ZASADI DRVO, ZASADI SVOJ KISEONIK: Velika akcija Adrija medija grupe i dm drogerie markta
Foto: Shutterstock

PLUĆA PLANETE

ZASADI DRVO, ZASADI SVOJ KISEONIK: Velika akcija Adrija medija grupe i dm drogerie markta

Zasadi Drvo -

Šume igraju ključnu ulogu u procesu adaptacije i prilagođavanja klimatskim promenama i doprinose ukupnom bilansu kiseonika, ugljen-dioksida i vlažnosti vazduha

Šume su pluća planete. Samo dva drveta omogućuju kiseonik za prosečan životni vek. Planeta bez drveća je planeta bez kiseonika, a planeta bez kiseonika je planeta bez ljudi.

Zdravu životnu sredinu i održivi razvoj društvene zajednice nije moguće zamisliti bez šume. Šumski ekosistemi imaju izuzetan društveno-ekološki značaj zbog proizvodnih, zaštitno-regulatornih, socijalnih i kulturnih funkcija. Funkcije šuma su mnogostruke. Stanje šuma jedne nacije odraz je ekonomskih, kulturnih i istorijskih politika jedne zemlje.

U Evropi je prepoznato više od 300 funkcija šuma. S jedne strane, proizvodna funkcija šuma predstavlja izvor za dobijanje drveta i hrane, dok s druge strane, zaštitnom funkcijom sprečava i smanjuje eroziju zemljišta, prečišćava vodu i služi kao izvorište za vodosnabdevanje. Uz to, šume predstavljaju prostor za rekreaciju, a vezane su i za kulturno nasleđe. Šume igraju ključnu ulogu u procesu adaptacije i prilagođavanja klimatskim promenama i doprinose ukupnom bilansu kiseonika, ugljen-dioksida i vlažnosti vazduha.

foto: Shutterstock

Pošumljavanje je rešenje

Iz Uprave za šume kažu da je šumovitost Srbije u 19. veku bila preko 75 odsto, dok je pre Drugog svetskog rata šumovitost iznosila 17,6%.

- Velikim akcijama pošumljavanja pedesetih godina godina prošlog veka i migracijom stanovništva u gradove, šuma je počela da osvaja i one terene sa kojih je bila iskrčena u procesu dobijanja poljoprivrednog zemljišta tokom 19. veka - kažu iz Uprave za šume i dodaju da je pošumljavanje jedna od glavnih mera u borbi protiv klimatskih promena:

- Shvatanje i razumevanje važnosti šuma i njihove uloge predstavljaju ključne stvari za budućnost, kako na lokalnom tako i na globalnom nivou. Postavljanje sve većih zahteva pred šumu i sektor šumarstva, pod pritiskom klimatskih promena, predstavlja izazov za šumske ekosisteme i šumarsku strukturu u budućnosti.

Slađana Dabić iz „Vojvodinašuma“ kaže za Kurir da šumovitost Srbije nije na zadovoljavajućem nivou u pojedinim delovima.

- U Vojvodini bi površina pod šumom trebalo da bude duplo veća. Da bi se to promenilo, potrebno je uključiti širu društvenu zajednicu jer je potrebno obezbediti površine koje mogu biti predmet pošumljavanja - kaže Dabićeva.

foto: Shutterstock

Velika akcija

Prepoznajući značaj šuma, „Adrija medija grupa“ i dm drogerie markt zajedno sa institucionim partnerima Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vidoprivrede, Uprave za šume, JP „Vojvodinašuma“, JP „Srbijašume“, Privredna komora Srbije, pokret Gorana Srbije i botanička bašta „Jevremovac“ pokreću projekat pod nazivom „Zasadi drvo“.

„Adrija medija grupa“ i dm, kao dve društveno odgovorne kompanije, ovom akcijom pre svega žele da podignu svest o važnosti pošumljavanja područja kojima je to potrebno, kao i zaštiti životne sredine kako za nas tako i za buduće generacije.

U toku ove kampanje „Adrija medija grupa“ i dm pošumIće 15 hektara krajem oktobra. U istom danu svim građanima koji budu želeli da se priključe našoj akciji pošumljavanja biće obezbeđene sadnice, a krajem avgusta objaviće se spisak tačnih lokacija na teritoriji cele Srbije.

Uključi se i ti POZIVAMO SVE ZAINTERESOVANE GRAĐANE ŠIROM SRBIJE

Pozivamo sve građane da se priključe, sadiće se na većem broju lokacija širom Srbije. Tačne lokacije šumskih gazdinstava, kao i ostale lokacije širom Srbije i broj sadnica prema kome se realizuje ceo projekat, biće objavljeni krajem avgusta.

foto: Ilustracija
Zanimljivosti iz sveta DESET STABALA ZA DIPLOMU

Na Filipinima je donet novi zakon koji propisuje da svi studenti moraju da zasade po deset stabala drveća ako žele da diplomiraju. Zagovornici ovog zakona smatraju da bi za jednu generaciju studenata moglo biti zasađeno i do 525 milijardi stabala.

foto: DM

ULAŽE U BUDUĆNOST DM DROGERIE MARKT

Briga o ljudima i zajednici kao osnovni princip poslovanja kompanije DM

Kao najveći drogerijski lanac u Evropi, kompanija dm drogerie markt neguje društveno odgovorno poslovanje vođena principom da velike kompanije imaju mogućnost da svojim delovanjem utiču na zajednicu i budu primeri dobre prakse.

Projekat „Zasadi drvo“ od velikog je značaja za životnu sredinu i predstavlja logičan korak u poslovanju kompanije kojoj održivost nije samo cilj, već deo identiteta.

Kompanija dm svakom pojedincu pruža priliku da deluje i živi održivo. Svojim zaposlenima dm nudi mogućnost uključivanja u inicijative usmerene na očuvanje zdrave životne sredine, dok svojim kupcima nudi ekološke alternative u svim segmentima poslovanja kroz asortimansku ponudu ekološki proizvedene robe, kako u pogledu sastava i pažljivog izbora resursa, tako i kroz upotrebu pakovanja koja se mogu reciklirati.

foto: DM

Kako objašnjava direktorka kompanije dm za Srbiju i Makedoniju Alexandra Olivera Korichi, kompanija se neprestano bavi temom održivog razvoja.

- Trudimo se da širimo snažne ekološke poruke kako bismo uticali na svest budućih naraštaja i time očuvali životnu sredinu, a projekat „Zasadi drvo“ pružiće nam mogućnost da direktno radimo na očuvanju šuma, jer nestankom šuma nestajemo i mi - istakla je Korichi.

Kompanija dm je kroz različite projekte i ekološke kampanje uvidela važnost uspešne saradnje s različitim partnerima kao način da se pozitivno utiče na što veći broj pojedinaca i postigne zajednički cilj, a to je briga o ljudima i zajednici, te i ovaj projekat pokreće sa AMG i institucionalnim partnerima.

Kurir.rs/Dijana Glogonjac Foto: Shutterstock

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track