično toplokrvna.- Bili smo veoma iznenađeni dobijenim rezultatima - poručili su naučnici.Dinosaurusi su se našli negde između toplokrvnih i hladnokrvnih stvorenja, a istraživači su nazvali tu međugrupu mezotermičkom. Iako nisu rasli tempom modernih sisara, oni su se razvijali mnogo brže od današnjih reptila.Autori ističu da još postoje neke mezotermičke životinje, poput tune, koje su u stanju da u velikoj meri regulišu sopstvenu telesnu temperaturu.- Dinosaurusi su dominirali svetom pre 135 miliona godina, naši rezultati u velikoj meri mogu da doprinesu boljem razumevanju tog perioda - poručila dr Smitova.

Nanuksaurus s ArtikaROĐAK TIRANOSAURUSA REKSAPaleontolozi su otkrili fosil dosad nepoznate vrste dinosaurusa na veoma neobičnom mestu - na Artiku. Taj pigmejski dinosaurus, rođak Tiranusaurusa reks, nazvan je Nanuksaurus i živeo je pre 70 miliona godina u periodu kada je na Artiku bilo toplije nego danas.