Najnovije vesti

ZASADI DRVO UŽIVO U PULSU SRBIJE NA KURIR TELEVIZIJI Dužni smo da šume predamo sledećim generacijama u nasleđe
Foto: Kurir Televizija Printscreen

puls srbije

ZASADI DRVO UŽIVO U PULSU SRBIJE NA KURIR TELEVIZIJI Dužni smo da šume predamo sledećim generacijama u nasleđe

Zasadi drvo

Projekat „Zasadi drvo“ dobio je svetsko priznanje u okviru Global Media Awards u kategoriji Angažovanje zajednice.

Pokretači akcije, Adria Media Group i dm drogerie markt, i institucionalni partneri saglasni su da ovo priznanje pripada građanima Srbije koji su se uključili i omogućili da se ispiše istorija sadnjom više od 51.000 stabala u jednom danu.

Za naredni period postavljen je novi cilj: sadnja na 100 lokacija.

foto: Kurir Televizija Printscreen

Povodom lansiranja ZASADI DRVO 2020 u emisiji Puls Srbije na Kurir televiziji o značaju ove akcije, ali i o potrebama i planovima za očuvanje prirode i prelazak na zelenu ekonomiju govore Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Igor Žeželj predsednik Adria Media Group, Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija i dm Severna Makedonija, predstavnici Srbijašuma, Vojvodinašume, Šumarskog fakulteta i drugi.

foto: Kurir Televizija Printscreen

- Želim da kažem da smo se od prvog trenutka kada smo pozvani odazvali. Bez medija nema uspeha, ali mislimo da je vaš mediji jedan od najboljih preko kojih možemo da širimo ovu ideju. Nas su mnoge muke mučile, tako da je ravnoteža ekosistema za mnoge od nas nevažna, ali mislim da će se u budućnosti ti promeniti i jako je važno da ostanete na tom putu. 

Kada sam rekao da je ozelenjavane važno kao odbrana od poplava, mnogi su se smejali, ali to je prva linija. Samo nešto od 5% terirorije AP Vojvodine je pod šumama, Kikinda na krimer nema ni jedan posto. Urbanizacijom je to stavljeno u drugi plan. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

Za čitav ekosistem šume su motor koji pokreće organizam. Sa aspekta Srbije, naročito južno od Save i Dunava, a na području Vojvodine mora mnogo da se radi. Trudimo se da zajedno sa vama reagujemo na terenu, vidimo da dosta lokalnih samouprava ima projekteza pošumljavanje, ukoiko bi zasadili drvo za svakog građanina Srbije napravili bi veliku stvar, rekao je ministar poljoprivrede Branislav Nedimović. 

Predsednik Adria Media Group Igor Žeželj je rekao da nas nagrada čini još uspešnijim, pošto je bilo oko 800 kandidata. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

- U ovoj godini smo postavili ambicioznije ciljeve, preko sto lokacija ćemo da pošumimo. Naša glavna uloga je konstantno buđenje svesti građana, koliko je pošumljavanje i očuvanje šuma važna. Važno je permanentno merenje razultata i da stalno znamo gde smo. 

Izrazio bih zahvalnost i našim partnerima, svuda kucamo na otvorena vrata, pogotovu kod instituconalnih partnera. Prevencija seče šume je takođe važna, i tu pokušavamo da podigemo svest građana. Tu bi se zahvalio listu Kurir koji je pisao o seči šume na Košutnjaku, i u tome vas podržavam kako bi ta šuma ostala Beograđanima doveka, rekao je Igor Žeželj. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

 - Jednostavne ideje imaju uspeha. Prošle godine smo u jednom neformalnom razgovoru sa predstavnicima Adria medije došli na istu ideju. Na pošumljavanu možemo zajedno da radimo. Prošle godine smo u jednom danu uspeli da posadimo preko 50 000 stabala zajedno i da motivišemo preko hiljadu građana da učestvuju u tome, rekao je Predrag Petrović, član Uprave dm Srbija i dm Severna Makedonija.

foto: Kurir Televizija Printscreen

- Takođe smo radili na ukidanju plastičnih kesa, moramo da se vratimo u 80-te kada je svaka domaćica imala ceger. Onda smo se zajedno sa ostalim partnerima i Adria mediom počeli da razmišljamo o šumama. Svakako bi nam bilo drago da se i druge kompanije priključe ovom projektu. Svako od nas treba da bude odgovoran na više nivoa, prvo u svom stanu, zgradi, kompaniji, a onda i da se priključi nekoj inicijativi. MIslim da će ova godina biti još uspešnija nego prošla, i da ćemo zajedno uživati u novim sadnicama, kaže Petrović.

foto: Kurir Televizija Printscreen

Saša Stamatović, v.d. direktora Uprave za šume kaže da se kampanjom podiže svest građana. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

Boris Ivanović iz JP Srbijašume kaže da princip održivosti gazdovanja je savremeni princip.

 - Šumu nismo dobili već smo dužni da je predamo sledećim generacijama. Kroz koncept koji je zamišljen ove godine i kroz te aktivnosti svako ko može da da konkretan lični doprinos neće samo pomoći sebi nego čitavom društvu i generacijama koje dolaze. Mislim da smo dobili sjajnu platformu da edukujemo širu društvenu javnost za značaj ne samo šuma, već i o šumarstvu, kaže Ivanović.  

foto: Kurir Televizija Printscreen

Marko Kazimirović doktorand Šumarskog fakulteta kaže da je akcija Zasadi drvo važna jer ima mnogo aspekata, a pre svega ulaganjeu našu budućnost. 

- Pošumljavanjem se dobija veliki broj dobrih efekata, šuma mora da se neguje. To što je šuma zelena neznači da je zdrava. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

Mladen Vukumirović z Šumarske škole iz Kraljeva naveo je da je najvažnije sačuvati šumu,  zbog zaštite životne sredine i očuvanja biodiverziteta. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

Irena Petrović, mendažerka korporativnih komunikacija Adria Media Group je istakla da je jako ponosna kad toliko sagovornika kaže da je urađena prava stvar. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

- Građani postaju sve svesniji da niko ne radi dovoljno na zaštiti, a da se priroda uništava da je to nenadoknadivo. Naša akcija ima cij za to, da stanemo i kažemo da ovo ne može da duže staze. Krenuli smo u taj projekat sa nekim entuzijazmom, bio je to prvo projekat, a danas je to naša misija. Ušliu smo u to prilično naivno, a danas imamo ambiciozne planove, a građani vide da uključivanjem u našu akciji mogu da doprinesu boljoj budućnosti društva. 

foto: Kurir Televizija Printscreen

- Ove godine idemo na sto lokacija, postavljamo ambiciozne ciljeve. Za razliku od prošle godine, ove godine mi zaokružujemo kompletan proces, od sejanja do sadnje. Ponosna sam što je Adria Media Group stavila na raspolaganje sve svoje resusre, i važno je da mediji sa uticajem pokreću teme od značaja za celo društvo. Ove godine ćemo se posvetiti edukaciji, jer mladi naraštaji moraju da budu svesni očuvanja prirode.  

(Kurir.rs)

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja