Slušaj vest

Labubu, stvorenje sa razmaknutim zubima i vilenjačkim izgledom, izgleda da na ovo pitanje odgovara potvrdno. Dizajniran od strane hongkonškog umetnika Kasinga Lunga i distribuiran putem kompanije Pop Mart, Labubu osvaja srca ne samo dece, već i odraslih širom sveta, uključujući i poznate ličnosti poput Rijane. Šta se krije iza fenomena ove, naizgled jednostavne, igračke?

U svetu u kojem se odraslost često povezuje sa obavezama i pritiskom, raste pokret "kidulta" - odraslih koji svesno uvode dečije radosti u svoj svakodnevni život. To nije beg od odgovornosti, već način da se sačuva ravnoteža u svetu punom izazova. "Odrasla sam osoba, mogu da trošim svoj novac kako hoću", ponavljaju ironično.

Labubu Foto: HENRIK MONTGOMERY / AFP / Profimedia, Shutterstock

Prema istraživanju kompanije Circana, do 2034. godine čak trećinu prodaje igračaka u Evropi činiće odrasli potrošači. U Sjedinjenim Američkim Državama, skoro polovina roditelja priznaje da sakuplja ili se igra igračkama, evocirajući uspomene iz detinjstva.

Labubu, sa svojim šarmom i neobičnim izgledom, savršeno se uklapa u ovu kulturu. On nije samo gedžet, već i "džepni saputnik" koji pomaže da se udahne predah usred svakodnevnog stresa. Dovoljno je da se pogleda privezak sa likom Labubua da biste se bar na trenutak udaljili od briga, barem tako tvrdi Vendi Li, menadžerka iz Hongkonga, za koju je ova igračka postala "mali svetionik radosti".

Standardna figura (privezak) može da košta oko 7.000 dinara, dok unikatni, kolekcionarski ili limitirani primerci dostižu dvostruko ili trostruko višu cenu. Na primer, figura Labubu The Monsters Lazy Yoga košta oko 5.000 dinara, dok je figura Labubu Coca-Cola nedavno prodata na aukciji za više od 27.000 dinara.

Šta se krije iza ove igračke?
Šta to privlači odrasle ka stvorenju koje izgleda kao mešavina vilenjaka i šumskog duha, pitaju se svi. Odgovor se nalazi u psihologiji. Labubu ne podseća direktno na igračke iz detinjstva, ali budi osećaj dečijeg oduševljenja i bezbrižnosti. U vremenima društvene nesigurnosti, nostalgija postaje sigurno utočište, a trenutak proveden sa Labubuom može da vas podseti na jednostavnija vremena.

Igra takođe ima terapeutski značaj. Istraživanja pokazuju da aktivnosti povezane sa igračkama mogu da smanje stres, poboljšaju rad mozga i stimulišu kreativnost. Bilo da je reč o potrazi za retkim modelima Labubua ili jednostavno o stiskanju priveska tokom stresnog sastanka, ti mali rituali pomažu odraslima da pronađu trenutak mira.

Labubu je hit dodatak  profimedia-1003472439.jpg
Labubu je hit dodatak Foto: HENRIK MONTGOMERY / AFP / Profimedia

Štaviše, u svetu u kojem dominiraju ekrani, fizičko prisustvo Labubua nudi nešto što digitalne interakcije ne mogu - opipljivu utehu. Dodir meke igračke deluje umirujuće.

Labubu privlači i svojim izgledom, paradoksalnim spojem šarma i nesavršenosti. Njegove prevelike uši, razmaknuti zubi i nestašan izraz lica spadaju u kategoriju "ružno-slatko", koja kod ljudi izaziva tzv. "slatku agresiju". To je osećaj zbog kog želimo da stisnemo nešto simpatično i nesavršeno, izražavajući tako svoje zaštitničke instinkte i emocionalno pražnjenje.

Zufi Aleksander, poznata dizajnerka, kombinovala je Labubua sa torbom brenda Miu Miu tokom Filmskog festivala u Kanu, pokazujući da ove igračke mogu da bude i deo modnog sveta. Tako Labubu postaje više od igračke. Labubu je postao i kultni gedžet zahvaljujući poznatim ličnostima.

(Kurir.rs/Mondo)

 VIDEO: Hagi Vagi, opasna igračka:

HAGI VAGI, OPASNA IGRAČKA Njen zagrljaj može da ubije Izvor: Kurir TV