Pet kobnih grešaka u kreiranju marketinškog sadržaja
Foto: PR

Da li ih pravite?

Pet kobnih grešaka u kreiranju marketinškog sadržaja

Edukacija -

Svako ko se bavi marketingom zna koliko može da bude težak proces kreiranja kvalitetnog i konzistentnog marketinškog sadržaja. Od razmišljanja o temama za blog, pisanja sadržaja, lekture, uređivanja do konačnog objavljivanja, kreatori marketinških sadržaja rade mnogo više od „samo objavljivanja“ sadržaja.

Za mnoge kompanije marketinškog sadržaja je jedan od najvećih kanala za sticanje kupaca, a ljudi kompanije milione dolara za zapošljavanje kvalitetnih kreatora marketinškog sadržaja. Ali marketinški sadržaj nije uvek toliko moćan, pogotovo ne ako napravite neku od sledećih grešaka. Pred vama su neke od tih grešaka, kao i saveti Čiraga Kalkanija, preduzetnika i savetnika, kako da ih izbegnete.

1. Ne fokusirate se na kvalitet, već na kvantitet

Pravilo broj jedan marketinga sadržaja leži u kreiranju kvalitetnog, usklađenog materijala, a ne u užurbano pripremljenim i retkim fragmentima sadržaja.

„Primer koji volim da dajem je vođenje emisije o kuvanju, kao što to na primer radi Marta Stjuart na ‘Food netvork’. Da Marta koristi sadržaj nedosledno i da njene emisije ne pokazuju celokupnu pripremu obroka, one bi bile potpuni neuspeh“, navodi Čirag Kalkani, koji je i izvršni direktor kompanije „Insajtfuli” (Insightfully), koja koristi veštačku inteligenciju kako bi otkrila kako kompanije mogu da se povežu s potrošačima.

Vratimo se na ovaj primer i povežimo ga sa strategijama za marketing sadržaja. Većina ljudi koji proizvode slab sadržaj i njegove neredovne količine ne uspevaju da stvore snažne veze sa svojim kupcima.

„Pravilo koje koristim je: za početak stvarajte malo, ali visoko kvalitetan sadržaj“, savetuje Kalkani. Za B2B (kompanije koje posluju s drugim kompanijama) 1500 reči ili više obično funkcioniše najbolje, za šta je primer blog KISSmetrics. Ako radite direktno s klijentima, 700 reči ili više je najbolja mera.

Isto tako, ako možete da stignete da objavljujete samo jednom mesečno kvalitetan sadržaj, onda se toga i držite sve dok ne uvidite šansu da radite više, a jednako kvalitetno.

2. Ne radite korekturu

„Smatram da je teško biti i dobar pisac i urednik“, navodi Kalkani. Imate dve mogućnosti kada je u pitanju stvaranje sadržaja bez greške. Prvo je da koristite alate i aplikacije za proveru pravopisa i grešaka, a drugi je da angažujete ljude koji će to raditi. Očito, ovo drugo je skuplji izbor, ali taj pojedinac će verovatno i raditi mnogo bolje od mašine, pazeći na konstrukcije rečenice i slične pojedinosti, koje alati ne mogu da prepoznaju.

3. Ne radite istraživanja svoje teme

Da li ste ikada naišli na temu i rekli: „Želim da pišem o tome"? „To je odličan način da upadnete u nevolje“, smatra Kalkani. Najbolji način da se izborite s ovom greškom jeste da koristite alate kao što su BuzzSumo koji će vam pomoći da analizirate postove po ključnoj reči ili URL-u. Tako možete da vidite koji od članaka je najbolje prošao kod publike umesto da se bavite nagađanjem. Možete čak i da pronađete koji sadržaji su bili najbolji na određenim društvenim kanalima.

4. Ne pišete vredan sadržaj

Više od 78 posto marketinških stručnjaka veruje da je sadržaj budućnost marketinga. Glavna razlika između slabašnog i vrednog sadržaja jeste način na koji tretiraju neku temu.

„Ja se držim mantre da marketing sadržaja treba da bude prilika da upoznate nekoga sa nečim i da je to način da date sve što možete besplatno. Možete da pomislite kako je to način da ljudi ukradu vaše ideje, ali realnost je da većina ljudi ne brine dovoljno o tome šta funkcioniše dobro i nisu zainteresovani da analiziraju greške u tom procesu“, navodi Kalkani.

Način na koji možete da stvorite vredan sadržaj jeste da podelite sve što znate o toj temi. „Na primer, napisao sam članak o razvoju Tvitera i kako sam stekao 50.000 pratilaca u jednoj godini. Do danas, to je najgledaniji članak na mom blogu, jer informiše čitaoce. Ja sam zapravo dobio između šest i osam klijenata mesečno kojima treba pomoć sa razvojem strategija za društvene medije, iako sam ih učio tačno kako da to urade sami“, kaže Kalkani.

5. Ne radite na izgradnji svoje publike

Da li ste ikada pokrenuli blog i shvatili da niko ne čita sadržaj koji objavljujete?

„Nažalost, prema mom iskustvu, ta priča je češće tačna nego što nije“, kaže Kalkani. „U stvari, mali trik koji sam naučio jeste da bi promocija sadržaja trebalo da uzima 80 posto vremena, a njegovo pisanje 20 posto.“

To znači da ako provedete dva sata pišući sadržaj, treba da potrošite gotovo osam sati promovišući taj sadržaj ljudima s kojima ste povezani na svojim web stranicama, pa čak i da doprete do ljudi kojima bi ovaj sadržaj mogao da bude koristan.

Drugi savet koji daje Kalkani jeste da je vaša lista podataka za kontakt sve kada je u pitanju izgradnja publike. Prema navodima istraživanja platforme „Hab spot“(HubSpot), vaša baza podataka koju koristite za slanje i-mejlova svake godine se smanjuje za gotovo 22,5 posto. To je razlog zašto je vrlo važno da budete sigurni da aktivno koristite tehnike za uvećanje svoje publike.

Ako želite da savladate ili unapredite svoje veštine kreiranja uspešnog marketinškog sadržaja i postanete stručnjak za najtraženije oblasti internet-marketinga, više o tome možete saznati na profesionalnoj obuci za marketing na internetu.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track