Volkswagen uzvraća kineskim konkurentima: Stižu jeftiniji električni automobili
Iz Volkswagena su ranije očekivali kako bi već do 2025. mogli da preuzmu vodeću poziciju na tržištu električnih automobila,
Volkswagenje prilično ambiciozno krenuo u pohod na tržište električnih automobila. Nemačka kompanija uložila je desetine milijardi dolara u elektrifikaciju, a za svoj model ID.3 govorili su kako je, nakon Bube i Golfa, treći najvažniji u istoriji kompanije.
Međutim, pokazalo se kako je ovo tržište prepuno izazova, te da na njemu vladaju neka druga pravila kojima tradicionalni proizvođači automobila treba da se prilagode. Iz VW-a su ranije očekivali kako bi već do 2025. mogli da preuzmu vodeću poziciju na tržištu električnih automobila, ali ne samo da nisu uspeli da prestignu Teslu, već su se na tržištu pojavili neki novi igrači iz Kine koji bi, čini se, s vremenom mogli da postanu dominantni, poput BYD-a.
S obzirom na to da stvari nisu išle po njihovim planovima, iz VW-a su odlučili da prilagode svoju strategiju koja bi trebala da im pomogne da budu konkurentniji. Prvi su, saradnjom s kompanijama poput Riviana i Xpenga, pokušali da reše softverske probleme na koje su se žalili kupci njihovih automobila, a u poslednje vreme fokus su stavili i na cenovno povoljnije automobile.
Promena s modelom ID.2
Ključ te strategije jeste nova platforma (MEB Plus) koja bi trebalo da omogući proizvodnju jeftinijih automobila i korišćenje druge vrste baterija - LFP (litijum-čelične-fosfatne baterije) koje su takođe jeftinije za proizvodnju u odnosu na baterije koje se uobičajeno koriste u električnim vozilima.
Osim cene, prednosti ovog tipa baterija su, između osralog, duži vek trajanja i povećana stabilnost na visokim temperaturama. S druge strane, ovakav tip baterije ima nižu energetsku gustoću u odnosu na NMC (nikl-mangan-kobalt) baterije, teže su i veće za istu količinu štednje energije i imaju lošije performanse na nižim temperaturama.
Model ID.2 biće prvi VW-ov automobil s novim tipom baterija, ali iz nemačke kompanije kažu kako će i drugi njihovi automobili u budućnosti imati takav tip baterija, što znači da bi vozila poput ID.3, ID.4 i drugih mogla da pojeftine.
S obzirom na to da će VW sledeće godine predstaviti ID.2, a nakon toga i svoj najjeftiniji model ID.1, te da bi ostali modeli mogli da pojeftine, jasno je kako nemački automobilski gigant u budućnosti očekuje velike stvari na tržištu električnih automobila, iako je jasno kako će s godinama i konkurencija na ovom tržištu biti sve veća.
(Kurir.rs/ Arena EV)
Video: Volkswagen ID.Buzz
MORAMO DA PROMENIMO LICE OVE ZEMLJE: Glavne ekonomske poruke predsednika Vučića - Obaranje rekorda za Ekspo i pregovori o sankcijama NIS-u sa Amerikancima