KOČENJE - PULSIRAJTE PEDALOM KOČNICE, NE OSLANJAJTE SE NA ABS!Većina današnjih automobila opremljena je ABS sistemom. Međutim, manje je poznato da ABS na snegu može da napravi kontraefekat. Zato ne čekajte da elektronika sve odradi i primenite sledeći recept: uvek pulsirajte kočnicu, otprilike dva puta u sekundi. Kada, naime, pritisnete pedalu kočnice, težište automobila se prebacuje na prednje točkove, a samim tim prianjanje je na maksimumu, a kočenje najefektnije s obzirom na uslove na putu. Ista pravila važe i ako nemate ABS, a najbolje je da kočenje po snegu uvežbate na praznom putu.MOTORPri izuzetno niskim temperaturama može se dogoditi da se antifriz zaledi, a prvi indikator problema je pregrevanje motora. Ukoliko primetite da temperatura skače, najčešći uzrok je zaleđivanje. Ako niste na vreme proverili procenat antifriza, obavezno u sistem dolijte oko dva litra stopostotnog antifriza.
KRETANJE S MESTAUkoliko automobil proklizava u prvoj brzini, prebacite u drugu i koristite slab gas. Prilikom skretanja ubacite u niži stepen prenosa jer je prianjanje bolje. Nikada ne skrećite na leru.KONTRA
Ako ste već prinuđeni da koristite kontru, to morate da uradite u deliću sekunde kada osetite da auto gubi „podlogu“. Okrenite volan u kontra smeru i dajte malo gasa kako biste se izvukli iz proklizavanja. Kada to završite, pustite gas i uspostavite kontrolu.