Da li znate koja priča stoji iza logoa olimpijskih igara u Riju? Saznajte ovde
Foto: PR

Dekodiranje poznatih slika

Da li znate koja priča stoji iza logoa olimpijskih igara u Riju? Saznajte ovde

Edukacija -

Olimpijada je prošla i utisci se polako sležu. Između svih velikih medalja kojima su nas naši sportisti radovali, promakli su nam neki detalji oko kojih su se organizatori ovog najvećeg svetskog takmičenja dobrano potrudili. Iako je na samom događaju bilo različitih problema, sve se to zaboravi i ostanu samo lepe uspomene.

Jedna od njih je svakako i logo Olimpijskih igara u Riju, koji verovatno niste analizirali sa stanovišta grafičkog dizajna.

Otkrićemo vam smisao poruka ovog logoa, svesnih i podsvesnih. Pogledajte zaštitni znak ovogodišnje Olimpijade i biće vam jasno o čemu pričamo.

Teška konkurencija

Još 2009. godine, kada je saopšteno da će se ovogodišnje Olimpijske igre održavati u Riju, započela je ljuta borba između dizajnerskih agencija i studija koji su želeli da naprave logo za ovaj događaj. U trci za izradu logotipa bilo ih je čak 140.

Srećni pobednik na kraju je bila agencija Tatil. Njen osnivač izjavio je da je ovo bio ozbiljan poduhvat za ceo tim, jer je pored toga što je logo trebalo da odslikava kulturu i karakter naroda organizatora, trebalo istovremeno da bude univerzalno shvaćen i protumačen u celom svetu.

Ljudi iz Brazila počeli su da prepoznaju pojedine elemente čijih poruka čak ni idejni tvorci nisu bili svesni. Tako je odmah utvrđeno da tri osnovne boje – žuta, plava i zelena zapravo predstavljaju sunce, more i šume.

Međutim, postoji još veliki broj skrivenih simbola koje nose ova tri stilizovana slova.

Silueta reljefa

Poznato je da silueta logoa ovogodišnje Olimpijade predstavlja siluetu planinskog lanca Sugarloaf. Međutim, ono što je još zanimljivije jeste činjenica da je ona takođe primenljiva i na mnoge druge pejzaže koje su posetioci mogli da vide u Brazilu.

Dovoljno je bilo da se nađu na plaži ili bilo kojoj otvorenoj javnoj površini i pogledaju oko sebe, a deo pejzaža s logoa bi se ocrtao pred njima. Po rečima dizajnera koji je radio na tome, ovo je značajno za sve ljude koji su učestvovali i istovremeno bili domaćini, jer se osećaju kao važan deo događaja.

Reč koja odslikava dušu

Kada pogledate amblem, ugledaćete ljude koji se drže za ruke i plešu, što je apsolutno razumljivo, imajući u vidu to da je ples jedno od obeležja ove nacije. Međutim, mnogi su počeli u ovim oblicima da prepoznaju reč „Rio”.

Kada je to izloženo idejnim tvorcima, izjavili su da im to nije bila svesna namera, ali da i sami vide zašto bi ljudi mogli to da pomisle. Prva ideja im je bila da daju logou dušu, oslikavanjem zajedništva i boja ovog naroda, međutim, kroz sve to im se provuklo i ime svima njima omiljenog grada.

Trojstvo

Kako je na logou predstavljeno troje ljudi koji plešu ukrug zajedno, mnogi su pokušavali u tome da pronađu dublji smisao. Zašto baš troje?

Direktor agencije koja je kreirala logo izjavio je da je to zapravo veliki moćni zagrljaj tri snage koje moraju podići grad na noge – ljudi, političari i kompanije. Samo zajedničkim naporima moguće je promeniti nešto u sredini koju svi dele. Upravo zato ovaj znak predstavlja takmičenje koje je trebalo da ulije novu moć celoj zemlji, a posebno gradu koji je bio domaćin.

Prirodno je da se nakon Olimpijade najviše govori o sportovima i o sportistima koji su obeležili ovaj događaj i učinili ga posebnim. Mi smo imali timove koji su opravdali naše poverenje i dali nam razlog da zajedno slavimo, međutim, nikako ne treba zanemariti ni trud domaćina da sve bude kako treba.

Svakako je za dizajnere koji su radili na ovome veliki poduhvat i ozbiljan korak u karijeri činjenica da je njihovo delo predstavljeno najširoj javnosti i da danas ceo svet ima uvid u to i zna imena koja stoje iza toga.

Može se reći da je i dizajn jedna od važnih „olimpijskih disciplina” budući da bez toga ne bi bilo ni moguće kreirati vizuelni identitet celog takmičenja. Ista je priča i sa svim drugim velikim takmičenjima kojima smo bili svedoci kroz istoriju. Svakoga dana imate priliku da budete deo istorije i da učestvujete u kreiranju slika koje će ostati zauvek. Zato, ako do sada niste, upišite obuku za dizajnera i stvorite sebi put ka tome da jednog dana ceo svet čuje za vas i nosi deo vašeg rada sa sobom.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track