slika pr, foto pr
Saveti za web shopove

Kako uz pomoć slika povećati prodaju na internetu?

edukacija 7

Da li ste se ikada pitali: Zašto se u Google pretrazi nikada ne pojavljuju slike vaših proizvoda? Da li treba da dodate tagove, to jest oznake na slike? Koja je razlika između JPEG, GIF i PNG formata i koji treba da koristite?

Ako vodite digitalnu prodavnicu, optimizacija slika je veština koju bi trebalo obavezno da savladate da biste postigli uspeh. Ona pomaže, ne samo u  privlačenju kupaca, već i u boljem pozicioniranju na Googleu, smanjuje vreme učitavanja stranica i generalno pruža bolji opšti utisak i funkcionalnost.

Pred vama su odgovori na ova pitanja i još mnogo toga što vam može pomoći da vaša internet-prodavnica ima više uspeha.

Pravilno imenujte slike

Ponekad je zaista naporno imenovati stotine slika vaših proizvoda, ali to je nužno. U optimizaciji je važno da koristite prave ključne reči kako biste poboljšali pozicioniranje na pretraživačima. Google i slični pretraživači, prilikom rangiranja u pretrazi, uzimaju u obzir ključne reči ne samo iz tekstualnih sadržaja, već i one koje stoje u nazivu slika. 

Google je najčešće osnovni način komunikacije između vas i vaših potrošača. Kako bi Googleov robot znao na šta se odnosi fotografija koju ste stavili na internet, potrebno je da je što tačnije opišete u nazivu. 

Nikada ne koristite imena poput DCMIMAGE10.jpg koje foto-aparat automatski daje fotografiji. Ukoliko se, primera radi, na fotografiji nalazi automobil marke ford mustang LX iz 2012, onda bi mnogo bolji naziv bio: Ford-Mustang-LX.jpg. Možete da uz to dodate boju i godište, kako biste bili što precizniji. 

Uvek imajte na umu svoje potrošače i njihov način razmišljanja. Razmislite o tome šta bi oni mogli najčešće da kucaju u pretraživaču. Tu vam mogu pomoći i Google analize, koje će pokazati koju formulaciju korisnici najčešće upotrebljavaju pri pretraživanju. Iskoristite tu formulu kako biste formirali naziv vaše fotografije. Ako ne želite da idete u previše detalja, poput boje, potrudite se da ostale ključne reči budu što preciznije.

Koristite prave opise

Pravilno imenovanje slike nije dovoljno. Google takođe ceni ako navedete i sadržaj slike. Reč je zapravo o tekstu koji služi pretraživačkom algoritmu da proveri šta se tačno nalazi na slici. Pošto mašina još nema ljudsku mogućnost da analizira apstraktno kao što je slikovni sadržaj, nužno je da joj se taj sadržaj pretoči u slova. Opis je vrlo bitan, jer će na osnovu njega Google moći da utvrdi o čemu je reč i tako bolje rangirati vašu stranicu na pretragama.  

Slika, tako, zaokružuje celu priču vaše web stranice. Isto važi i za galerije slika. Zbog toga je korisno da imate CMS. CMS je skraćenica od engleskih reči Content Management System, što u suštini znači sistem za upravljanje sadržajem – u ovom slučaju internet-prezentacije. 

CMS vam daje mogućnost da sami promenite sadržaj na vašem sajtu ili dodajete novi, odnosno da održavate vaš sajt, a da pritom ne morate da poznajete tehnike programiranja niti bilo šta od onoga što je bilo potrebno da se sajt napravi. Kod slika to znači da svakoj od njih možete sami da dodeljujete naziv i opis. Tako ćete se izdvojiti od konkurencije, a samim tim i profitirati, uz malo dodatnog posla.

Koristite odgovarajući format

Većina potrošača čeka oko tri sekunde da se web stranica učita na desktop ili laptop računaru, a oko pet sekundi traje učitavanje na mobilnom uređaju. Amazon je otkrio da, ukoliko se učitavanje njihove stranice uspori za samo jednu sekundu, gube neverovatnih 1,6 milijardi dolara godišnje.

Brzina učitavanja stranice jedan je od bitnih  kriterijuma, te je važno da slike ne usporavaju taj proces. Prvi korak u rešavanju problema jeste korišćenje ispravnog formata.

Na internetu se najviše koriste .jpg i .png. Png je nešto veći format, ali pruža neke korisne opcije, poput nevidljive pozadine, kao i mogućnost čuvanja slike bez narušavanja kvaliteta prikaza. 

Sa druge strane, jpg format se koristi češće, prvenstveno zbog velike uštede u memoriji, a da pritom to nema veliki uticaj na kvalitet slike. Ako vaše slike nisu u jednom od ova dva formata, pre nego što ih postavite na web, potrebno je da ih konvertujete. 

Još jedan način na koji možete da smanjite veličinu slika jeste opcija koju nudi Adobe Photoshop: čuvanje slike koja je prilagođena za internet (Save for Web). Ova komanda omogućuje da smanjite veličinu fajla, a da se pritom kvalitet slike ne umanjuje. Ako nemate Photoshop, to možete uraditi i pomoću besplatnih programa poput Pixlr, GIMP ili PicMonkey.

Obratite pažnju na sve slike

Sajtovi za prodaju, obično, osim slika proizvoda, sadrže i neke „dekorativne“ slike. Tu spadaju dugmad, pozadinske slike i ivice. Iako su ove slike važne, jer doprinose izgledu celog sajta, pokušajte da ne preterujete sa njima. Te slike takođe utiču na brzinu učitavanja vaše stranice. 

Proverite njihove veličine i prilagodite ih koliko je to moguće više. Za slike koje se koriste samo kao ivice ili za jednostavne obrasce, koristite PNG-8 ili GIF formate. Tako možete da imate slike koje dobro izgledaju, a zauzimaju samo nekoliko stotina bajtova. Obratite pažnju i na veličinu pozadinske slike, jer one često mogu da budu dosta velike i da dodatno usporavaju učitavanje stranice. Smanjite ih koliko god je moguće, ali obratite pažnju na to da ne narušite kvalitet.

Kako većina ljudi ima sve manje vremena za čitanje, slike su postale mnogo moćnije u komunikaciji sa potrošačima. One lakše privlače pažnju i izazivaju emocije, te se ne kaže bez razloga da govore 1000 reči. 

Da biste uspešno vodili prodaju na internetu, važno je da znate da svaki segment iskoristite do maksimuma. Ako želite da saznate više o veštinama za uspešno vođenje internet-prodaje, to možete učiniti ovde, a ukoliko vas inspiriše obrada slika za potrebe internet-prezentacija i kreiranje web sajtova, ovaj obrazovni program može biti rešenje za vas.

Pratite KURIR na VIBERU: http://chats.viber.com/kurir