GORAN VESIĆ ZA KURIR: Da je Đinđić živ, pravio bi Vladu s Vučićem!
Foto: Dragana Udovičić

Intervju nedelje, menadžer Grada Beograda

GORAN VESIĆ ZA KURIR: Da je Đinđić živ, pravio bi Vladu s Vučićem!

Politika -
Oni koji tvrde da je jeres porediti Đinđića i Vučića nisu prišli Zoranu na bliže od 100 metara. Energiju koju je imao on danas ima Aleksandar Vučić. Zoran bi bio srećan da može da vidi kojim putem ide Srbija, jer to je ono što je i on želeo

Zoran Đinđić bi bio srećan zbog puta kojim Srbija danas ide. Da je živ, sigurno bi bio u vlasti sa Aleksandrom Vučićem i njegovom strankom - ovo u razgovoru za Kurir tvrdi nekad najbliži saradnik ubijenog premijera, a danas menadžer Gada Beograda Goran Vesić. Nazivaju ga i jednim od Vučićevih demokrata, na šta će:- S Vučićem me vezuje prijateljstvo još iz studentskih dana. Srećan sam što mogu aktivno da učestvujem u toj politici, koja ima iste ili slične ciljeve koje je imao i Đinđić. Vučić je izrastao u političara evropskog formata.Zar ne zvuči paradoksalno da današnja vlada sprovodi ono što je Đinđić zagovarao?- Upoznao sam Đinđića 1990, bio njegov šef kabineta od 1993, i zaista sam mnogo vremena provodio s njim. Ono što je on želeo da Srbija bude dešava se danas. Energiju koju je imao Zoran Đinđić danas ima Aleksandar Vučić. Tu energiju, posvećenost poslu, želju da se nešto promeni, osećaj za odnose u svetu i svest o tome koje reforme treba da sprovede naše društvo da bi bilo moderno i konkurentno. To sve vidim danas u Vučiću.Neki kažu da je jeres porediti Đinđića i Vučića.- To kažu ljudi koji Đinđića uopšte nisu poznavali, a verovatno mu nikad nisu prišli na bliže od 100 metara. Neki od njih su ga i napadali za života, a posle njegove smrti setili su se da mogu da profitiraju na njemu. Uglavnom, isti ljudi danas napadaju Vučića. Dakle, nije jeres. Đinđić je bio moderan političar, usmeren ka ostvarenju cilja. Bio bi srećan da može da vidi kojim putem ide Srbija jer to je ono što je i on želeo.Da li bi bio u vlasti s Vučićem?- Apsolutno sam siguran u to. Problem je što smo posle njegove smrti morali da čekamo deset godina da se pojavi politika koja pokušava da sprovede slične ideje - priključenje Evropskoj uniji, reforme i promene u zemlji...Bliži se i godišnjica Đinđićevog ubistva, kada ga se svi sete. Ko je od demokrata ostao na njegovom putu?- Najvažnije je da je Srbija danas na tom putu. Đinđića su izdali oni koji su vodili njegovu stranku posle 2004. godine. Partija koju je predvodio imala je šansu da radi sve što se dešava danas u Srbiji. Da modernizuje zemlju, sprovede reforme, uvede nas u EU. Ništa od toga nije uradila i propustila je istorijsku šansu. To se sve danas dešava i ja sam srećan zbog toga.Predsednik Fudbalskog saveza Tomislav Karadžić u intervjuu za Kurir je najavio tužbu protiv Grada zbog grafita „Tole, lopove“.- Ne čitam njegove intervjue jer nemam vremena za gubljenje. Beograd je odlučan da očisti grad od ružnih grafita na fasadama. Na narednoj sednici gradske skupštine usvojićemo izmene odluka na osnovu kojih će oni koji pišu grafite biti kažnjavani tako što će, osim što će dobiti novčanu kaznu, morati da obrišu određen broj grafita, kao društveno koristan rad. Nije svaki grafit ruženje grada, postoje i oni koji su umetnost. Zato ćemo definisati površine na kojima to može da se radi. Takođe, usvajamo novi standard - premazivaćemo nove fasade, a uradićemo novih 100 premazom koji omogućava da se grafiti lako skidaju.Hoćete li izbrisati i „Tole, lopove“?- Svi grafiti u Beogradu biće izbrisani, bez obzira na to da li ih je narod opravdano ili neopravdano napisao.Zašto ne čitate intervjue Tomislava Karadžića?- Bavim se ozbiljnim stvarima.Ne zanima vas šta ima da kaže?- Ne, jer kao što sam rekao, nemam vremena za gubljenje. Vi ste čovek iz sporta, kako vas ne zanima?- On je čovek prošlosti po mnogo osnova.Karadžić je najavio tužbu protiv Grada, ima li osnova za to?- Ovo je slobodna zemlja, svako ima pravo da radi šta hoće i bude odgovoran za svoje postupke.

