KOD LEKARA BEZ OVERE: NALED za čipovane zdravstvene knjižice
Foto: Marina Lopičić

Predstavljena Siva knjiga

KOD LEKARA BEZ OVERE: NALED za čipovane zdravstvene knjižice

Društvo -
BEOGRAD - Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj preporučuje da se uvedu čipovane zdravstvene knjižice kojima bi građanima i privrednicima bilo omogućena da ostvare pravo na zdravstveno osiguranje bez ikakve overe, izjavila je direktorka za regulatornu reformu NALED-a Jelena Bojović.

Kako je dodala za to bi bila dovoljna i samo lična karta. Ona je rekla da je to donekle u Srbiji rešeno pošto i sada postoje čipovane zdravstvene kartice, ali da se nažalost i dalje vrši overa iako to nije potrebno. “

Potrebna je direktna komunikacija i da se umreži RFZO i Poreska uprava i da se te baze podataka na pravi način razmenjuju kako vi kao građanin i kao privrednik ne biste morali da overavate zdravstvenu knjižicu ukoliko ste platili sve poreze i doprinose”, objasnila je Bojović.

Ona je rekla da NALED u Sivoj knjizi predlaže vladi u domenu zdravstvene zaštite i promenu načina dosadašnjeg rada lokalnih samouprava u odnosu na lokalne zdravstvene ustanove. Prema njenim rečima, potrebna je dodatna edukacija i dodatni kapaciteti, s obzirom da su veliki dugovi na lokalnom nivou, i da ima apotekarskih ustanova koje su u blokadi. To su su dva ključna predloga u zdravstvu, dodala je Bojović.

Takođe, NALED predlaže i promenu načina refundacije porodiljskog odsustva koje, navodi ona, još nije rešeno. “Moramo da priznamo da smo u intenzivnoj saradnji sa Ministarstvom rada i na tom zakonu se radi, nije još rešeno, ali se ide ka tome. Premijer je pominjao visinu porodiljske nadokande u Srbiji koja zaista jeste jedna od respektabilnih u ovom delu Evrope, ali mi ukazujemo na način refundacije”, ističe Bojović. Ona je rekla da je da bi porodilja na vreme dobila svoj novac potrebna promena nekih proceduralnih, tehnički i birokratskih stvari. “

Primećeno je i preporučeno da treba unaprediti inspekcijski nadzor kako bi građani i privreda mogli direktno da komuniciraju sa jednom službom, jednim telefonom ili mejl adresom preko koje mogu da prijavljuju sve nelogičnosti i propuste ili sivu ekonomiju, na primer neprijavljivanje radnika”, navela je Bojović. Kako kaže, tako ne bi morali da traže ko je odgovoran i nadležan već da postoji jedan sistem i da se unutar same države organizuje takva služba koja će obaveštavati nadležne organe. “Jedan od glavnim problema je da građani i privreda ne mogu da pronađu ko je odgovoran i nadležan da im da neke odgovore”, dodala je Bojović.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track