NE MOŽE BRŽE, JURIMO 30: Širom Hrvatske uskoro maksimalna brzina 30 km/h!

Plan "Vizija nula"

NE MOŽE BRŽE, JURIMO 30: Širom Hrvatske uskoro maksimalna brzina 30 km/h!

Auto -
Ne, nije reč o zabuni. Preporuka je to Evropske komisije, koja planira da prepolovi broj stradalih na putevima do 2020, ali i da potpuno iskoreni stradanje

Plan Evropske komisije za saobraćaj bez poginulih već živi u Evropi, a uskoro bi trebao da zaživi i u Hrvatskoj. Početkom marta brzina će se u centru Milana ograničiti na 30 km/h. Među prvima se na taj potez odlučio Edinburg, glavni grad Škotske, gde se u čak 80 odsto ulica ne sme voziti brže od 30 km/h, uključujući celo središte grada.Istim smerom krenuli su i u Parizu gde se brzina u delovima grada ovoga leta takođe planira da ograniči na 30 km/h, a to planiraju provesti i u niz gradova širom Španije.

Ne, nije reč o zabuni. Preporuka je to organizacije European Transport Safety Council (ETSC), ali i same Evropske komisije, koja planira da prepolovi broj stradalih na putevima do 2020, ali i da potpuno iskoreni pogibije na putevima do 2050. godine. A to je, ne treba previše objašnjavati, veoma ambiciozan plan.Gde se tu u priču uklapa ograničenje brzine od 30 km/h kakvo ćemo, čini se, uskoro imati i u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, piše Jutarnji list?

Posledni izveštaji, naime, govore da je "Vizija nula" (Vision Zero), odnosno plan saobraćaja bez poginulih, još uvek kilometrima daleko od stvarnosti. Ipak, pritom pokazuju i da ga je najlakše sprovesti upravo u urbanim područjima. Pretpostavljate - ograničenjem brzine na samo 30 km/h.Hoće li to svima biti po volji? Sumnjamo. Neki će, sigurni smo, čak primetiti da se vozače vraća u davna vremena kad je zakon propisivao da ispred svakog auta mora da hoda čovek i najavljuje dolazak opasnog čudovišta na četiri točka.

Međutim, brojke su nemilosrdne. Istraživanja pokazuju da svake godine u gradovima EU strada čak 11.000 ljudi, a 50 posto njih čine pešaci i biciklisti, označeni kao posebno ranjive grupe. Statističari su otkrili da je u poslednjoj deceniji broj stradalih pešaka smanjen samo 39 odsto, dok je smrtno stradalih među vozačima automobila čak 49 posto manje. Sve to daje vetar u leđa pobornicima dramatičnog ograničenja brzine u gradovima jer druge taktike za spas pešaka i biciklista nema.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track