Najnovije vesti

BUDITE UPORNI: Saveti za ravan i zategnut stomak
Foto: Shutterstock

Dobro žvaćite hranu i izaberite odgovarajuće vežbe

BUDITE UPORNI: Saveti za ravan i zategnut stomak

Zdravlje

U zavisnosti od toga koji tip stomaka imate, dajemo vam nekoliko predloga da ga uspešno eliminišete i spremno dočekate vreme za kupaći kostim

Mnogi ljudi nemaju tu sreću da imaju ravan stomak.

To se dešava iz raznih razloga, kao što su višak kilograma, neodgovarajuća ishrana, nedostatak fizičke aktivnosti, loš metabolizam, ali i nakon porođaja ili naglog mršavljenja.

U zavisnosti od toga koji tip stomaka imate, savetujemo vam šta treba da jedete i koju vrstu vežbi da radite kako bi vam stomak bio ravan.

Tip 1

Naduveni stomak

Kod ovog stomaka situacija je sasvim drugačija - ujutru skoro da ga nema, ali uveče se u donjem delu stomaka pojavi „bojlerčić“.

Ishrana: Često je loša ili jednolična ishrana razlog za pojavu ovakvog tipa stomačića. Pijte dosta vode, jedite polako, i to bazične namirnice (pre svega tikvice, zelenu salatu, kelj, celer, spanać, svež krastavac, sojine klice i semenke, rotkvu, limun i paradajz). U mnogim slučajevima stomak se naduje jer organizam ne podnosi određene namirnice. Najčešći krivci su gluten, alkohol i mlečni proizvodi. Kako biste pronašli na koje namirnice vaš organizam loše reaguje, uradite test intolerancije na hranu ili s jelovnika na dve nedelje izbacite određenu grupu namirnica dok ne vidite na koje vaš stomak reaguje.

Ekstra savet

Oslobodite se navike da u večernjim satima imate obilne obroke. Lošije varenje u toku noći prouzrokovaće osećaj nadutosti.

foto: Shutterstock

Tip 2 Stomak od stresa

Sa stomačićem dobijenim od stresa bore se i vitke osobe. On je tvrd i izgleda kao da je malo „napumpan“. Ljudi s ovakvim tipom stomaka su perfekcionisti i konstantno su napeti.

Ishrana: Kafa, cigarete, brza hrana, alkohol i šećer opterećuju organizam. Oslobodite se ovih poroka. Hranite se namirnicama bogatim magnezijumom (zeleno povrće, bobičasto i koštunjavo voće), pijte dosta tečnosti (najbolje obične vode) i dobro žvaćite hranu kako biste olakšali varenje.

Ekstra savet

Krenite na pilates ili jogu umesto napornog aerobika jer se na njemu povećava proizvodnja hormona kortizola, koji je odgovoran za stvaranje masnih naslaga.

foto: Shutterstock

Tip 3 Porodiljski

Nakon porođaja koža na stomaku je mekša, rastegnutija, a dijete ne pomažu da bi se on skinuo.

Ishrana: Novopečene mame ne bi trebalo da se podvrgavaju dijetama. Umesto izgladnjivanja, povedete računa o ishrani. Ona bi trebalo da bude izbalansirana, da sadrži balastne materije, belančevine, složene ugljene hidrate i zdrave masti (riblje ulje je dobrodošlo).

Ekstra savet

Vežbajte vaginalne mišiće (kao kad želite da zaustavite uriniranje). Ovo možete da radite za stolom, dok perete zube, gledate seriju... Počnite šest nedelja nakon porođaja!

foto: Shutterstock

Tip 4

Spori stomačić

Spori stomačić se javlja uglavnom oko tridesete godine, a neki ga dobijaju tek u kasnim četrdesetim. Osnovni uzrok njegovog nastanka je usporen metabolizam, manjak vremena za fizičke aktivnosti pa se oko bokova i na stomaku slažu masne naslage.

Ishrana: Kada metabolizam ne radi punom parom, telu je potrebno više belančevina. Na meniju bi trebalo da se nađu riba, piletina ili ćuretina. Izbegavajte što je moguće više šećer i ugljene hidrate u hlebu, testenini i pirinču. Oni će bespotrebno povećavati i snižavati nivo insulina, koji će izazivati napade gladi.

Ekstra savet

I nekoliko zalogaja ujutru pospešiće metabolizam i sprečiti pojavu napada gladi. Kombinujte trčanje i vožnju biciklom, teretanu, jogu ili pilates.

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...