U KOJOJ STE ZONI: Saznajte koliko ćete od 1. oktobra plaćati Bus plus!
Foto: Nemanja Pančić

Novi tarifni sistem

U KOJOJ STE ZONI: Saznajte koliko ćete od 1. oktobra plaćati Bus plus!

Beograd -
Ukoliko putujete na relaciji Sopot (Zona 3) – uži centar Beograda (Zona 1), potrebna vam je dopuna za Zone 1, 2 i 3, pri čemu možete da koristite sve linije javnog gradskog prevoza u okviru zona obuhvaćenih kupljenom dopunom

BEOGRAD - Od 1. oktobra 2015. godine u Beogradu počinje da se primenjuje novi jedinstveni zonski tarifni sistem sa četiri tarifne zone u prestonici.

Prema zonskom tarifnom sistemu Beograd je podeljen u četiri zone:

1. Prva zona obuhvata uži centar Beograda,

2. Druga zona obuhvata šire gradsko područije,

3. Treća zona obuhvata opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke,

4. Četvrta zona obuhvata opštine Lazarevac i Mladenovac.

- Korisnici personalizovanih kartica mogu, u odnosu na svoje kretanje odrediti koje zone koriste i shodno tome kupiti odgovarajuću dopunu. Na primer, ukoliko korisnik putuje na relaciji Sopot (Zona 3) – uži centar Beograda (Zona 1), potrebna mu je dopuna za Zone 1, 2 i 3, pri čemu korisnik može da koristi sve linije javnog gradskog prevoza u okviru zona obuhvaćenih kupljenom dopunom, kažu u Bus plusu.

U Bus plusu su dodali da korisnici neprsonalizovanih kartica u periodu od 25 - 30.09.2015 godine zbog izmena usled tehničke primene novog zonskog sistema, na kioscima nije moguća prodaja papirnih dnevnih karata za 1 dan (280RSD), 3 dana (720RSD) i 5 dana (1100RSD). Dopune za plastične nepersonalizovane kartice (e-wallet), kao i dopune za oktobar za personalizovane kartice, nesmetano će funkcionisati.

- Putnici koji koriste opciju dnevnih karata, u ovom periodu mogu da dopune nepersonalizovane plastične kartice iznosom u visini željene dnevne karte, te istu da aktiviraju njenim odabirom na ekranu validatora i očitavanjem kartice. Od 1. oktobra 2015. ovom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu, te će korisnici dnevnih karata iste kupovati samo kao papirne kartice na kiosku, dodaju u Bus plusu.

S druge strane korisnici nepersonalizovanih kartica od 1. okrobra 2015. i dalje će moći kupiti karticu po ceni od 250 dinara i važi tri godine. Kao i do sada, pri kupovini kartice potrebno je da se dopunite željenim novčanim iznosom kako bi se u vozilu njom mogao platiti prevoz. Može da se dopuni neograničeni broj puta pri čemu je iznos jedne transakcije ograničen na 2.500 dinara, a maksimalan trenutni iznos na kartici je 5.000 dinara. Za svaku dopunu od 1.000 dinara ili više na karticu će biti upisan iznos dopune uvećan za 100 dinara.

Prilikom ulaska u vozilo, karticu obavezno prisloniti na uređaj za validaciju. Tom prilikom na karticu će biti upisana osnovna vremenska karta, koja važi 90 minuta od momenta validacije, a kredit na kartici se umanjuje za odgovarajući novčani iznos u zavisnosti od izabrane zone u koju korisnik putuje. Odabir zone vrši se na samom validatoru neposredno pre prislanja kartice.

Kartica se obavezno validira prilikom svakog presedanja kako bi bila ispravna prilikom kontrole. Ukoliko je poslednje presedanje – validiranje ostvareno u 89. minutu od trenutka prve validacije, karta važiti do kraja te vožnje. Ukoliko se prilikom prve validacije na validatoru ne izabere zona u koju se putuje, u memoriju kartice biće upisana karta za zonu u kojoj se vozilo nalazi u trenutku validacije. Ovom karticom može da se plati prevoz za više osoba. Od 1. oktobra 2015. ovom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu.

- Papirnom karticom moguće je platiti neku od dnevnih vremenskih karata. Kupuje se na kiosku i period važenja počinje u trenutku kupovine. Cena kartice je 40 dinara, na šta treba dodati i cenu dnevne vremenske karte u zavisnosti od izabranog broja zona i perioda važenja: 1, 3 ili 5 dana. Prilikom kupovine korisnik bira period važenja i zone u kojima kartica važi. Na karticu može da bude upisana samo dnevna vremenska karta kojom korisnici plaćaju uslugu prevoza za unapred definisan period: za 1, 3 ili 5 dana. Kartica mora da se validira prilikom svakog ulaska u vozilo kako bi bila ispravna prilikom kontrole, kažu u Bus plusu.

(EPK)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track