OPELOVA DIZEL MAGIJA: Test novih motora za moku i insigniju s dodatnom snagom i smanjenom potrošnjom
Foto: Aleksandar Bečić

KURIR U IRSKOJ

OPELOVA DIZEL MAGIJA: Test novih motora za moku i insigniju s dodatnom snagom i smanjenom potrošnjom

Auto -
Supertihi agregat Krosover sa znakom munje dobio je CDTI turbo-dizel od 1,6 litara, koji nasleđuje čuveni 1,7 naftaš. Sada ima šest konjskih snaga više
1 / 6 Foto: Aleksandar Bečić

Veoma važni modeli za nemački „Opel“, „moka“ i „insignija“, dobili su dva nova vrhunska turbo-dizel motora, koji su u svakom smislu superiorniji od verzija koje nasleđuju i lansiraju ih u vrh svojih klasa.U kvalitete koje donose noviteti Kurir je imao prilike da se uveri na test vožnji organizovanoj u glavnom gradu Irske Dablinu i okrugu Viklou. Bila je to savršena lokacija, na kojoj su se novi dizelaši ubedljivo „izborili“ sa zahtevnim brdsko-planinskim deonicama, gradskim ulicama, auto-putem...

Ekološki paketKompaktni SUV „moka“, koji, kako kažu u kompaniji, ne mogu da proizvedu u dovoljno primeraka s obzirom na potražnju, dobio je CDTI turbo-dizel motor od 1,6 litara sa 136 KS i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Za šest „konja“ i 20 Nm više u odnosu na verziju sa 1,7 litara koju nasleđuje. Sem toga, novi motor je lakši za više od 20 kg, jer je većinom izrađen od aluminijuma.

Smanjeni su potrošnja i zagađenje okoline, a motor je usklađen sa evro 6 standardom. U skladu s tim, novi motor standardno dolazi sa šestostepenim manuelnim menjačem, start/stop sistemom i pogonom na prednjim točkovima, pa je fabrički deklarisana prosečna potrošnja 4,1 l/100 km, a emisija ugljen-dioksida 109 g/km.

Vožnja u tišiniIpak, inženjeri posebno ističu izuzetan napor da se napravi maksimalno tih i kultivisan dizelaš. Znatno su smanjeni buka i vibracije, pa se s pravom novi 1,6 CDTI može nazvati supertihim dizel motorom. To je ujedno i na nas ostavilo najjači utisak tokom test vožnje. Sem toga, hvalimo i poboljšane performanse, jer je „moka“ dodatno „živnula“ zahvaljujući povećanoj snazi i moćnom obrtnom momentu, koji su rezultat turbine s promenljivom geometrijom i dorađenog sistema za ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom.

Napredni pogon brži odziv turbine„INSIGNIJI“ JOŠ MOĆNIJI DIZELAŠVerovatno najlepša „munja“ današnjice, „insignija“, dobila je nov 2.0 CDTI sa 170 „konjskih snaga“ i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a zamena je za stari 2.0 CDTI (163 KS i 350-380 Nm sa „overbust“ funkcijom). Kako tvrde u fabrici, limuzinska verzija „insignije“ sa četvoro vrata troši samo između 4,3 i 4,5 litara dizela na 100 km u proseku i oslobađa od 114 do 118 g/km ugljen-dioksida. Naravno, i ovaj izuzetni motor je usklađen sa evro 6 standardom i podvrgnut je „tihom“ tretmanu, pa je nizom intervencija nivo buke i vibracija doveden do perfekcije. Inače, u novom motoru VGT (turbo-punjač promenljive geometrije) poseduje električni aktuator varijabilne turbine, što daje čak 20 odsto brži odziv turbo-punjača nego kod vakuumskog aktuatora, pa je samim tim i uživanje u vožnji veće, u šta smo se i sami uverili.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track