icon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-galleryicon-homeicon-nexticon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

IVICA JE SAM PRERADIO SVOJ AUDI A6: Sada na gorivu uštedi OD 200 EVRA MESEČNO!

IVICA JE SAM PRERADIO SVOJ AUDI A6: Sada na gorivu uštedi OD 200 EVRA MESEČNO!

Auto

Ivicu Repića, jednog od poznatijih hrvatskih samograditelja električnih vozila, ne plaši poskupljenje ni struje, a ni nafte ili benzina.

 

Svakog dana taj se elektroničar i samouki kućni graditelj automobila na struju svojim električnim Audijem A6 vozi iz Ivanca u 40 kilometara udaljeni Ludbreg na posao i nazad i to potpuno besplatno. Baterije, naime, puni na javnim punjačima na kojima je to u Hrvatskoj, uz registraciju, još uvek besplatno.

 

Ali, i da nije besplatno, Ivica na kući ima solarne panele koji mu dnevno mogu osigurati 100 kilometara vožnje, a 28 kWh struje sačuvane u baterijama automobila pomoću hibridnog konvertora može koristiti i za kuvanje, navodnjavanje vrta i druge potrebe. Zapravo, struje bi iz baterija auta bilo dovoljno za četiri dana uobičajenog korišćenja svih kućnih uređaja.

 

“E da sam u Dalmaciji gde ima više sunca nego ovde na kontinentu, imao bih struje za izvoz”, šali se Repić i dodaje kako ga 100 kilometara u njegovom Audiju A6 na struju po najskupljoj dnevnoj tarifi prema današnjim cenama struje nakon poskupljenja košta 2 evra, a ako puni baterije po noćnoj tarifi, onda istu kilometražu može preći za upola manju cenu.

 

“Nedeljno prelazim više od 1.000 kilometara, pa za gorivo uštedim i više od  200 evra mesečno”, kaže on.

 

Štaviše, Ivica Repić, koji radi na održavanju javne rasvete u ludbreškom komunalnom poduzeću Lukom, osim solarnih panela na krovu ima i vakuumske kolektore, pa, na primer, veš mašina koristi već zagrejanu vodu.

 

 - Samo na jednom pranju veša tako uštedimo oko 30 evrocenti - kaže Repić.

 

Solarne panele i vakuumske kolektore za grejanje vode postavio je pre sedam godina, a investicija se već isplatila. Zimi, kad nema dovoljno sunca, vodu zagreava pomoću peleta, plina ili kamina na drva, koje ionako koriste za grejanje kuće. Ceo sistem je automatizovan, a složio ga je sam.

 

Svoj prvi prerađeni električni auto prodao je za 4.500 evra u Slavonski Brod i još uvek nakon 85.000 kilometara vozi kod novog vlasnika. A sada vozi električni Audi A6 iz 1996. u koji je ukupno uložio 10.000 evra, a najveći trošak su LiFepo4 baterije koje je za 7.000 evra kupio u Nemačkoj.

 

 - Kuvanje kafe ili pečenje palačinki najmanji je problem. Svoj električni auto mogu koristiti kao mobilni agregat za struju široke i korisne primene, od kampovanja do servisa. Ako mi kod kuće nestane struje, pomoću pretvarača naizmenične u jednosmernu struju i baterija iz auta mogu koristiti klima-uređaj ili veš mašinu - kaže Ivica.

 

Njegov Audi ima domet od 200 kilometara, a maksimalna brzina je 110 km/h.

 

S Audijem je već odvozio 55.000 kilometara. Sam je prilagodio Battery Management System, koji upravlja baterijom i zapravo je mozak celog sistema, a u svakom trenutku na svom pametnom telefonu može videti kakvo je stanje baterija i koliko se treba puniti.

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Došla Ruskinja da sipa benzin... Ne, nije vic, ali je urnebesno smešno!

 

Pratite Kurir na VIBERU:
http://chats.viber.com/kurir

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...