OVO MOŽE SAMO U SRBIJI: Put kraći, a putovanje duže traje!
Foto: Stefan Jokić

Propisi koče stvar

OVO MOŽE SAMO U SRBIJI: Put kraći, a putovanje duže traje!

Društvo -

Novim putem se brže stiže, ali se i duže čeka. Zbog nove deonice auto-puta od Ljiga do Preljine autobusi do Užica putuju i po pola sata kraće, ali putnici čije su destinacije Priboj, Prijepolje ili Nova Varoš, zbog ovog "ubrzanja" moraju da provedu više vremena na peronu u gradu na Đetinji.

Kako kažu nadležni, tako će biti sve do oktobra, dok se ne usvoje novi redovi vožnje, koji će uračunati i "skraćenje" puta.

Bez obzira na skraćenje puta zbog otvaranja nove saobraćajnice od Ljiga do Preljine, putnici u Novu Varoš i druga mesta jugozapadne Srbije i dalje stižu po starom redu vožnje.

- Do Nove Varoši autobusima putujemo kao i ranije - Marija B. (36) iz Nove Varoši. - Završetak ovog dela puta mnogo nas je obradovao, ali kada je reč o trajanju putovanja, mi zasada od toga nemamo koristi. Autobusi, istina, brže stižu, ali u stanicama Požega i Užice, moraju da "odmaraju" da bi ispoštovali red vožnje. A, on je još po starom, pa smo za vaskršnje praznike u Požegi čekali 15 minuta, a u Užicu gotovo pola sata.

Čekanje u gradu na Đetinji (Foto: Kurir/S.Ć.)
Čekanje u gradu na Đetinji (Foto: Kurir/S.Ć.)

Ispada da je tajming otvaranja nove doenice bio loš za prevoznike. Jer, se ciklus za dobijanje "zelenog svetla" za nove polaske i izmene u redu vožnje koji inače traje gotovo godinu dana, okončao samo mesec dana pre završetka ovog dela auto-puta. Preusmeravanje postojećih redova vožnji novom trasom "Ljig - Preljina" biće završeno tek u oktobru.

Milan Radibratović, vlasnik "Gaga tursa", kaže da su prevoznici predali svoje predloge za novi red vožnje, ali da su do njegovog usvajanja u obavezi da poštuju stari.

- Mi se trudimo da ispoštujemo postojeći red vožnje, ali to nije uvek lako - priča Radibratović.

Tuneli skratili put, ali se opet čeka (Foto: Stefan Jokić)
Tuneli skratili put, ali se opet čeka (Foto: Stefan Jokić)

- Dešava se da vozač u Užice stigne 15 ili 20 minuta ranije i onda mora da sačeka vreme polaska. Nekada uopšte nema zadržavanja, jer se dogodi da na Ibarskoj magistrali bude gužva, pa se taman nadoknadi to vreme.

Vinko Janjušević, vlasnik i direktor Autoprevoza "Janjušević" iz Priboja, kaže da prevoznici moraju da prate vreme polaska iz aktuelnog reda vožnje, a da putnici ne gledaju uvek na to blagonaklono.

- Unervoze se i negoduju čim malo duže čekaju, ali mi ne možemo da im pomognemo, jer smo u obavezi da poštujemo propise - objašnjava Janjušević.

- Zadržavanja uglavnom nisu duža od 30 minuta.Čekanje po zakonu

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kažu da, o po Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Privredna komora Srbije sprovodi postupak usaglašavanja predloga redova vožnje sa registrovanim redovima vožnje u međumesnom prevozu samo jednom u toku kalendarske godine.

- Zahteve za utvrđivanje ispunjavanja uslova u pogledu zaštitnih vremena za nove redove vožnje razmatra PKS i dostavlja nam odluku sa izveštajem do 15. juna - objašnjavaju u resornom ministarstvu. - Registraciju i overu reda vožnje za međumesni prevoz, po zahtevu prevoznika, obavlja Ministarstvo sa rokom važenja od pet godina i početkom važenja od 1. oktobra 2017. godine.

(Večernje novosti)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track