IZGRADNJA POVERENJA U MEDIJE: Kako povećati poverenje u srpske medije
Foto: Dragana Udvičić

Inicijativa Mreže etičkog novinarstva i Asocijacije medija

IZGRADNJA POVERENJA U MEDIJE: Kako povećati poverenje u srpske medije

Društvo -

Britanska neprofitna organizacija "Mreža etičkog novinarstva (Ethical Journalism Network)" predstavila je srpskim medijima inicijativu "Izgradnja poverenja u medije" koja ima za cilj jačanje nezavisnog novinarstva, etičko upravljanje i izgradnju javnog poverenja u srpske medije.

Inicijativa je pokrenuo EJN u saradnji sa Uneskom i Evropskom Unijom, a namenjena je zemljama Zapadnog Balkana i Turske.Ejden Vajt, osnivač i direktor EJN, rekao je da je ideja sastanka, organizovanog u Beogradu u saradnji sa Asocijacijom medija, da se vidi šta mediji moga da urade kako bi se napravio sistem koji će dati kvalitetno novinarstvo jer se ono često povezuje sa korupcijom, ali i političkim i finansijskim pritiscima."Danas je ključno pitanje ko će platiti ono šta proizvode mediji jer najpoznatiji i najveći od njih imaju problem da se sami izdržavaju, pa moraju da im pomažu filantropi, nevladine organizacije ili država. Mediji moraju da nateraju kupce da plate, ali i investitore, a oni to neće da urade ako novinarstvo nije kvalitetno odnosno u skladu sa etičkim standardima", istakao je Vajt.On je podsetio da je EJN uz podršku vodećih urednika, vlasnika medija i novinara širom sveta razvio "Izveštaj o internim standardima", jednostavan instrument koji može da pomogne medijima da nagledaju svoj učinak kao i da razviju poverenje javnosti i tržišta u svoj brend.Bernt Olufsen, član Odbora EJN i jedan od najpoznatijih norveških novinara, poručio je medijima da ima efekta sve što rade da bi pokazali da rade kvalitetno."Da bi imali kvalitetno novinarstvo ono mora da se plati, a toga nema bez kvaliteta, pa je etičnost u radu veoma važna", naveo je on.Zoran Sekulić, predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija, pozdravio je inicijativu EJN i istakao da će se Asocijacija medija potruditi da "Izveštaj o internim standardima" zaživi u sprskim medijima."Domaća medijska scena je u teškoj situaciji... Kvalitet medijskog sadržaja se smanjuje, javni interes medije sve manje zanima, poverenje čitalaca opada... U takvoj situaciji novinarima je veoma teško, ali to ne znači da ćemo odustati od borbe da se to promeni", istakao je on.Tamara Skroza, član Komisije za žalbe Saveta za štampu, navela je da se ovo telo suočava sa velikim problemima nepoštovanja Kodeksa novinara Srbije i odluka Komisije."Urednici i vlasnici medija moraju da se potrude da se ovakva situacija promeni", istakla je ona.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track