Prikaži najnovije vesti
Avion, Medeljin, olupine, avionska nesreća, Kolumbija, Foto: Reuters, 29.11.2016
Posle svedočenja preživelog tehničara

HRVATSKI STRUČNJAK: Nema veze gde su sedeli, samo je JEDAN RAZLOG zašto je 6 ljudi preživelo nesreću

Hrvatska 19

Nijedno mesto u avionu nije sigurno, a svi koji su preživeli pad jednostavno su imali sreće, kaže Dinko Vodanović, stručnjak za saobraćajne nesreće i bivši glavni istražitelj za vazduhoplovne nesreće u Hrvatskoj.

Vodanović ističe da su u slučaju avionske nesreće u blizini grada Medeljina u Kolumbiji neki putnici preživeli jer je teren akumulirao deo udarca. Avion se raspao, ali je očigledno kako je cela jedna sekcija aviona izletela napolje, sa sve sedištima.

To je spasilo neke putnike jer je ublažilo smrtonosni udarac kome su, nažalost, bili izloženi svi ostali putnici.

"Obično svi misle da je sigurnije sedeti blizu repa, ali to nije tačno. Setimo se sletanja Boinga 777 u San Francisku 2013, koji je udario repom u pistu i poginuli su upravo putnici koji su sedeli blizu repa. Posle svih godina rada sa sigurnošću mogu reći da je preživljavanje pada aviona isključivo stvar sreće", dodaje Vodanović.

Ali, kaže, treba imati na umu da se u vazduhoplovstvu zaista vodi računa o sigurnosti putnika. Od svih prevoznih sredstava, dodaje, upravo je u avionima najviše pažnje posvećeno sigurnom putovanju. Neprestano se obavljaju tehnički nadzori nad avionima gde se kontroliše rad sistema, ali i ispravnost delova. Pre svakog ulaska putnika u avion mehaničari i osoblje obavljaju pregled, i to svako svoga dela aviona.

Osim toga, redovno se svaka dva do tri dana, zavisno od toga koliko avion dugo leti, sprovodi višesatna provera rada svih sistema.

">November 30, 2016

"Prate se novi trendovi i razvoj tehnologija pa se sve primenjuje u izgradnji aviona. Više se ne koristi čelik, nego drugi materijali koji bolje podnose opterećenje i turbulencije. Putnici to možda ne znaju i ne primećuju, ali stručnjaci svaki dan daju sve od sebe kako bi putovanja prolazila bezbrižno. Svaki dan hiljade i hiljade putovanja prolaze normalno. Ali, nažalost, kada se dogodi nesreća, svi počnu da se pitaju da li je avionski prevoz siguran", kaže.

">November 30, 2016

Objašnjava kako na nivou Evrope postoji sistem obaveštavanja o potencijalno problematičnim situacijama koje se događaju s avionima. Od sitnica, koje nikako ne mogu da ugroze let, preko situacija zbog kojih se svioni vraćaju u aerodrome pa do ozbiljnih problema. Podaci služe za kontrolu - ako se neki problem ponavlja na određenom mestu, istom pilotu ili s nekim tipom aviona, pokreće se postupak.

"Mora se utvrditi zašto dolazi do problema koji se ponavlja i rešiti ga. Ono što je danas sitnica, može postati ozbiljan problem i zbog toga se toliko pažnje poklanja i najmanjim detaljima", zaključuje Vodanović.

(Jutarnji)

Pratite KURIR na VIBERU: http://chats.viber.com/kurir