Ako ne čitate Karadžića, verovatno čitate Borisa Tadića? Opleo je po svim bivšim demokratama, a vi ste jedan od njih.- Boris Tadić je daleka politička prošlost.Kao i Karadžić?- Moj boravak u DS ne podudara se s njegovim vođenjem te stranke. Bio sam aktivan tamo 2004, imao čast da budem Đinđićev saradnik, a on tom krugu nije pripadao, tačnije tada nije bio važan. Kasnije, kad je vodio tu stranku, nisam bio tu. Nemamo dodirnih tačaka. Okrenut sam budućnosti.Ministar odbrane Bratislav Gašić optužio je svog prethodnika Šutanovca da je prisluškivao Tadića. Da li je to realno?- Siguran sam da, kada ministar odbrane, a Gašić je ozbiljan čovek, nešto tako kaže, poseduje saznanja o tome. Sve takve stvari treba da se preispitaju. Problem ove zemlje je što je u prošlosti bilo mnogo centara moći, nije se znalo ko šta radi. Vojska je radila neke stvari za sebe, deo policije je imao takođe neku opremu za prisluškivanje, o čemu se i pisalo.Znači, ne deluje vam nemoguće to o prisluškivanju?- To se, nažalost, dešavalo u ovoj zemlji.Držali ste obuku funkcionerima iz SNS, među kojima je i Gašić. Poslednjih dana je u žiži i zbog bombastičnih izjava. Da li biste ga drugačije posavetovali?- Predavanje se odnosilo na to na koji način vlast treba da komunicira s građanima i u tom smislu je Gašić ostvario odlične rezultate jer je osvojio vlast u Kruševcu i pokazao se kao uspešan gradonačelnik.Vaš „đak“ bio je i Radomir Nikolić, predsednikov sin, koji ima problematične savetnike u kabinetu. Šta biste njemu posavetovali?- Nikolić je sjajan čovek. Zatekao je veoma lošu situaciju u Kragujevcu, blokiran račun, organizovali su mu štrajk. Nije važno ko mu je u kabinetu jer je to njegova stvar, a siguran sam da će biti uspešan.Da li ste ikad ušli u gradski prevoz? Ljudi negoduju zbog novog sistema naplate.- Uđem ponekad, živim u centru grada pa nema potrebe za tim. Ovakvu situaciju smo zatekli i ni na koji način nismo doprineli da bude takva. Od 2009. do 2012. nije kupljen nijedan autobus, što je strašno. Tri godine je trajala potpuna pauza, a onda je odjednom kupljeno 200 „Solarisovih“ autobusa, od kojih su svi dupli, iako je bilo potrebe i za solo vozilima. Trudimo se da gradski prevoz podignemo na noge i to je najveći izazov koji imamo u gradu. Zatekli smo situaciju u kojoj su gradska preduzeća imala gubitak od oko 1,8 milijardi 2013, a 2014. dobitak od oko 930 miliona. Ove godine dobitak će biti veći od četiri milijarde.Šta je najveći problem s gradskim prevozom?- Prvo, zastarelost voznog parka. A i sam način naplate, gde se skoro 50 odsto Beograđana vozilo besplatno. Takav sistem ne može da izdrži nijedan grad na svetu. Kupićemo ove godine 50 solo autobusa i svake godine ćemo ulagati u nove. Kupićemo i pet električnih autobusa, uvodimo i besplatan internet, i time pokušavamo da pokažemo građanima da možemo da im pružimo veći komfor. Bavićemo se i cenama u prigradskom prevozu, koje su prilično visoke.Jeste li zadovoljni dosadašnjom naplatom, iako je još rano?- Prihodi rastu. Nije još dovoljno, ali zadovoljni smo. Za nekoliko godina rešićemo problem gradskog prevoza.Koliko ćete vrtića izgraditi ove godine?- Otvorićemo novi u Vojvode Stepe, naselju Mileva Ajnštajn, jedan u Zemun polju. Ove godine prvi put će biti izjednačeni privatni i državni vrtići. To je istorijska promena.Koliko će plaćati Grad, a koliko roditelji?- Na 27.700 dinara, koliko smo utvrdili kao ekonomsku cenu, dobijaće subvenciju od 80 odsto od Grada. Roditelji će plaćati 20 odsto.Zar to nije skuplje nego da izgradite novi vrtić?- Ne. Da bismo izgradili vrtiće za oko 1.500 dece, morali bismo da platimo između 20 i 30 miliona evra. Grad neće imati ni dinar veće izdvajanje. Ove godine time ćemo smanjiti listu čekanja skoro na polovinu, a sledeće ćemo raspisati konkurs za izgradnju vrtića i ponuditi svakome ko želi da od Grada dobije zemljište, ugovor na 10 ili više godina. Inače, prvi put javno kažem da će u maju početi upis dece i u privatne vrtiće. Za nekoliko godina više neće biti lista čekanja.Kad rešite problem s vrtićima i prevozom, šta ostaje kao najveća noćna mora?Investicije. Ove godine ide tender za deponiju Vinča, to je investicija od 250 miliona evra. Do kraja godine izabraćemo partnera za četiri privatne garaže. Krećemo s drugom fazom Veletržnice, zatim sa ulaganjem u elektrane. Uradićemo i skoro 100 fasada, prvo u Brankovoj ulici. Takođe, u naredne četiri godine ceo centar grada biće pešačka zona - između Zelenog venca, Braće Jugovića, Trga republike i Pariske ulice.

O Statutu BeogradaMODERNA GRADSKA UPRAVAOdržana je sednica komisije za izmenu gradskog statuta. Šta će se dobiti izmenama?- Želimo da uredimo organizaciju grada i opština tako da građani mogu brže i lakše da ostvare svoja prava. Zaista nije normalno da neko iz Lazarevca putuje 50 kilometara do Beograda kako bi dobio neku dozvolu, da to ne može da dobije i u mestu gde živi. Cilj je modernija gradska uprava.

O prošlostiNEĆU SE VRATITI U ZVEZDUDa li biste se vratili u Zvezdu?- Zvezdu smo spasavali jer je tadašnja vlast htela da je uništi. Ponosan sam na to. Danas se vidi koliko smo bili u pravu. Ipak, neke stvari ne treba ponavljati. Neću se vratiti.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track