RUSIJA UTVRĐUJE POSLEDNJU LINIJU ODBRANE: Ako asteroid krene ka nama, preostaje nam samo jedno!
Foto: Thinkstock

Potencijalno rešenje

Evropski međunarodni "NEOShield" projekat postavio je ruskim stručnjacima pitanje: "Kako zaštiti Zemlju od opasnih asteroida“. Kao prvu liniju odbrane, ruska strana im je predložila da bi nuklearni projektili savršeno obavili zadatak.

Ruski naučnici veruju da nuklearna eksplozija blizu opasnog asteroida ostaje najefektivniji način promene kursa i izbegavanja njegovog sudara sa Zemljom, piše RT.

"Uprkos tome što međunarodni sporazumi zabranjuju upotrebu nuklearnog oružja u svemiru, u slučaju da neki asteroid zaista zapreti našoj planeti takve zabrane će, prirodno, biti ukinute“, kažu iz ruskog instituta "TsNIIMash" za agenciju Tas.

Istraživači objašnjavaju da najbolji način zaštite nije direktno gađanje asteroida, već njihovo skretanje sa kursa.

"U slučaju da se nukearna detonacija obavi na taj način da se asteroid ne dezintegriše u manje delove, eksplozija bi izazvala dovoljnu količinu potiska da izmeni njegovu putanju“, objašnjavaju iz instituta.

"NEOShield" je međunarodni konzorcijum koji se bavi pretnjama Zemlji iz svemira, kako bi čovečanstvo izbeglo sudbinu dinosaurusa. Najvećim delom ga finansira Evropska komisija, a okupio je istraživače iz Nemačke, Francuske, Velike Britanije, Španije, Rusije i SAD.

Institut "TsNIIMash", koji takođe učestvuje u projektu, deo je ruske agencije za istraživanje svemira Roskosmos. Glavni zadatak je razvoj interkontinentalnih balističkih raketa, sistema za odbranu od meta u vazduhu i pogonskih jedinica.

U okviru ruskog federalnog svemirskog programa od 2016. do 2020. godine zacrtan je i cilj osnivanja centra za otkrivanje potencijalnih pretećih asteroida i kometa.

Četiri „Nebosvod-S“ satelita biće raspoređena kako bi nadgledala eventualne pretnje.

Nasa od 1998. godine vodi program Near Earth Objects, koji se takođe bavi identifikovanjem i nadgledanja asteroida, kometa i velikih svemirskih stenovitih fragmenata koji bi mogli da budu opasni po Zemlju.

Do septembra 2014. godine program je otkrio više od 11.000 objekata većih od 140 metara u prečniku, što čini tek 10 odsto Nasinog cilja da zavede 90 odsto svemirskih objekata blizu Zemlje do 2020. godine.

(RTS)