Prikaži najnovije vesti
startap, start ap, uspešan, foto PR

Pokrenite uspešan start ap u 4 koraka

edukacija 54

Pokretanje sopstvenog biznisa nije rezervisano samo za one koji imaju genijalne, potpuno nove ideje, kojih se niko ranije nije setio.

Ako pogledate primere svetskih uspešnih kompanija, shvatićete da oni nisu pioniri u svom poslu. Google nije prvi pretraživač, Facebook nije prva društvena mreža, YouTube nije prva onlajn video-platforma, ali ih to nije sprečilo da danas budu na prvom mestu po broju korisnika. U čemu je onda tajna uspešnog biznisa? 

Većina današnjih preduzetnika svoje poslovanje zasniva na jednostavnim idejama, koje su samo realizovane na drugačiji način. Sledite naredna 4 koraka koja će vam pomoći da dođete do prave ideje, i pokrenite startap koji će vam doneti uspeh o kojem maštate.

1. Ne morate biti genije da biste došli do ideje za biznis

Ideje su svuda oko nas, samo je potrebno da ih na vreme uočimo. To ne mora da bude nešto revolucionarno, što će promeniti svet. Počnite tako što ćete sastaviti listu svojih sposobnosti i oblasti u kojima biste mogli da ih iskoristite. Čak i ako vam se na prvi pogled učini da nisu značajne, zapišite ih i polako uočite obrazac svojih sklonosti koje možete unovčiti.

Hobiji su, na primer, sjajan izvor ideja za biznis. Takođe, svaki put kada uočite nedostatak u nečijem poslovanju, zabeležite ga i razmislite kako biste ga vi rešili.

Uočite svoje kvalitete i povežite ih sa onim što bi oni mogli da donesu ljudima. Razmislite u kom poslu biste mogli da budete bolji ili drugačiji od drugih. Tu leži ideja za vaš startap. Kada shvatite šta je ono čime biste mogli i želeli da se bavite, vreme je da krenete u realizaciju.

2. Stavite svoj plan na papir

Kada ste odlučili čime vaš startap treba da se bavi, vreme je da osmislite plan i način na koji ćete realizovati svoju ideju. Ključne stvari koje vaš plan treba da definiše uključuju koncept proizvoda ili usluge, tržište na kome ćete poslovati, tim sa kojim ćete sarađivati, finansijske resurse kojima raspolažete, troškove i očekivane prihode.

Možda mislite da je dovoljno da sami znate čemu težite i da vam biznis-plan koji će samo stajati u fioci i nije potreban, ali ipak napravite kopiju i čuvajte je. Kao što u automobilu ili na svom telefonu imate mapu za slučaj da zalutate na neobeleženom putu, tako vam je i u biznisu potreban vodič kao podsetnik na cilj kome težite.

Još jedan razlog za pismeno definisanje poslovnog plana je neophodnost njegovog postojanja ukoliko nekada odlučite da potražite investitore koji će uložiti u vaš posao.
3. Novac nije problem, koliko god vam to neverovatno zvuči

Ono što ljude najviše odvraća od pokretanja posla i ostvarenja ideje jesu finansijska ograničenja. Ipak, ukoliko ste osmislili plan koji zaista ima potencijala i isplativ je, investitora ćete lako naći.

Razmislite o vrednostima koje posedujete. Ukoliko ih nema dovoljno, obratite se rodbini i prijateljima. Gledajte na njih kao na investitore i predstavite im svoj biznis-plan. Još jedan izvor finansiranja mogu biti krediti banaka. Nemojte zaboraviti ni na državu, jer Ministarstvo za ekonomiju i regionalni razvoj kroz Fond za razvoj malih i srednjih preduzeća stalno objavljuje konkurse za dodelu povoljnih kredita onima sa kvalitetnom poslovnom idejom.

Dobra ideja vredi. I ukoliko imate zamisao kako da je ostvarite i spremni ste da radite na njenoj realizaciji, pitanje finansiranja je mnogo lakše rešiti nego što vam se čini u prvi mah.
4. Reklamirajte se bez reklame

Kada jednom pokrenete biznis, potrebno je da postignete da što više ljudi čuje za vas kako bi se vaš posao razvijao. Kako mnogi nemaju luksuz da u startu ulažu novac u reklamu, svoj koncept promovišite na alternativne načine.

Posećujte događaje na kojima ćete sklapati nova poznanstva sa ljudima iz svoje branše, potencijalnim partnerima i saradnicima. Umrežite se sa što više ljudi koje ćete "zaraziti"  svojom idejom. Ponudite pomoć drugima kako bi oni mogli da vam uzvrate istom merom. 

Budite prisutni u biznis svetu i na internetu. Neka vas zapaze. Povežite se sa korisnicima putem sajta, društvenih mreža, mejl kampanja. Dajte svima do znanja da će im vaš proizvod ili usluga poboljšati život.

Razlika između uspešnih i onih koji to nisu leži u tome što prvi nisu odustali od svojih ideja. Investiranje u izgradnju startapa može izgledati misteriozno i nedostižno, ali jedini ulog koji morate priložiti kako biste uspeli jeste, zapravo, vaša volja. Kada nju imate, neće vas sprečiti nijedno ograničenje, i profitabilno poslovanje biće logičan ishod vaše prve ideje za biznis.

Pratite KURIR na VIBERU: http://chats.viber.com/kurir