Primena novih pravila za pribavljanje dokumenata, koja bi trebalo da građane ratosilja džedžanja pred šalterima i plaćanja silnih taksi, započela je juče.Iako se tri meseca uhodavao sistem, pomoćnik ministra državne uprave i lokalne samouprave Dražen Maravić rekao je gostujući na RTS da su opštinski službenici spremni, ali i dodao da ipak građani treba da budu strpljivi i ostave službenicima koji dan ili nedelju da se uhodaju u novom sistemu rada. Dokumentar za 15 danaInače, sva dokumenta koja su vam potrebna dužni su da obezbede u roku od 15 dana.Mi smo posetili matičara u beogradskoj opštini Stari grad da proverimo kako sve funkcioniše. Pohvalili su nam se da su se prvog dana posebno obradovali mladoženja iz Kraljeva i buduća mlada iz Vrbasa kad su shvatili da im je potrebna samo lična karta, a da će sve ostalo dobiti. Istakli su da nema nikakvih problema i da su skoro sve opštine u Srbiji umrežene. Međutim, jedan Beograđanin je došao po izvode iz matične knjige rođenih i samo nervozno procedio da u Centru za socijalni rad ne znaju za nove propise, pa su ga poslali kod matičara. S druge strane, u Gradskom centru za socijalni rad kažu da su obavešteni o novim pravilima i da se ona primenjuju u svih 17 opštinskih odeljenja. U centru navode i da će potpisati protokole o primeni novih pravila i sa drugim institucijama. Građani skeptični
PRIMERI- upis deteta u vrtić - umesto pet dokumenata, građani sada vade dva- nova lična karta - ranije četiri dokumenta, sada jedan- dečji dodatak - umesto deset dokumenata, građani sada vade dva- prijava bebe kod matičara - umesto pet dokumenata, građani donose jedan